הדור השמיני של ב.מ.וו סדרה 5 הגיע לישראל לפני כחודשים, כשברוח האופנה הנוכחית היו אלו דגמי i5 החשמליים תחילה. כעת, מרחיבה דלק מוטורס היבואנית את היצע הדגמים המקומי של סדרה 5 ומתחילה בשיווק של של גרסאות הבנזין, כאשר הראשונה בהן תהיה ה-520i הצנועה בין דגמי מכונית הסאלון הבאוורית בעלת מנוע ארבעת הצילינדרים. גרסאות בעלות מנועי 6 צילינדרים יגיעו גם הם במהלך השנה לארץ.
ב.מ.וו 520i מציעה את אותו עיצוב של ה-i5 החדשה בשינויים קלים, ומגיעה לארץ ברמת גימור אחת “M-Sport” הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית בסגנון ספורטיבי. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנזין, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר כאמור, המשודך לראשונה למערכת תגבור היברידי מתון (MHEV 48V) בעלת מנוע חשמלי המפיק 18 כ”ס, כשיחד הם מציעים הספק משולב של 208 כ”ס ו-33.6 קג”מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים. חלוקת משקל של כמעט 50:50 והנעה אחורית אמורים לספק את חווית הנהיגה המסורתית של הדגם. הביצועים נאים, אם כי לא מרגשים כמו בגרסת החשמלית, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ”ש וצריכת דלק של 16.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.
בתא הנוסעים של ב.מ.וו סדרה 5 בגרסת הבנזין האווירה טכנולוגית די בדומה לדגמים החשמליים, עם שילוב של לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ’ בעל תצוגה בעברית החובר כיחידה אחת עם מסך מולטימדיה מרכזי 14.9 אינץ’ הכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומערכת ניווט מקורית. הדגם משווק ברמת גימור אחת הכוללת מבחוץ חישוקי גלגלים קלים 19 אינץ’ שמשות אחוריות מושחרות, תאורת LED מלאה, גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, מושבי Sport קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרון לנהג, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, בלם יד חשמלי, ריפוד דמוי עור למושבים ועוד. מפרט הבטיחותי כולל את חבילת ה-Driving Assistant Plus של היצרן, לצג חבילת Parking Assistant הכוללת מערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב, מערכת למניעת התנגשות במהירויות נמוכות של חניה, זיכרון אוטומטי של תוואי מסלול הנסיעה עד 50 מ’ וסיוע בנסיעה לאחור באותו התוואי ועוד. מחיר הדגם יחל ב-469 אלף שקלים.
במקביל, מצטרפת גרסת כניסה מוזלת לדגמי ה-i5 החשמליים, זאת לאחר שעם תחילת השיווק הגיעה ה-i5 החשמלית ב-2 גרסאות הנעה וברמת גימור גבוהה בלבד. הגרסה החדשה המגיעה ברמת גימור “Elegant” לדגם ה-eDrive40 בעל מנוע חשמלי אחורי בהספק של 340 כ”ס, הנעה אחורית וטווח נסיעה עד 550 ק”מ. האבזור קוצץ מעט ברמת הנוחות (פחות כיוונונים למושבים החשמליים) ופחות כמה מערכות בטיחות מתקדמות כמו: התרעה ובלימה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לפנים, מערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום, התרעה בפני התנגשות צידית הכוללת התערבות אוטונומית בהיגוי הרכב ועוד. מחיר הדגם נקבע על 579 אלף שקלים, 40 אלף שקלים פחות בגרסת ההנעה האחורית של ה-i5.