הירידה ביקושים למכוניות חשמליות באירופה ממשיך להכניס את יצרניות הרכב האירופאיות לצרות. אחרי שפולקסווגן הפחיתה כמויות יצור, אאודי סגרה את מפעל הייצור של ה-Q8 ופיאט נאלצה להשבית את מפעל הייצור של ה-500 החשמלית כמעט לחודשיים, מגיע תורה של פורד לספוג זעזוע משמעותי.
לפני מספר חודשים חשפה פורד את הקאפרי החשמלית, קרוסאובר קופה קומפקטי על בסיס פלטפורמה של פולקסווגן ,שנושא את שמה של מכונית הקופה המצליחה משנות ה-70 וה-80′. פורד קאפרי מיועדת להיות מיוצרת לצידו של פורד אקספלורר EV ולהוביל את הכניסה המאוחרת של פורד לשוק החשמליות באירופה, כאשר עד כה היא הסתמכה רק על המוסטאנג מאך E.
אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. על פי דיווחים בעיתונות המקומית בעיר קלן, שם ממוקם מפעל הייצור לדגמים החשמליים החדשים של פורד, יעברו העובדים לעבוד במתכונת של שבוע עבודה ושבוע חופשה לפחות עד אחרי תקופת החגים באירופה. מדובר בצעד לא שגרתי בהתחשב בעובדה שייצורה של פורד קאפרי במפעל החל רק לפני כחודשיים, כשלרוב שיא הביקוש לדגמים חדשים מתעורר בחודשים הראשונים לשיווק.
מדובר במכה כלכלית משמעותית עבור פורד שהשקיעה 2 מיליארד דולר בהתאמת המפעל בקלן לייצור של דגמים חשמליים עם תפוקה שיכולה להגיע לעד 250 אלף מכוניות בשנה, למרות שכרגע הוא מייצר בעיקר את פורד קאפרי ופורד אקספלורר EV. כרגע לפחות היקף הייצור המרבי נראה כרגע כמספר דמיוני להפליא ,אם לוקחים בחשבון שעל פי דיווח נוסף של ה’אוטומוטיב ניוז”, ההאטה בביקוש תאלץ את פורד לנקוט בצעדים נוספים ולהמשיך את קיצוץ המשמרות גם בתחילת 2025.
הירידה בביקוש לדגמים חשמליים תופס את פורד במצב בעייתי מבחינת היצע הדגמים שלה באירופה. הייצור של הפיאסטה באותו מפעל בקלו הופסק בשנה שעברה, גם המונדיאו ירדה סופית מפס הייצור ואילו הפוקוס עתידה לצאת לגמלאות בשנה הבאה. מה שייצור מצב שלפורד לא תהיה נציגות בשלוש קטגוריות שהן עדין משמעותיות באירופה.
האטת הייצור של הדגמים החשמליים באירופה מצטרפת להודעה מלפני כשבועים על עצירת הייצור של פורד F150 החשמלי בארה”ב, גם כן עקב ירידה בביקושים והצטברות מלאים.