האבולוציה של מנועי הבוקסר המסורתיים של ב.מ.וו זכתה לפרק חדש עם הצגתו של R1300 GS לפני כשנה וחצי. הגיוני למדי המהדורה החדשה של מנוע הבוקסר הוצגה באופנוע החשוב ביותר של החברה, אבל הגיוני לא פחות שהוא יניע גם דגמים נוספים במשפחה. זה אכן מה שצפו לקרות בחודשים הקרובים, כאשר אישורי תקינה ורישום מעידים כי ב.מ.וו תציג שלושה דגמים חדשים על בסיס מנוע ה-1300 החדש שלה.
על פי הדיווחים מדובר בדגמי R1300 R, R1300 RT ו-R1300 RS. על פי שיטת סימול הדגמים המסורתית של ב.מ.וו, ובדומה לדגמים הנוכחיים על בסיס מנוע ה-1,250, צפוי דגם ה-R להיות אופנוע רודסטר/עירום, ה-RS יהיה זהה אך בתוספת חצי פרינג ואילו ה-RT תהיה גרסת ספורט תיור לכביש. בדומה ל-GS, לא יהיה מדובר בשדרוג לדגמי ה-1250 הנוכחיים, אלא בדגמים חדשים שיתבססו על שלדה וחדשה בעלת בסיס משותף לשלושתם, ומין הסתם עם גאומטריה ותנוחת רכיבה שונים מאלו של ה-GS בהתאם לייעוד.
המהדורה העדכנית של מנוע הבוקסר מקורר האוויר והנוזל של ב.מ.וו היא בעלת הבסיס התכנוני דומה לזה של מנוע ה-1250, אך הנפח גדל ל-1,300 סמ”ק בדיוק. הגדלת הנפחה הושגה בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-106.5 מ”מ לצד קיצור מהלך הבוכנה מ-76 ל-73 מ”מ, זאת כדי לאפשר למנוע להגיע לסל”ד גבוה יותר. בנוסף זכה המנוע ליחס דחיסה מוגדל, שסתומים מוגדלים ומערכת ניהול חדשה. כל אלו הפכו אותו לבוקסר הסדרתי החזק בהיסטוריה של ב.מ.וו, עם הספק של 145 כ”ס ומומנט של 15.2 קג”מ.
נתונים אלו מתייחסים לתצורתו הסטנדרטית של המנוע, אך יתכן מאד שהוא יזכה לשינויים קלים, ובהתאם לכך לנתוני תפוקה מעט שונים, בהתאם לייעוד של כל אחד משלושת הדגמים החדשים הצפויים לעשות בו שימוש. מה שיותר מעניין הוא שכידוע המנוע החדש מוצע גם עם אופציה לתיבת הילוכים ASA שהוצגה ב-R1300 GS אדוונצ’ר, כאשר היא מאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית באמצעות מנגנון אלקטרו-מכאני, לצד מצב ידני עם החלפת הילוכים באמצעות מתגים על הכידון. סביר להניח שהאופציה האוטומטית תוצע גם בשלושת הדגמים העתידיים במשפחה.
בנוסף צפויים שלושת הדגמים להציע עיצוב עדכני הנאמן לקו הרדיקאלי של ב.מ.וו מהשנים האחרונות, לצד יישור קו בתחום מערכות העזר האלקטרוניות וככל הנראה גם מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות ראדאר כי שניתן למצוא בדגמי ה-GS הבכירים והמאובזרים. הצגת שלושת הדגמים במקביל או בנפרד צפויה להיעשות כאמור כבר במהלך החודשים הקרובים.