אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא צריך חשמל: אסטון מרטין חושפת את ה-DB12 החדשה
ראשי » חדשות » לא צריך חשמל: אסטון מרטין חושפת את ה-DB12 החדשה
אסטון מרטין DB12

לא צריך חשמל: אסטון מרטין חושפת את ה-DB12 החדשה

אסטון מרטין DB12 שנחשפה בסוף השבוע היא אמנם אבולוציה על בסיס קודמתה בשושלת ומסתפקת רק במנוע V8, אבל יש לה יותר כוח והיא עושה את זה בלי שום עזרה של מנוע חשמלי

אופיר דואק 28/05/2023 צלם: יצרן

כשבועיים לאחר שחשפה פרטים ראשונים על הדור הבא בשושלת מכוניות ה-GT המפורסמת שלה, חשפה אסטון מרטין בסוף השבוע רשמית את ה-DB12 החדשה. אסטון מרטין DB12 מגיעה לעולם בתזמון משמעותי מאד עבור היצרנית האריסטוקרטית שדי מדשדשת בשנים האחרונות, רגע אחרי שג’ילי הגדילה את אחזקותיה בחברה והפכה לבעלת המניות השלישית בגודלה.

בינתיים באסטון מרטין עושים את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב. התמונות הרשמיות של אסטון מרטין DB12 לא מגלות תעוזה עיצובית יוצאת דופן, אבל הבריטים מצליחים שוב להגדיר מחדש כיצד צריכה להיראות מכונית GT יוקרתית, כאשר הם מצליחים לקחת את הקווים המוכרים של ה-DB11 להוסיף להם פרשנות מודרנית מדודה, ועדין אי אפשר לטעות שמדובר באסטון מרטין. לטעמנו, מדובר באחת מהמכוניות היפות ביותר כיום, בטח בצבע ירוק המרוצים המסורתי.

תא הנוסעים לעומת זאת עבר שינוי דרסטי יותר. למרבה השמחה לא תמצאו כאן השתלטות מוחלטת של מסכי מגע, אבל כן יש ב-DB12 לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה ומסך מולטימדיה עדכני שלמרבה השמחה לא משתלט על הסביבה, אלא מוטמע בזווית חצי אנכית בקונסולה המרכזית המוגבהת, כאשר מסביבו שליטה במתגים פיזיים על הפונקציות החשובות. דור האייפון יחשוב אולי שזה מיושן, אבל אסטון מרטין מעולם לא הייתה יצרנית של טרנדים.


למרות זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שמצניעים באסטון מרטין שהדמיון בעיצוב לא מקרי, שכן ה-DB12 החדשה מתבססת על המכונית אותה היא מחליפה, כי שמעידים נתוני מידות זהים: בסיס גלגלים של 280 ס”מ, אורך של 475 ס”מ (תוספת של ס”מ בודד) ורוחב של 206 ס”מ. עם זאת, תכנון המתלים החדש אפשר להגדיל את מפשק הסרנים ב-6 מ”מ מלפנים ו-22 מ”מ מאחור וקשיחות המרכב עלתה ב-7%. את הלוק והיציבה הקרבית יותר משלימים חישוקי 21 אינץ’ חדשם כסטנדרט במקום חישוקי ה-20 בעבר, שגם קלים ב-8 ק”ג.

ומה לגבי יחידת ההנעה? כאמור ה-DBS 770 Ultimate שנחשפה לאחרונה היא האסטון מרטין האחרונה לעשות שימוש במנוע V12, כך למרות שזה מתבקש משמה, DB12 לא תעשה שימוש במנוע האגדי. במקום זאת מסתפקת אסטון מרטין DB12 החדשה במנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.0 שפותח על ידי AMG ושימש את גרסת הכניסה של ה-DB11 הפורשת, ונמצא בעוד מגוון דגמי החברה.

הבשורות הטובות הן שבניגוד למקובל כיום, שבאסטון מרטין ויתרו על סיוע חשמלי או היברידי מנוע ה-V8 הזה ממשיך לשרוף דלק ואוויר. הבשורות העוד יותר טובות הן שהמנוע התחזק משמעותית מה שמאפשרת ל-DB12 להציע נתוני ביצועים דומים לאלו של ה-DB11 בעלת מנוע ה-V12, כאשר היא מן הסתם עם נתון משקל עצמי יבש של 1,685 ק”ג גם קלה יותר משמעותית.

ב-DB12 החדשה זכה המנוע המוכר לגלי זיזים חדשים, מגדשי טורבו חדשים וגדולים יותר עם קירור נוזל, מערכת קירור משופרת הכוללת שני מצננים נוספים למצנן הראשי המגדילים ב-56% את זרימת האוויר למערכת הקירור, מצנן נוסף לקירור האוויר האויר במערכת היניקה ומצנן שמן בעל שטח פנים כפול. התוצאה: המנוע החדש מספק 680 כ”ס ב-6,000 ומומנט של 81.6 קג”מ הזמינים במלואם בין 2,750 ל-6,000 סל”ד. זה אומר 170 כ”ס יותר מגרסת ה-V8 של ה-DB11 ו-50 כ”ס יותר מאשר גרסת ה-V12. כל זה מאפשר לאסטון מרטין להצהיר שהתאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 3.6 שניות, עשירית שניה פחות מאשר ה-DB11 הבכירה, כאשר המהירות המרבית מעט נמוכה יותר, 325 לעומת 334 קמ”ש, אבל אנחנו בהחלט יכולים לחיות עם זה.

תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת יחסי העברה ממוקמת על הסרן האחורי ומעבירה את הכוח לגלגלים הצמודים לה דרך דיפרנציאל חדש נשלט אלקטרונית המשנה את תפקודו בהתאם לתכנית הנהיגה ובחירת הנהג בין מצב פתוח לחלוטין ועד ל-100% נעילה. מערכת המתלים לדברי אסטון מרטין חדשה לגמרי, ונשענת על בולמי זעזועים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית ומוטות מייצבים קשיחים יותר. מערכת הבלימה כוללת דיסקים מחוררים עצומים בקוטר 400 מ”מ עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-360 מ”מ וקאליפרים בעלי 4 בוכנות מאחור, כאשר ניתן לקבל דיסקים קרמיים כאופציה בתוספת תשלום שגם חוסכים עוד 27 ק”ג.

DB12 05DB12 05Preview
DB12 06DB12 06Preview
DB12 07DB12 07Preview
DB12 08DB12 08Preview
DB12 09DB12 09Preview
DB12 10DB12 10Preview
DB12 11DB12 11Preview
DB12 12DB12 12Preview
DB12 13DB12 13Preview
DB12 14DB12 14Preview
אסטון מרטין DB12אסטון מרטין DB12Preview
DB12 01DB12 01Preview
DB12 02DB12 02Preview
DB12 16DB12 16Preview
DB12 17DB12 17Preview
DB12 18DB12 18Preview
DB12 19DB12 19Preview
DB12 20DB12 20Preview
DB12 21DB12 21Preview

מחירה של אסטון מרטין DB12 החדשה לא פורסם, אך ניתן להעירך שהוא יהיה קרוב יותר לזה של ה-DB11 בעלת מנועה ה-V12. המכוניות הראשונות ימסרו ללקוחות האריסטוקרטיים כבר ברבעון השלישי של השנה, כשבישראל סביר להניח נראה את האציליים המקומיים ביצירה החדשה רק במהלך 2024.

DB12 אסטון מרטין אסטון מרטין DB12
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד