שוק הרכב הישראל לא עוצר. למרות עליית המסים בתחילת השנה שהובילה להתייקרות משמעותית של מכוניות רבות בעיקר חשמליות, ולמרות הריבית הגבוהה שמקשה על המימון ואווירת המלחמה שברקע, מכירות הרכב החדש טיפסו ב-10% מול התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הראשון של 2025 נמסרו 97,709 מכוניות חדשות, לעומת 89,042 מכוניות ברבעון המקביל בשנה שעברה.
בפילוח המכירות יונדאי ממשיכה להוביל את השוק עם 12,881 מסירות ועליה של 7%, אך טויוטה מצמצמת פערים במהירות ועם 11,737 מסירות מתמקמת במקום השני, זינוק של 45%. קיה עם ירידה של 12% ממשיכה לאבד גובה, אך שומרת על המקום השלישי ומקדימה את סקודה, האירופאית הנמכרת ביותר בישראל שמזנקת ב-36% ומוסרת 8,198 מכוניות. סוגרת את החמישיה הפותחת צ’רי שמזנקת ב-85% ועם נתון של 5,194 מסירות מובילה את מותגי הרכב מסין.
בהמשך הרשימה ניסאן שמפתיע עם זינוק של 265% ו-4,106 מסירות, ג’אקו שממשיכה לטפס עם 4,009 מסירות ומאזדה שמאבדת 22% עם 3,998 מסירות. BYD שסובלת מעליית המס על החשמליות וריבוי המתחרות נחתכה ב-51% מתחילת השנה עם 3,428 מסירות, כשסיאט שסוגרת את העשיריה הפותחת ומכפילה את כוחה עם 3,178 מסירות, וזאת עם 3 דגמים וותיקים למדי.
בפילוח לפי מדינות הייצור, סין מקבעת ומחזקת את מעמדה כיצואנית הרכב הגדולה לישראל עם 25,154 מכוניות ומקדימה את דרום קוריאה עם 19,724 מכוניות, יפן עם 15,542 מכוניות, צ’כיה עם 10,310 מכוניות וספרד עם 5,675 מכוניות.
ברשימת עשרת המכוניות הנמכרות ביותר מתחילת השנה מפתיעה יונדאי קונה בראש הטבלה עם 4,749 מסירות, כשהיא מקדימה את ג’אקו J7 עם 4,009 מסירות, יונדאי אלנטרה עם 3,058 מסירות וסקודה אוקטביה עם 2,805 מסירות. טויוטה קורולה קרוס מתמקמת חמישית עם 2,769 מסירות ואחריה טויוטה יאריס קרוס עם 2,617 מסירות, קיה פיקנטו עם 2,523 מסירות, טויוטה ראב 4 עם 2,450 מסירות, יונדאי וניו עם 2,238 מסירות וקיה נירו שסוגרת את העשיריה הפותחת עם 1,976 מסירות.
החשמליות מאבדות גובה
כצפוי ובהתאם לעליית המס בתחילת השנה וביטול אגרת הרישוי המוזלת, החשמליות מאבדות גובה ועם נתון של 15,867 מסירות מתחילת השנה, הן מחזיקות בנתח שוק של 16.2% מסך מכירות הרכב החדש, לעומת שיא אשתקד שעמד על 25% מהשוק. BYD, למרות צניחה של 50% במסירות, ממשיכה להוביל את שוק החשמליות עם 2,806 מסירות ומקדימה את אקספנג שמספקת ביצועים מצוינים (וללא מכוניות עממיות מתחת למחיר של 200 אלף שקל) עם נתון של 2,220 מסירות. לינק אנד קו פתחה חזק מאוד עם דגם ה-02, החשמלית הראשונה שלה בישראל, שהזניקה אותה הישר למקום השלישי עם 1,276 מסירות. אחריה צ’רי עם 1,205 מסירות וסוגרת את החמישיה MG עם 1,140 מסירות.
ולאן נעלמה טסלה? את הרבעון הראשון היא סגרה עם צניחה של 74% ומסירה של 459 מכוניות בלבד, וזאת בשל כניסה של אוניה אחת לארץ מתחילת השנה ועליה דגמי המודל 3 וללא מסירות של המודל Y, הדגם הנמכר ביותר שלה, בשל המתנה לדגם החדש שייצורו החל לאחרונה ומכוניות ראשונות יגיעו במאי.
את שוק היוקרה והפרמיום מובילה ב.מ.וו עם 1,272 מסירות (עליה של38%) כשאחריה וולוו עם 903 מסירות, לקסוס עם 898 מסירות ואאודי עם 779 מסירות. מרצדס שהובילה את השוק אשתקד, צנחה ב-61% ומסרה רק 573 מכוניות. בקצה העליון של היוקרה, פורשה מסרה 76 מכוניות, בנטלי עם 9 מכוניות, פרארי ואסטון מרטין עם 2 מסירות כל אחת ומזראטי ללא אף מסירה מתחילת השנה.