החיבור המפורסם בין פורד לקרול שלבי הוליד בשנות ה-60 די בסמוך להצגת את אחת הגרסאות האייקוניות ביותר של המוסטאנג. מדובר בשלבי מוסטאנג GT350 שלקחה את הקונספט של מכונית הפוני ומיקדה אותו יותר בביצועים ולא רק בקו ישר. בעידן המודרני פורד חזרה לא פעם לשיתוף הפעולה הזה עם שלבי, כאשר בדורות האחרונים גרסאות הביצועים הבכירות של המוסטאנג שצוידו במגדש על נשאו גם הן שם השם שלבי ואת סמל הקוברה המפורסם.
במפתיע, בדור הנוכחי של המוסטאנג פורד טרם הציגה גרסת ביצועים המונית עם מגדש על וטרם חזרה לשתף פעולה עם שלבי כדי להציג יורשת ל-GT500 המפורסמת. אמנם פורד מציעה קיט סופרצ’ארג’ר רשמי ובאחריות מלאה וגם הציגה את מוסטאנג GTD, אבל היא בגדר יצירה אקזוטית על בסיס המוסטאנג עם תג מחיר בדיוני של יותר מ-300 אלף דולר.
בשלבי לעומת זאת לא חיכו לפורד והציגו את הגרסה שלהם למוסטאנג החדשה תחת השםSuper Snake. כעת חושפת שלבי גרסת ביצועים נוספת למוסטאנג, אך זולה יותר ופחות אקזוטית מהסופר סנייק. הגרסה החדשה נושאת את הכינוי האיקוני GT350 ומגיעה בדיוק 60 שנה אחרי הצגתה של שלבי GT350 המקורית, לכן לא תתפלאו שניתן לקבלה גם בין היתר בצביעה המסורתית הקלאסית בשילוב של מרכב לבן ופסי מרוצים בצבע כחול.
המוהיקני האחרון: פורד מוסטאנג GT במבחן דרכים
שלבי GT350 החדשה מוצעת עם מנוע ה-V8 המוכר בנפח 5.0 ליטרים של המוסטאנג בגרסת ה-480 כ”ס, אך ניתן יהיה לקבלה עם קיט של מגדש על בנפח 3.0 ליטר המעלה את הספקו ל-810 כ”ס, 50 כ”ס יותר מאשר במוסטאנג שלבי GT500 שיוצרה על ידי פורד בדור הקודם של המוסטאנג. יחד עם המנוע המתוגבר מגיעה שלבי GT350 עם דודי פליטה אחוריים משופרים ומשוחררים יותר מתוצרת בורלה שגם תורמים לסאונד מרשים, קפיצי הנמכה קשיחים יותר, מוטות מייצבים קשיחים ומעובים וחישוקי 20 אינץ’ מחושלים מאלומיניום בעיצוב ייחודי של שלבי שגם חוסכים כמה ק”ג חיוניים. מי שיבחר בתיבת הילוכים ידנית יזכה גם למנגנון העברה משופר בעל מהלך מקוצר.
לצד השיפורים הללו טיפלו בשלבי גם בצד הקוסמטי עם מכסה מנוע חדש מאלומיניום בעל כונס אוויר מתבקש למגדש העל, שבכה קדמית חדשה ובולטת עם הכיתוב שלבי וללא סמל פורד, מסיט רוח תחתון גדול יותר וכמובן ספויילר מאסיבי על הזנב.
בשלבי מתכוונים לייצר רק 562 יחידות מה-GT350 של 2025 ולא במקרה, שכן זו בדיוק כמות המכוניות אותה יצרה בשנת 1965 שבה יצאה לעולם שלבי מוסטאנג GT350 המקורית. המחיר של זו החדשה מתחיל ב-110 אלף דולר לפני תוספות.
שלבי תציע את ה-GT350 החדשה גם בגרסת R שהיא למעשה בכלת מפרט מרוצים אך חוקית לכביש, כדי שיהיה אפשר להתנהל איתה אל מסלול הדראג הקרוב ובחזרה. גרסת ה-R כוללת את מפרט משודרג למנוע המגדש עם הספק של יותר מ-830 כ”ס (בדומה לגרסת הסופר סנייק, בשלבי לא מפרסמים מספר רשמי), מערכת קירור משופרת, ציריות מחוזקות, מערכת פליטה של בורלה עם מפלטים צידיים, ידית הילוכים עם מהלך מקוצר. ל-R שלדה מוקשחת עם בולמי זעזועים מתכווננים במלואם ומערכת בלימה מיועדת למרוצים של Alcon.
בנוסף מצוידת ה-GT350R גם בכלוב התהפכות, חישוקים מחושלים עם צמיגי מרוצים ומכסה מנוע עשוי אלומיניום יחד עם חבילת סיבי פחמן חיצונית הכוללת בין היתר כנפיים קדמיות, חרב תחתונה קדמית, חצאיות צד, ספויילר “דאקטייל” וספויילר אחורי גבוה עשויים מהחומר השחור הקליל. רשימת האופציות כוללת מושבי מירוץ של ספארקו עם חגורות בטיחות בעלות 4 נקודות עיגון ואפשרות לסטח מדבקות חיצוני בעיצוב קטרו בהשראת מכוניות המרוצים של קבוצת שלבי רייסינג.
בשלבי מתכננים לייצר רק 36 יחידות של ה-GT350R. המחיר לא פורסם עדין, אבל הוא צפוי להיות נמוך בהרבה מזה של המוסטאנג GTD.