אסטון מרטין ממשיכה להתחדש כחלק מחגיגות ה-100 של היצרנית האריסטוקרטית. אחרי שהציגה את ה-DB12 החדשה וגם העניקה לעצמה מתנת יום הולדת מיוחדת וידנית בדמות הואלור השרירית, מגיע תורה של הואנטג’ להתעדכן עם דור חדש המחליף את הדור היוצא שהוצג בשנת 2018.
השם ואנטג’ מלווה את אסטון מרטין מאז תחילת שנות ה-70′, אז כגרסת הביצועים של ה-DBS ולאחר מכן כדגם הכניסה V8 ואנטאג’ שליווה את החברה במשך כמעט שני עשורים. מאז שנת 2005 משתמשת אסטון מרטין בשם ואנטג’ עבור דגם הכניסה שלה – במרכב קופה או רודסטר – הממוצב מתחת לסדרת ה-DB הגדולה והיוקרתית יותר.
אסטון מרטין ואנטאג’ החדשה מוותרת על החזית הייחודית והנבדלת של הדור הקודם ומאמצת את קווי העיצוב של אחותה הגדולה, כשבמידה רבה היא נראית כמו בייבי DB12 בעיקר מלפנים. עיקר הבדלים בינהן הם בעיצוב החלק האחורי שבואנטג’ זוכה למעין ספויילר בסגנון “טיילדאק” הנמשך בקצה דלת תא המטען עם פס תאורת LED מתעקל בהתאם לרוחב חלקה האחורי של המכונית. כמו תמיד אצל אסטון מרטין, התוצאה מרהיבה. עיצוב תא הנוסעים גם הוא הולך על התפר שבין קלאסי ועדכני. מצד אחד מסכים ללוח המחוונים ולתפעול המולטימדיה, ומצד שני מתגים פיזיים במרכז הקונסולה המרכזית המוגבהת לתפעול המערכות החיוניות ובורר הילוכים במקום לחצנים.
עם הצגתה לפני כחצי שנה של אסטון מרטין DB12 החדשה התבשרנו בצער על סוף דרכו של מנוע ה-V12, כצעד מקדים לקראת צעידתה של אסטון מרטין גם היא לעידן החשמלי. גם הואנטאג’ החדשה לא תוצע עם מנוע V12, אך הבשורות הטובות הן שהיא נשארת עם מנוע ה-V8 כפול המגדשים המגיע מ-AMG. ללא שום עזרה חשמלית מספק המנוע מעתה 665 כ”ס ו-81.5 קג”מ – שיפור של 155 כ”ס ביחס לואנטג’ V8 הקודמת ורק 15 כ”ס פחות מאשר ב-DB12 (כי צריך לשמור על הבידול). תיבת ההילוכים נותרה אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוצרת ZF, אך היא חוזקה וקיבלה יחס העברה סופי קצר יותר.
התוצאה היא שהואנטג’ החדשה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות – 0.1 שניה פחות מאחותה הגדולה – בדרך למהירות מרבית של 325 קמ”ש. ביצועי אלו מסתייעים גם בעובדה שהואנטג’ קטנה וקלה יותר, כשהיא מסייעת בשימוש נרחב באלומיניום. השימוש באלומיניום ובחיזוקי מרכב נוספים אפשרו להגדיל לטענת אנשי אסטון מרטין את הקשיחות והעמידות בפיתול ב-29%. חלוקת משקל של 50:50, בולמי זעזועים אדפטיביים חדשים מתוצרת בילשטיין עם תגובה מהירה יותר ודיפרנציאל מוגבל החלקה חדש עם שליטה אלקטרונית ובשילוב יכולת לבחור את רמת ההתערבות של מערכות בקרת האחיזה אמורים לספק לואנטג’ את היכולת הדינמית המתבקשת, וגם לאפשר לה לצאת להחלקות כוח נשלטות ברמות שונות.
מערכת הבלימה מבוססת על דיסקים מחוררים בקוטר 400 מ”מ מלפנים ו-360 מ”מ מאחור, כאשר כאופציה ניתן לקבל בלמים קרבון קרמיים המספקים ביצועי בלימה משופרים בעומסים גבוהים, וגם חוסכים 27 ק”ג ממשקל המכונית. חישוקי אלומיניום מחושל חדשים בקוטר 21 אינץ’ נושאים צמיגי משיליין פיילוט ספורט S5במידות 275/35 מלפנים ו-325/30 מאחור משלימים את המפרט המרשים של אסטון מרטין ואנטאג’ החדשה. אם כל אלו לא מספיקים, גרסת GT3 עבור סדרות המרוצים נחשפה במקביל . מן הסתם גם גרסת רודסטר הנושאת שת השם וולנטה אמורה להצטרף גם היא להיצע המשפחתי.
בינתיים ניתן להזמין כבר כעת את אסטון מרטין ואנטג’ החדשה, כאשר מסירות ראשונות ללקוחות בעולם יעשו ברבעון השני של 2024.