מכוניות קופה קלאסיות סובלות גם הן מירידה משמעותית במכירות בשנים האחרונות. עוד תופעת לוואי של עידן רכבי הקרוסאובר בגרסאות הקופה שלהם שאולי מציעים שימושיות עדיפה, אבל לבטח רחוקים מהאלגנטיות הספורטיבית של מכונית קופה אמיתית. עם זאת, בקרב לקוחות מותגי היוקרה עדין ישנו ביקוש למכוניות קופה קלאסיות, כך שלא מפתיע שמרצדס שלה היסטוריה ארוכה של דגמי קופה מעוצבים ממשיכה את המסורת וחשפה ביום רביעי בערב את ה-CLE החדשה.
עם ה-CLE חוזרת מרצדס בדגמי הקופה שלה לשיטת סימול דגמים המתבססת על צירוף האותיות CL (ששימש אותה בעבר עבור גרסתה קופה על בסיס ה-S קלאס) יחד עם האות השלישית המסמלת את השיוך לסדרה עליה מתבססת המכונית, שבמקרה הנ”ל מדובר ב-E קלאס החדשה (W124) שנחשפה לפני מספר חודשים. אלא שנכון לעתה בפרוטפוליו של מרצדס מחליפה CLE גם את ה-C קופה שייצורה הופסק השנה וטרם הוצגה לה מחליפה על בסיס הדור הנוכחי של ה-C קלאס שהוצג לפני שנתיים. לצד גרסת הקופה חושפת מרצדס גם תמונות ראשונות של גרסת הקבריולה של מרצדס CLE, אך זו צופיה להיות מוצגת רשמית רק בשנה הבאה.
המידות של מרצדס CLE כמעט זהות לחלוטין לאלו של ה-E קופה אותה, כאשר האורך הכולל צמח בס”מ וחצי ל-485 ס”מ ובסיס הגלגלים התקצר בס”מ ל-286.5 ס”מ. הרוחב (186 ס”מ) והגובה (143 ס”מ) נותרו ללא שינוי. לצד זאת, זאת בהודעה לעיתונות מדגישים במרצדס גם את העובדה שה-CLE מרווחת משמעותית לנוסעים מאחור מאשר ב-C קופה (אבל מעט פחות ב-E קופה היוצאת).
העיצוב לא פורץ דרך, כשהוא משלב חזית הדומה לזו של ה-E קלאס ואת קווי העיצוב המוכרים מדור המוצרים האחרון של החברה, לא מפתיע בהתחשב בעובדה שקהל היעד בסגמנט מעדיף עיצוב אלגנטי ולא מוחצן יותר מידי וזה בדיוק מה שמספקת להם מרצדס. עם זאת הפרופורציות מעט השתנו, כאשר החרטום הוארך במעט, קו הגג המשתלב בדלת תא המטען מעניק תחושה של אחוריים קצרים יותר כאשר מזוויות מסוימות מתקבל מראה דומה לזה של מרכב פאסטבק. תא הנוסעים נאמן לעיצוב העדכני של דגמי מרצדס כשהוא משלב את ממשק MBUX העדכני, עם לוח מחוונים 12.3 אינץ’ בעל תצוגה משתנה ומסך מרכזי 11.9 אינץ’ אנכי לשליטה על מערכות הרכב והמולטימדיה בסיוע פיקוד קולי, כשמעליו ממוקמים פתחי המיזוג המרכזיים.
בשלב ראשון תוצע מרצדס CLE עם ארבע יחידות הנעה, כולל אחת לוגמת סולר, אשר לכולן משודכת מערכת היברידית קלה 48V התורמת תוספת של 23 כ”ס בעת הצורך, עוזרת בהפחתת צריכת הדלק והופעת את פעולת מערכת דימום המנוע בעצירה לחלקה יותר. במרצדס מצהירים כי בהמשך הדרך צפויה להצטרף גם גרסה היברידית נטענת, כמו גם גרסאות AMG שריריות שבהתאם למגמה הנוכחית ישלבו מנוע 4 צילינדרים מוגדש עם מנוע חשמלי.
המנוע הבסיסי בהיצע יהיה טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספקים של 204 ו-258 כ”ס עם 32.6 ו-40.8 קג”מ בהתאמה מעליו יוצע מנוע שישה צילינדרים טורי מוגדש בנפח 3.0 ליטר המספק 381 כ”ס ו-51 קג”מ המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש. מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר מספק 200 כ”ס ו-44.5 קג”מ. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה, כאשר הנעה כפולה היא סטנדרט בגרסאות הבנזין החזקות ואופציה בגרסת הבנזין הבסיסית.
שלדת ה-CLE מוקשחת ומונמכת ב-1.5 ס”מ כאשר ניתן יהיה לקבלה עם מתלים בכיול נוחות רגיל או כיול ספורטיבי עם אופציה לחבילה דינאמית, המשלבת בולמים זעזועים בעלי שיכוך משתנה והיגוי אחורי בזווית של 2.5 מעלות המקטין את רדיוס הסיבוב מ-11.7 ל-11.2 מטרים. כמקובל אצל מרצדס גם ב-CLE יש מערך מקיף של מערכות בטיחות המאפשרות נהיגה חצי אוטונומית ושפע אפשריות של התאמת גימור הפנים. מחברת כלמוביל נמסר כי מרצדס CLE צפויה לנחות בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.