מאז הוצגה לראשונה בראשית המילניום, הפכה וולוו XC90 לאחת המכוניות החשובות והרווחיות של היצרנית השבדית, בעיקר בצפון אמריקה, מעבר לכך שמדובר ברכב הפנאי הגדול והיוקרתי שלה שהוא גם מקדם תדמית חשוב. לפני כשנתיים בשיא בהלת החשמליות בעשייתה רכב האירופאית חשפה וולוו את מי שהיה אמור לרשת את הדור השני של ה-XC90, כשבחרה להמר על דגם שונה המבוסס על פלטפורמה חשמלית מלאה.
קוראים לו EX90 והוא מתבסס על פלטפורמה משותפת עם פולסטאר 3 ולמרות שהוא מציג מראה עדכני וטכנולוגיה מרשימה הוא עדין לא יורש את ה-XC90 הוותיק. למעשה אותו XC90 מוצג מעתה במהדורה חדשה לאחר מתיחת פנים מאסיבית המאפשרת לוולוו להצהיר עליו כעל דור חדש. הסיבה? בארה”ב בה ה-XC90 פופולארי הלקוחות לא ממש יוצאים מגדרם במעבר להנעה חשמלית, וגם באירופה מתעוררים יותר ויותר סימנים המראים כי מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית הולכות להישאר כאן גם מעבר לסוף העשור.
עיצוב שומר על הצללית המוכרת של ה-XC90 אבל מיישם את הקו העיצובי העדכני של וולוו עם שבכה חדשה לצד האלמנטים המוכרים של “הפטיש של תור” ביחידות התאורה הקדמיות ויחידות התוארה האעחורית האנכיות וחופפות לקו הכתפיים הכפול. בוולוו לא חושפים נתוני מידות עדין, אך אלו צפויות להיות דומות לאלו של הדור המוחלף וכמובן שנשמרה אופציה לשורת מושבים שלישית שהייתה מאז ומתמיד אחת מנקודות החוזק של הדגם.
עיצוב הקוקפיט שונה מהותית מזה של ה-EX90. בעוד האח החשמלי הולך על הגישה ההייטקית (שלא לומר מעט סינית) עם מסך קטן ללוח ומסך מולטימדיה עצום ואנכי המרכז בתוכו את מריב אפשריות התפעול של הרכב, ב-XC90 וולוו נוקטת גישה קלאסית יותר שגם תואמת את ההצהרה הבטיחותית עליה בנתה את תהילתה. גם ב-XC90 ישנו מסך מולטימדיה אנכי, אך הוא קטן יותר, מופנה כלפי הנהג ונעזר גם במתגים פיזיים לפונקציות חיוניות. המרכה הכללי מזכיר את הסידור ב-XC90 היוצא, אך במראה רענן יותר לצד קונסולה חדשה בין המושבים ולוח מחוונים דיגיטלי מלא.
וולוו XC90 החדש ימשיך לעשות שימוש במנועי בעירה פנימית, כאשר הגרסה הבכירה תהיה בעלת יחידת הנעה היברידית נטענת שתספק טווח נסיעה חשמלי של 70 ק”מ וטווח נסיעה כולל של למעלה מ-800 ק”מ. לצידה יוצעו שתי גרסאות בנזין עם תגבור היברידי קל שאמורות להציע צריכת דלק משופרת ב-15%.
בולמי זעזועים אדפטיביים הם ציוד סטנדרטי ב-XC90 החדש, כאשר כאופציה יוצעו מתלי אוויר אקטיביים המאפשרים להגביה את המרכב ב-4 ס”מ בירידה לשטח או להנמיך אותו ב-2 ס”מ במהירויות גבוהות לטובת היציבות והאווירודינמיות. כמובן שבהתאם למסורת של וולוו, נכללו ב-XC90 כל מערכות הבטיחות העדכניות ביותר שיש לשבדים להציע. הייצור של וולוו XC90 החדש יחל לקראת סוף השנה, ובישראל אנחנו צפויים לראותו במהלך שנת 2025.