אבארט היא כידוע החטיבה הספורטיבית של פיאט, אלא שמאז תחייתה מחדש התמקדה אבארט בעיקר בדגמים שונים על בסיס ה-500 שהוצגה בשנת 2007. אמנם היו גרסאות אבארט לפונטו וגם ניסיון להחזיר את ה-124 ספיידר לחיים על בסיס מאזדה מיאטה, אבל מאז ועד היום עם אבארט 500 החשמלית שהוצגה לאחרונה, את סמל העקרב תמצאו רק על דגמי ה-500. לפחות באירופה.
בדרום אמריקה המצב שונה לגמרי. השלוחה הברזילאית של פיאט מציעה מגוון דגמים בפיתוח עצמאי שלא מגיעים למערב, כאשר היא לא מהססת להשתמש בסמל העקרב של אבארט לגרסאות קצה ספורטיביות עבור דגמים שלא בטוח שהיינו רוצים לראות עליהם את הסמל של אבארט. אחד מהם הוא קרוסאובר קופה בשם פאסטבק שמקבל בימים אלו גרסת אבארט משלו.
פיאט פאסטבק הוא גרסת קופה מוגדלת לקרוסאובר אחר אותו מייצרת פיאט בברזיל הנקרא פולס (Pulse), שלו כבר יש גרסת אבארט משלו. שני הדגמים חולקים פלטפורמה משותפת עם בסיס גלגלים צנוע של 253 ס”מ, כאשר לפאסטבק מרכב באורך של 443 ס”מ מה שיוצר סרחי עודף לא קטנים. העיצוב לא מלהיב במיוחד, אך בזכות תוספות ספורטיביות כמו שבכה קדמית מושחרת, בתי גלגלים נפוחים בצבע הגוף, ספויילר אחורי צנוע על, חישוקי 18 שחורים וכמובן שלל סמלי אבארט התוצאה יותר נעימה לעין.
גם תא הנוסעים פשוט למדי בעיצובו, אך מקבל שדרוג משמעותי למראה עם גרפיקה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי, גימורים דמויי סיבי פחמן, פס אדום החוצה לרוחבו את לוח המכשירים ומושבים ספורטיביים בריפוד עור עם תיפורים רוחביים ותפרים אדומים סטייל אבארט קומפיטציונה.
שדרוג משמעותי יותר נעשה בתחום הביצועים. לפאסטבק הסטנדרטי מנוע 1.0 ליטר טורבו תלת צילינדרי המספק 130 כ”ס, אך גרסת האבארט משתדרגת עם מנוע ה-1.3 ליטר טורבו של פיאט בורסיה מחוזקת המספק 180 כ”ס ו-27.5 קג”מ, עם מערכת פליטה שאמורה לתת לו להישמע כמו אבארט אמיתית. מצד שני, הברזילאים יכולים לשכוח מתיבת הילוכים ידנית ויאלצו להסתפק בתיבה אוטומטית רציפה, לא בדיוק המתכון למכונית שמתיימרת להיות ספורטיבית, אך למרות זאת, התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.6 שניות. השלדה זכתה לשינויים עם קפיצים מוקשחים, בולמי זעזועים ספורטיביים ומוט מייצב קדמי עבה יותר. בפיאט/אבארט טוענים גם לשיפור בהיגוי הודות ליחס העברה מהיר יותר. השקעה נאה עבור קרוסאובר עממי. אולי גם בפיאט אירופה ילמדו קצת מהברזילאים ויחזרו למקורות גם בדגמים האירופאים.