לפולאריס ישנה זכות ראשונים בעולם רכבי ה-SBS הספורטיביים עם סדרת הרייזר, אך בשנים האחרונות היא נותרה מעט מאחור מול המתחרים שהרימו את רף הקיצניות לגבהים חדשים. אבל לא עוד. בימים אלו משיקה ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית פולאריס לישראל, את שני דגמי העילית החדשים בסדרת ה-RZR. מדובר ברייזר טורבו R וברייזר פרו R החדשים שהוצגו בשנה שעברה, צמד דגמי קצה הסוגרים את הפער מול רכבי הבאגי ומציעים מפרט, תצורה ומכלולים הקרביים אי פעם שהוצעו בסדרת ה-RZR.
פולאריס רייזר טורבו R הוא פיתוח קרבי יותר של הרייזר Pro XP. הוא חולק איתו את אותו מנוע טווין מקבילי מוגדש המספק 181 כ”ס, אך מציע שלדה מחוזקת בגאומטריה שונה, עם רוחב כולל של 74 אינטש (188 ס”מ). לטורבו R מהלך מתלים מוגדל של 27 אינץ’ מלפנים (68.6 ס”מ) ו-28.3 אינץ’ מאחור (71.9 ס”מ) והוא מצויד בצמיגי שטח בקוטר של 32 ס”מ. מערכת ההנעה כוללת תמסורת רציפה בעלת יחס העברה נמוך, אפשרות לנעילת דיפרנציאל וישנו גם הגה בעל תגבור חשמלי.
רייזר טורבו R מוצע בגרסאות 2 או 4 מושבים ובשלוש רמות אבזור. רמת האבזור הבסיסית “ספורט” מצוידת בבולמי Walker Evans בקוטר 2.5 אינץ’ מלפנים ו-3 אינץ’ מאחור עם כוונון ידני, כשהמחיר עומד על 197 אלף שקלים לגרסת 2 המושבים ו-215 אלף שקלים לגרסה הארבע מושבית. רמת גימור “פרימיום” מוסיפה אבזור כמו מסך מגע 7 אינטש לתצוגת מידע ושליטה במערכת המולטימדיה, מצלמה אחורית ועוד גודיז כאשר מחירה עומד על 210 אלף שקלים לגרסת 2 המושבים ו-230 אלף שקלים לגרסה הארבע-מושבית. בפסגת ההיצע של דגמי הטורבו R נמצאת רמת גימור “אולטימייט”. כאן כבר מקבלים מערכת מתלים אקטיבית עם ארבעה מצבי שיכוך לבחירת הנהג, כאשר המחיר עולה ל-228 אלף שקלים לגרסה הקצרה ו-250 אלף שקלים לגרסה המשפחתית.
עבור מי שלא מסתפק בכך, מציעה פולאריס את רייזר פרו R החדש שמאיים בקיצוניותו על רשות הקטגוריה. גם כאן המפרט הבסיסי כולל רוחב של 74 אינץ’ וצמיגי 32 אינץ’, אך ישנה שלדה שונה עם קשת התהפכות מאסיבית יותר, גיאומטרית מתלים שונה וזרועות מתלה ארוכת יותר מאפשרים כאן מהלך מתלה אחורי שצומח כבר ל-29 אינץ’ (73.7 ס”מ).
החידוש המעניין בפרו R הוא ביחידת ההנעה הייחודית: מנוע 2.0 ליטר 4 צילינדרים נטול טורבו המספק 225 כ”ס שעד לפני מספר שבועות העניקו לפרו R את תואר הכלי הסדרתי החזק בקטגוריה. הספק שנדרש לאור העובדה שמהשקל העצמי היבש שלו מתקרב לטון בגרסה הדו-מושבית. יחידת ההנעה משולבת במערכת קירור מוגדלת ומשופרת למנוע ולתמסורת, יחד עם רצועה גדולה ועבה יותר. פולאריס רייזר פרו R משווק בשתי רמות אבזור, לבסיסית בולמי Walker Evans בקוטר 2.5 אינץ’ מלפנים ו-3 אינץ’ מאחור עם כוונון ידני, כאשר ברמת אבזור “אולטימייט” ישנם בולמי פוקס 3 אינץ’ עם מערכת DYNAMIX DV המאפשרת שליטה אלקטרונית על הכיול עם ארבעה מצבי פעולה שונים.
מחירו של פולאריס רייזר פרו R בתצורת שני מושבים עומד על 238 אלף שקלים לרמת אבזור “פרימיום” ו-258 אלף שקלים לרמת גימור “אולטימייט”. התצורה המוארכת בעלת ארבע מושבים תדרוש תוספת של כ-28 אלף שקלים נוספים.