מספר חודשים לאחר הגעתה של סקודה אוקטביה המחודשת ארצה, מצטרפת להיצע הדגמים שלה גם גרסת ה-RS הספורטיבית. מי שהייתה ב-2022 וב-2023 המכונית הספורטיבית בנמכרת ביותר בישראל ובשנה החולפת נפקדה מהשוק המקומי בגלל מתיחת הפנים שעברה האוקטביה. כעת גרסת ה-RS חוזרת לישראל במטרה להחזיר לעצמה את מעמדה בקרב חובבי הנהיגה בקטגוריה שהולכת ומצטמצמת
בדומה לגל ההתייקרויות בענף הרכב, גם סקודה אוקטביה RS המחודשת התייקרה (גם עקב שינוי נוסחת המיסוי הירוק) בשיעור של כ-25 אלף שקלים בהשוואה ל-RS הקודמת. עם זאת, לצד התייקרותה של פולקסווגן גולף GTI נותרה סקודה אוקטביה RS כספורטיבית המשפחתית הכמעט יחידה מהצד השפוי של 300 אלף שקלים, לפחות עד הגעתה הצפויה של יונדאי אלנטרה N.
בדומה למתיחת הפנים שאותה עברה משפחת האוקטביה, גם גרסת ה-RS זכתה לשורת עדכונים לעיצוב החיצוני ביחידות התאורה ובחתימת הלד, מסך מולטימדיה גדול יותר בתא הנוסעים (13 במקום 10 אינץ’ בעבר) עם ממשק תפעול משופר. בתחום הבטיחות נוספו כריות אוויר צידות ליושבים מאחור ונעשו עדכונים למערכות הבטיחות האקטיביות, כאשר למערכת הבלימה האוטונומית נוספה יכולת לזיהוי רכב דו-גלגלי, התרעת ערנות לנהג ומצלמות 360.
השינוי שיותר חשוב ומעניין את חובבי הנהיגה נעשה מתחת למכסה המנוע, כאשר גם סקודה אוקטביה RS קיבלה את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המשודרג שהספקו עלה מ-245 ל-265 כ”ס עם מומנט שעלה ל-37.6 קג”מ. האוקטביה תוצע מעתה גם בעולם רק עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, כאשר תוספת הכוח עזרה לשפר את נתוני הביצועים עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-6.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ”ש.
לטובת שיפור היכולת הדינמית קיבלה סקודה אוקטביה RS במהלך מתיחת הפנים כיול מתלים משופר, מערכת היגוי פרוגרסיבית בעלת יחס העברה המשתנה, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ומערכת פליטה ספורטיבית חדשה.
מחירה של האוקטביה RS עומד מעתה על 267 אלף שקלים, כשהיא מגיעה כסטנדרט עם מושבים ספורטיביים מחוממים ומתכווננים חשמלית עם עיסוי, ריפודי עור בשילוב אלקנטרה, דלת תא מטען חשמלית וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ’.