יצרניות הרכב הסיניות נמצאות בעיצמו של תהליך כניסה לשוק האירופאי, וכדי לכבוש את המערב כל האמצעים כשרים. ענקית האלקטרוניקה הסינית שיאומי רוצה גם היא לבסס את נוכחותה התודעתית באירופה, למרות שהיא עדין לא החלה בשיווק רשמי של מכוניותיה, כשהיא עושה זאת בדרך שאולי הכי רחוקה מהמהות של מכוניות חשמליות: ספורט מוטורי.
לאחר שניפצה את השיא ההקפה למכוניות חשמליות של פורשה טייקן בנורבורגרינג. חטיבת הרכבים החשמליים של ענקית הסמארטפונים הסינית רוצה כעת להדגיש את מעמדה באופן קצת יותר בולט במסלול המרוצים המפורסם, כאשר חתמה עם הנהלת המסלול על שותפות ארוכת טווח. כחלק מהסכם השותפות, המוגדר כ’שותפות פרימיום’, הלוגו של שיאומי מופיע כעת על שלט גדול בכניסה למסלול וגם על פני הגשר שנמצא בין מקטעי Aremberg ו-Fuchsrohre.
בנוסף, שיאומי זכתה אפילו לפניה על שמה. מעתה קראו לפניה מספר 12 במסלול: פניית שיאומי. הפניה הזו אגב נצפית גם מהיציעים שליד קו הזינוק. עוד נמסר שבמסגרת ההסכם שיאומי תהיה כעת חלק מקבוצת ניסויים שמפתחת חלק מהטכנולוגיות שלה במסלול. מדובר למעשה בהצטרפות לקבוצת יצרניות רכב וחברות המייצרות מוצרים בתחום הרכב, שמקבלים בלעדיות בגישה למסלול על מנת לפתח מכוניות ורכיבים שונים על ידי ניסויים במסלול המרוצים למשך 16 שבועות בכל שנה.
מנכ”ל המסלול הגרמני, כריסטיאן סטפני, דיבר על השותפה הסינית החדשה שלו: “אנו שמחים ששיאומי, מותג חזק מאסיה, משתמש בנורבורגרינג כפלטפורמת פיתוח. שיאומי זיהתה כי מסלול הנורבורגרינג, הוא בדיוק המקום הנכון לקדם טכנולוגיות חדשות, כולל בתחום הניידות החשמלית.”
זה המקום לציין שבשיאומי כבר השתמשו בנורבורגרינג כזירת ניסויים ופיתוח של ה-SU7 אולטרה – גרסת הביצועים הקיצונית למכונית הסדאן של החברה שלה למעלה מ-1,500 כ”ס יצאה לשוק השנה.
אנחנו באוברדרייב רק מקווים שהשלב הבא לא יהיה להפוך את המסלול לאיזור אסור לכניסה לרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית.