לפני 27 שנים הוצג לראשונה רנו סניק, שהיה האב המייסד של קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים וזכה להצלחה מרשימה בעולם. הזמנים השתנו, מיניוואנים קטנים יצאו מזמן מהאונה וכולם רוצים קרוסאוברים. בהתאם לכך, שנה לאחר שפסק הייצור של הדור הרביעי של רנו סניק שניסה לאמץ ללא הצלחה מראה קרוסאובר עם חישוקים גדולים, חושפת רנו את הדור החמישי של הסניק. כעת הוא נקרא “סניק E-TECH” והוא מביא עימו שני חידושים משמעותיים: מעבר מלא למרכב בתצורת קרוסאובר והנעה חשמלית בלבד.
רנו סניק החדש זוכה לעיצוב מודרני ומרכב אופנתי שעשוי לפנות לקהל רחב מבעבר (עם דמיון לא קטן בחזית דווקא לפיג’ו 3008), כשיחד עם זאת מציע ממדים גדולים יותר הודות לשימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית (CMF-EV). למרות הויתור על תצורת המיניוואן, הוא אמור לספק תא נוסעים מרווח ושימושי יותר מהדור היוצא. לדור החדש אורך של 447 ס”מ, רוחב של 186 ס”מ, גובה של 157 ס”מ ובסיס גלגלים של 278 ס”מ. מידות אלו ממצבות אותו בין המגאן E-Tech לבין האוסטרל ההיברידי. גם נפח המטען מרשים מבעבר, עם נתון של 575 ליטר. מעבר לכך, היצרן מבטיח שלל פתרונות שימושיים של אחסון בתא הנוסעים בנפח כולל של 39 ליטר.
עיצוב סביבת הנהג מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של רנו ושל תעשיית הרכב כיום, עם שילוב של לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 ומסך מרכזי אנכי “12, התורמים לאווירה טכנולוגית, לצד עיצוב נקי ומיעוט של מתגים פיזיים. לפחות תפעול בקרת האקלים כולל מתגים אמיתיים שמקלים על התפעול תוך כדי נסיעה. מערכת ההפעלה של המולטימדיה אגב, מבוססת על מערכת הפעלה של גוגל וכוללת שלל אפליקציות שניתנות להורדה מהחנות של גוגל פליי. הדגם צפוי לכול את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום וכאופציה תוצע ללקוחות רמת הגימור הספורטיבית ‘אספריט אלפין’ הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית.
היצע הדגמים יכלול 2 גרסאות חשמליות לבחירה: גרסת הכניסה כוללת מנוע המפיק 170 כ”ס ומומנט של 28.5 קג”מ, המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.3 שניות, מהירות מרבית של 150 קמ”ש וטווח נסיעה עד 420 ק”מ הודות לשימוש בסוללת 60 קוט”ש. מעליה תוצע הגרסה החזקה יותר, עם הספק משודרג של 220 כ”ס ומומנט מרבי של 30.6 קג”מ. לגרסה זו תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות, מהירות מרבית של 170 קמ”ש וטווח נסיעה נדיב שינוע סביב ה-620 ק”מ הודות לשימוש בסוללה גדולה יותר בקיבולת 87 קוט”ש. לצמד הדגמים אפשרות לטעינה מהירה DC בהספק של עד 130 קילוואט ו-150 קילוואט בהתאמה.
הדור הרביעי של רנו סניק לא שווק בישראל, ולפני כן שווק כאן רק בגרסת ה-“גרנד סניק” בעלת 7 המושבים. לעת עתה לא ברור אם הסניק החדש שמצוידת רק בחמישה מושבים יעשה את דרכו גם לארץ, אם כי הוא יכול לתת לרנו נוכחות משמעותית בפלח השוק החם של רכבי הקרוסאובר החשמליים דוגמת BYD אטו 3 וג’ילי גיאומטרי C.