יצרניות הרכב נוטות להציג לעיתים קרובות גרסאות חד-פעמיות, ורסיה חזקה, מהודרת או מובדלת עיצובית על בסיס דגמים קיימים שנועדו לעורר עניין בתערוכות רכב ללא כוונה להגיע לייצור סדרתי. בתערוכת Tokyo Auto Saloon שנערכה בתחילת השנה הציגה לקסוס דגם שכזה, גרסה ספורטיבית של ה-LBX עם מכלולי הנעה שהגיעו מטויוטה יאריס GR שנוצרה עבור אקיו טויודה נשיא טויוטה חובב ההגה. בדיוק מסוג המכוניות שנדמה שיישארו חד-פעמיות.
ובכן, מסתבר שיש הפתעות בחיים וכשטויוטה/לקסוס מצהירים שהם רוצים ליצור מכוניות מרגשות ומהנות להנהיגה הם לא אומרים זאת רק כדי לייצר אהדה ויחסי ציבור. חצי שנה לאחר שהוצגה לקסוס LBX מוריזו RR בתערוכה בטוקיו היא מגיעה לייצור סדרתי. כרגע הניתן להזמין את המוריזו רק בשוק היפני כאשר מסירות ראשונות יעשו בסוף חודש אוגוסט, כאשר לשווקים בעלי הגה ימני כמו אוסטרליה צפויה המכונית להגיע במהלך המחצית הראשונה של 2025. כרגע לא ברור תיוצר גם גרסה מותאמת לאירופה, אבל בכל מקרה אל תצפו לראות אותה כאן בישראל ביבוא רשמי.
לא שזה מפחית מרמת המגניבות של לקסוס LBX מוריזו RR. ההבדלים בין אב-הטיפוס של אקיו טויודה למהדורה הרשמית הם קלים בלבד. המוריזו נמוכה בס”מ ורחבה בס”מ וחצי מלקסוס LBX סטנדרטית, כאשר היא זכתה לטיפול קוסמטי מתבקש, אך לא מוחצן מידי. פתחי אוויר מוגדלים וכנפונים לפגוש הקדמי, שבכה קדמית מושחרת, חצאיות צד, צמד פתחי פליטה מאחור ולסיום חישוקי 19 אינץ’ עם צמיגים ספורטיביים בחתך נמוך. סולידי יחסית ל-GR עמוסת הספויילרים.
יחידת ההנעה הגיעה ללא שינויים מהמהדורה העדכנית של היאריס GR שבה טיפס ההספק המרבי ל-305 כ”ס ב-6,500 סל”ד ומומנט של 40.8 קג”מ הזמינים בין 3,250 ל-4,600 סל”ד. אב הטיפוס המקורי הוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה שהגיע במקביל גם ליאריס GR ותוצע גם בדגם הסדרתי של המוריזו. אבל הפתעה נעימה נוספת היא שלקסוס תציע את ה-LBX השרירית הזו גם עם אופציה נדירה לתיבת הילוכים ידנית בעת שישה יחסי העברה, אגב, בפעם הראשונה בלקסוס. למרות הבדל משקל של 30 ק”ג לטובת תיבת ההילוכים הידנית נתוני התאוצה ל-100 קמ”ש של שתי הגרסאות זהה, ועומד על 5.2 שניות.
מעבר לכך מגיעה לקסוס LBX מוריזו עם אותה מערכת הנעה כפולה בעלת חלוקת כוח משתנה המוכרת מהיאריס, כשהמעבר להנעה כפולה הצריכך את שדרוג המתלה האחורי ומעבר לתצורה רב חיבורית. המתלים עצמם מוקשחים לעומת המקור עם גאומטריה משופרת, ועושים לראשונה שימוש מלפנים בזרועות מתלה תחתונות גמישות כדי לשפר את האחיזה על פני כבישים משובשים. גם מערכת הבלימה שודרגה בהתאם עם רכיבים מוגדלים העמידים בעומס גבוה.
המחיר ביפן של לקסוס LBX מוריזו ידנית עומד על כ-42 אלף דולר לפני תוספות, כאשר 100 לקוחות נבחרים יזכו לאפשרות לבצע התאמה עיצובית אישית של המכונית לטעמם.