הרבה מאוד זמן עבר מאז ששמענו עדכון לגבי מכונית העל של מרצדס. מרצדס AMG פרוג’קט וואן (שהחליפה כמה שמות בדרך) אמורה להיות תצוגת יכולת אדירה, ואולי אחרונה, של היצרנית, שמטשטשת את הגבול בין פורמולה 1 לכביש הציבורי.
במקור המכונית הזו הייתה כבר אמורה להיחשף, אבל לא פשוט לקחת יחידת הנעה שמקורה במכונית של לואיס המילטון מ-2015 ולתת לה קצת נימוסי כביש. גם כל העניין הזה של הקורונה לא עזר לאף אחד בדרך. בוודאי תשמח לשמוע שה-AMG הזו עדיין כאן, עם כל ההתלהבות שמושכת מכונית כזו באופן טבעי.
בימים האחרונים מרצדס והפרוג’קט וואן עובדים קשה. קשה מאוד אפילו, מסביב למקום הטבעי לפיתוח מכונית כזו. כן, הנורדשלייפה הוא שוב הראשון לדעת פחות או יותר איך נראית ונשמעת מכונית-על חדשה. לפי השמועות יש שני אבות-טיפוס של המכונית באיזור, מכים ללא רחם בפניות של המסלול הידוע.
ואם בנורבורגרינג עסקינן, יש עוד שמועות וליחשושים. מרצדס, לא רוצים לקבוע סתם זמן מסביב לנורדשלייפה, אלא רוצים לקבוע זמן שירסק כל הקפה אחרת. ממקומות שונים נשמעות הצהרות על הקפה בפחות מ-6 דקות לרכב סדרתי. עד כמה שמכונית עם מנוע שיודע לצרוח ב-11,000 סל”ד יכולה להיחשב סדרתית כן?
מרצדס AMG פרוג’קט וואן, למי שהספיק לשכוח, תשמש במנוע V6 ששימש את קבוצת הפורמולה 1 בעונת 2015, כזה שיוסב לשימוש כביש. בשילוב ארבעה מנועים חשמליים יישלחו למעלה מ-1000 כ”ס אל ארבעת הגלגלים. זה אמור להספיק לתאוצה ל-100 תוך 2.5 ש’ ומהירות מירבית “מעל ל-350 קמ”ש”. המחיר אמור להיות פנטסטי גם הוא (2.5 מיליון דולרים משוער) לא פחות.