אחרי שפרסמה תמונות תחת הסוואה כבדה, חשפה ב.מ.וו בסוף השבוע את הדור השמיני של סדרה 5 – מכונית הסאלון של היצרנית הבווארית שנחשבת במשך כמה עשורים לאמת המידה בקטגוריה, בטח בכל מה שקשור ביכולת דינמית והנאה מנהיגה. הדור החדש מיישר קו עם המקובל כיום בכל הקשור להטמעת טכנולוגיית הנעה חשמלית, כאשר לראשונה לצד גרסאות היברידיות נטענות תוצע גם גרסה חשמלית מלאה שנושאת את השם i5. בכך משלימה ב.מ.וו את היצע דגמי הסדאן החשמליים של ב.מ.וו הכוללת גם את i4 ו-i7 המוכרות לנו.
מהתמונות ניתן לראות שסדרה 5 החדשה מיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של דגמי הסדאן של ב.מ.וו. השבכה הקדמית אינה גדולה כמו השבכה של סדרה 4, ואין כאן את החזית השנויה במחלוקת בעלת הפנסים המפוצלים כמו ב-i7, אך הרוכשים יוכלו לבחור מסגרת לשבכה הכוללת תאורת לד. בגרסה החשמלית שבכת הכליות שומרת על צורתה אך הופכת להיות אטומה לטובת האווירודינמיות. מיתר הבחינות, העיצוב הוא עדכון מודרני לזה של הדור היוצא, לא מפתיע כיוון שסדרה 5 החדשה מתבססת על אותה פלטפורמה.
עם זאת מבחינת המידות ישנם שינוים מהותיים. ב.מ.וו סדרה 5 החדשה ארוכה מהדור היוצא ב-9.7 ס”מ, רחבה ב-3.2 ס”מ וגבוהה ב-3.6 ס”מ, כאשר בסיס הגלגלים צמח גם הוא ב-2 ס”מ. תא הנוסעים קיבל עיצוב חדש בעל מראה נקי יותר שכולל כעת פחות מתגים מבדור היוצא, זאת הודות לסידור המוכר מהדגמים החשמליים של החברה עם מסך בגודל “12.3 משמש כלוח המחוונים, כשלצידו במרכז הדשבורד תמצאו מסך מגע בגודל “14.9 לטוב תפעול שלל מערכות הרכב.
את ב.מ.וו סדרה 5 החדשה יניעו מנועי בנזין ודיזל בעלי ארבעה צילינדרים שכוללים טכנולוגיה היברידית קלה של 48 וולט. מנועי הבנזין והדיזל ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה, ויספקו 208 כ”ס ו-197 כ”ס בהתאמה. בהמשך צפויים להתווסף מנועי ארבעה ושישה צילינדרים נוספים, בהם מנוע דיזל שישה צילינדרים חדש. מעל דגמי הכניסה נמצאות גרסאות היברידיות נטענות (PHEV) : 530e בעלת מנוע 2.0 טורבו בנזין ומנוע חשמלי בהספק משולב של 299 כ”ס ו-550e, בעלת מנוע 3.0 ליטר טורבו שישה צילינדרים ומנוע חשמלי בהספק משולב של 489 כ”ס והנעה כפולה. סוללהת 19.4 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של 90-101 ק”מ בהתאם לגרסה.
רוצים עוד כוח? ה-i5, תוצע בגרסת M60 xDrive המונעת באמצעות זוג מנועים חשמליים המספקים 601 כ”ס ו-83.6 קג”מ לארבעת הגלגלים. גרסה זו תאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3.8 שניות בדרך למהירות מרבית של 230 קמ”ש. גרסה חשמלית נוספת, eDrive40, תהיה צנועה יותר ותצויד במנוע חשמלי אחד המספק 340 כ”ס ו-43 קג”מ שיניעו את זוג הגלגלים האחוריים. המאוץ הקלאסי ל-100 קמ”ש בגרסה זו יארך 6 שניות בדרך למהירות מרבית של 193 קמ”ש. הסוללה שתותקן בגרסאות החשמליות בעל קיבולת של 81.2 קוט”ש וטווח הנסיעה על פי תקן WLTP יעמוד על 516 ק”מ לגרסה הקצה ו-582 ק”מ ל-eDrive40.
בב.מ.וו מספרים כי קשיחות המרכב שופרה וחלוקת המשקל עומדת על קרוב ל-50:50. בולמים אדפטיביים מוצעים כאופציה ומידות החישוקים ינועו בין “18 ל-“21. מכונת הנהיגה המושלמת תציע גם נהיגה אוטונומית מלאה בכבישים בינעירוניים במהירות של עד 130 קמ”ש הכוללת גם מעבר נתיב אוטונומי באמצעות מבט הנהג בלבד. יכולות אלו יוצעו רק בחלק מהשווקים וככל הנראה לא יוצעו בישראל. לנהגים שמתקשים בחניה סדרה 5 החדשה תציע אפשרות לחניה אוטונומית, גם כאשר הנהג נמצא בתוך הרכב וגם מחוצה לו, באמצעות המכשיר הסלולארי.
מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי ב.מ.וו סדרה 5 החדשה תגיע לישראל בתחילת שנת 2024.