אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יצרנית האופנועים החשמליים Cake הכריזה על פשיטת רגל
ראשי » דו-גלגלי » יצרנית האופנועים החשמליים Cake הכריזה על פשיטת רגל
Cake

יצרנית האופנועים החשמליים Cake הכריזה על פשיטת רגל

אחת מיצרניות האופנועים הייחודיות שקמו בעידן החשמלי החדש הודיעה על פשיטת רגל בעקבות מכירות נמוכות ולאחר שלא הצליחה לגייס כספים להמשך פעילותה

אופיר דואק 07/02/2024 צלם: יצרן

העידן החשמלי פתח הזדמנות עבור לא מעט יזמים ליצור דור חדש של כלים דו-גלגליים ולצמצם את פערי הפיתוח מיצרניות האופנועים הוותיקות. אחת היצרניות המעניינות שניצלו את ההזדמנות הזו היא Cake השוודית שהוקמה בשנת 2016 על ידי סטפן יטרבורן , שהציעה אופנועים חשמליים שנתנה דגש על עיצוב מינימליסטי לא שגרתי (שוודים, אחרי הכל) ומיצוב יוקרתי תוך שימוש בטכנולוגיה עדכנית של שלדות אלומיניום וסוללות מתקדמות.

בתוך מספר שנים הצליחה קייק ליצור היצע מרשים של קטנועים, אופנועים קלים ואופנועי שטח חשמליים ששמרו על קו עיצוב מינימליסטי. השאיפות של החברה היו גדולות לאחר שבשנת 2021 חנכה מפעל חדש בשטוקהולם שאמור היה להגיע להיקף ייצור של 20 אלף כלים בשנה, לצד שני מפעלים נוספים בטאיוואן וארה”ב שהיו מיועדים לתרום ייצור של עוד 30 אלף כלים נוספים עד שנת 2025.

אלא שמסתבר כנראה שהיה קשה לשכנע את הלקוחות מחירים גבוהים עבור כלים שנראו כמו קיט הרכבה מאיקאה. כך למשל הקטנוע הבסיסי והערום של החברה הנקרא Makka נמכר במחיר התחלתי של 4,200 דולרים, בזמן שהונדה רוקוס, קטנוע 50 סמ”ק בסיסי בעל שלדה חשופה, נמכר ב-1,200 דולרים פחות. כך גם לגבי אופנוע השטח הבכיר שלקייק הנקרא Kalk ומקביל בביצועיו לאופנועי 125 סמ”ק קטנים, שמחירו ההתחלתי העומד על 7,000 דולרים גבוה ממחירו של קאוואסאקי KLX300R. נתוני המכירות היו נמוכים בהרבה מהשאיפות הגדולות.


בהתאם לכך, החברה התקשתה לגייס הון כדי להמשיך את פעילותה ולהרחיב את הרשת ההפצה שלה. השמועות על פשיטת הרגל של קייק נפוצו בעיתונות הכלכלית בשוודיה כבר בשבוע שעבר, אך רק אתמול יצאה הודעה קצרה ורשמית באתר האינטרנט של החברה שבה נמסר כי ב-1 בפברואר מסרה החברה בקשה לפשיטת רגל מהרשויות בשוודיה ועצרה את ייצור ושיווק האופנועים. עוד נמסר כי החברה תעמוד למכירה במכרז שיפרסם בקרוב.

אופנועי Cake הגיעו לישראל בשנה שעברה, וכמו בעולם הוצעו במחירים לא נמוכים שהתחילו בכ-40 אלף שקלים לדגמים העירוניים המקבילים לקטנועים וב-53 אלף שקלים לדגם ה-Kalk הבסיסי. בסך הכל מסרה קייק בשנה שעבר 31 כלים בישראל, כאשר מתחילת השנה לא ידוע על כלים של החברה שעלו על הכביש.

CAKE Cake Kalk אופנועים חשמליים פשטית רגל קייק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד