גל השמועות על ימאהה YZF-R9 כבר מציף את הרשת למעלה משנתיים. זה התחיל עם רישום סימן מסחרי שביצעה ימאהה ביפן עבור השם R9. השמועות קבלו משנה תוקף גם הצגת ה-R7 המבוסס על ה-MT07 וחייבים להודות שזה נראה הגיוני מאוד, מבחינת ימאהה ובכלל, להעביר גם את הטריפל הערום שלהם טיפול דומה. בייחוד על רקע העלמות קטגוריית הסופרספורט (600 סמ”ק וארבעה ציל’) מהכביש הציבורי.
אז גל השמועות הפך בשנה האחרונה ליותר מזה, כשהחברה כבר הייתה אמורה להציג את ימאהה YZF-R9 לקהל ולהתחיל שיווק במהלך 2023. אבל, כל תוכנית, בטח במצב הכאוטי בו נמצא העולם בתקופה זה, היא בסיס מצוין לשינויים – ימאהה YZF-R9 ייחשף רק באמצע 2023 ויגיע לשווקים ב-2024.
הפרטים הרשמיים לא קיימים אבל ברור לחלוטין שבגרסתו זו יעטה הטריפל של ימאהה פיירינג מלא בדומה ל-R7 ועם כ-120 כ”ס על כ-190 ק”ג הביצועים אמורים להיות נאים ואולי אפילו להוות תחליף מבחינה זו בלבד, לאותם סופרספורטים נעלמים. בימאהה מן הסתם, מקווים ליצור מגוון אופנועי ספורט, כאלו שיקלו על רוכבים לקפוץ קטגוריה ולהישאר נאמנים למותג. כל הדרך מ-R125 ועד ל-R1.