אופנת הרטרו הפכה בשנים האחרונות למקדם מכירות משמעותי עבור יצרניות האופנועים, כאשר כמעט כל יצרנית פוזלת במידה זו ואחרת לעבר עם כמה דגמים מסוגננים. בימאהה סדרת ה-XSR היא סדרת הרטרו העיקרית של החברה הכוללת דגמים במספר קטגוריות נפח, כשעל בסיסם מציגה ימאהה מעת לעת מהדורות מיוחדות, כמו ה-GP שנחשפת בימים אלו.
מדובר באופנוע שעוצב בסגנון אופנועי הגרנד פרי של שנות ה-80 ונבנה על בסיס XSR900 בעל מנוע הטריפל. ימאהה XSR900 GP הוא מחווה ל-YZR500 משנת 1980 שהחל את עידן הזהב של ימאהה בגרנד פרי יחד עם הזכיה של קני רוברטס באליפות הרוכבים באותה שנה, כשלאחר מכן הגיעו עוד 3 אליפויות של אדי לאוסון ועוד 3 אליפויות יצרנים עד סוף העשור.
כדי להפוך את ה-XSR900 לרייסר קיבל האופנוע קליפאונים ויחידת מושב חדשה היוצרים תנוחת רכיבה ספורטיבית. האופנוע זכה ללחצי פרינג עם מסכה קדמית שמסווה את הפנס הקדמי במה שנראה מרחוק ככונס אוויר, כשמאחור ישנה יחידת זנב רבוע בסגנון אופנועי הספורט של האייטיז. שלדת האופנוע והזרוע האחורית נותרו במראה אלומיניום חסוף, בסגנון שלדת הדלתאבוקס של ימאהה מהתקופה. את הלוק משלימה סכמת צביעה בשילוב של אדום לבן עם משטחים צהובים מלפנים ובצידי הזנב עבור מספר הרוכב, כשהיא דווקא מחווה לאופנועים עליהם רכב ווין רייני (שזכה עם ימאהה בעוד 3 אליפויות בתחילת שנות ה-90).
ימאהה לא הספקו רק בעיצוב, והכניסו גם מספר שינויים מבניים ב-GP לעומת ה-XSR 900 הסטנדרטי בהם חיזוק המסגרת הקדמית של השלדה, זאת כדי שתוכל להתמודד טוב יותר עם תוספת המשקל על הפרונט כתוצאה משינוי תנוחת הרכיבה. אל אלו מצטרף מוט היגוי מאלומיניום לטובת היגוי קליל יותר ומתלי קאייבה בעלי כיוונון מלא מלפנים ומאחור. את החבילה הספורטיבית משלימים חישוקים מחושלים קלים במיוחד עם צמיגי ברידג’סטון באטלקס היפרספורט.
למרות הלוק הקלאסי, שומר ה-GP על טכנולוגיה עדכנית, כשהוא מגיע עם מסך 5 אינטש המשמש כלוח מחוונים וזכה לממשק עם גרפיקת רטרו, מערכת ה-Ride Control המציע שלושה מצבי רכיבה קבועים ועוד שניים הניתנים להתאמה אישית, בקרות משיכה, ווילי ובלימת מנוע, קוויקשיפטר ואפילו בקרת שיוט. כרגע לא ידוע מה מחירו של ה-GP ומתי יגיע לסוכנויות ימאהה באירופה, אבל זה צפוי לקרות במהלך 2024.