אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ימאהה R1 – סיפורו של סופרבייק
ראשי » דו-גלגלי » ימאהה R1 – סיפורו של סופרבייק
ימאהה R1

ימאהה R1 – סיפורו של סופרבייק

21 שנים עברו, מאז הציגה ימאהה לעולם את אחד מאופנועי הספורט המשמעותיים של העידן המודרני. כעת, לכבוד השקתו של הדגם החדש, החלטנו להיזכר בשלבי ההתפתחות של הדגם.

מתן אהביה 16/07/2019

ימאהה R1 הוא אחד האופנועים החשובים ביותר בעידן המודרני. כזה שהגדיר מחדש את הקטגוריה שלו. אחרי שהונדה פרצה את הדרך, עם הפיירבלייד המקורי, הגיע ה-R1 ולקח את המשחק עוד צעד לפנים. היום כל הסופרבייקים היפניים כבר נמצאים שם. ה-R1 היה הראשון להביא ממדים ומשקל של אופנוע סופרספורט (של הימים ההם) בלי לוותר על הספק של סופרבייק אמיתי.

1998-1999: ימאהה R1 נולד

ימאהה מציגה לעולם את ה-R1 הראשון, שמגיע להחליף את ה-YZF1000R. בימאהה משנים את תכנון המנוע הקלאסי, יוצרים יחידת הנעה קומפקטית יותר, בסיס גלגלים קצר יותר כשהכול עטוף בעיצוב רדיקלי. התוצאה היא ממדים של אופנוע 600 ומשקל דומה. עם 150כ”ס על 190 ק”ג וגאומטריה קיצונית, ה-R1 קוצר תשבחות מחד ומקבל תדמית “נושכת” מאידך.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
עד להצגת ה-R1, זה היה הסופרבייק של ימאהה. הת’אנדר-אייס. ב-1998 נפטרו בימאהה מגמלוניות ומכינויים מיותרים

 


2000-2001: מאות שינויים

ימאהה עושה מאמצים רבים על מנת לשפר הסופרבייק שלה. יותר מ-200 שינויים בוצעו במתכון המקורי במטרה לחדד את היכולת. משקל האופנוע ירד בכ-2 ק”ג ל-178 ק”ג. אספקת הכוח ניסתה להיות חלקה יותר כל הדרך לכמעט 12,000 סל”ד עם תפוקה סופית זהה. התוצאה היא גלגול משופר שנאמן למתכון הראשוני, הבסיסי, של ה-R1.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
ימאהה YZF-R1. ההתחלה.

 

2002-2003: נפרדים מהקרבורטורים

עוד סדרת שיפורים שמשנה את צורת הזנת הדלק ומשאירה את ביצועי המנוע באותה הרמה בערך (152 כ”ס). מיקום המנוע בשלדה החדשה גבוה יותר, ואמור לשפר את הזריזות בשינויי כיוון. השלדה החדשה, קשיחה ב-30 אחוז מהקודמת לפי ימאהה והמשקל הכללי יורד בעוד ק”ג בודד.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
מעניין אם נשארו כאלו עם אגזוז הטיטניום המקורי…

 

2004-2006: האגזוזים באים

ה- R1 עובר שינויים רבים בעקבות מרוץ החימוש היפני שמתחולל בסגמנט הזה. העיצוב החדש, חושני יותר, הזנב מקומר גבוה ומתחתיו נדחסים זה לצד זה שני אגזוזים (ד”ש מה-916). גם נחירי הראם-אייר מלפנים בולטים ומשכים. הסיפור מתחת לפני השטח משמעותי לא פחות. מידות בוכנה קיצוניות יותר ושינויים מקיפים במנוע מעלים את ההספק ל-172 כ”ס. נתון המשקל היבש תואם באופן מושלם – 172 ק”ג.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
תעשייה שלמה במירוץ חימוש

 

2007-2008: עידן חדש

ימאהה R1 חדש לחלוטין. כזה שזונח את חמשת השסתומים לציל’ ועובר לארבעה – קונבנציונאלים יותר. יש גם מצערת-על-חוט, סליפר-קלאץ’, סעפות יניקה באורך משתנה ועוד. השלדה חדשה לחלוטין וההספק עומד כאן על 186 כ”ס עם משקל יבש שעלה ל-177 ק”ג. ההשפעות הויזואליות מה-M1 ברורות כאן ומסמנות את הכיוון אליו יצעדו היצרניות היפניות.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
מתקרבים יותר ויותר למסלול

 

2009-2011: קרוס-פליין

ימאהה מתחילה לעשות מוזיקה חדשה ומביאה לכביש הציבורי את מנוע הקרוס-פליין – שמתבסס על הידע שנצבר על מסלולי ה-MotoGP. המנוע, שלא נשמע ולא מרגיש כמו שום 4 צילינדר בשורה אחר, מייצר 180 כ”ס. ימאהה ממשיכים להצהיר על 177 ק”ג, אבל רינונים שונים טוענים שהאופנוע כבד יותר מהדור הקודם. תוספת הטכנולוגיה, ובעיקר הקראנק הכבד יותר של מנוע הקרוס-פליין, עם יציקות מנוע כבדות יותר וגל-איזון אחראים על תוספת המשקל. ב-2012, מקבל ה-R1 עוד שינויים קלים וקצת אלקטרוניקה.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
ארבעה ציל’ יפני בשורה, שלא נשמע ונראה כמו ארבעה ציל’ יפני בשורה. לטוב ולרע

 

2015-2019: חזרה למקורות

דור חדש לחלוטין ל-R1 בעיצוב חדש לגמרי שזונח את המראה הזועם ומעניק לאופנוע שני פנסי לד שזורחים לרוחב המסיכה הקדמית. שוב תשומת לב למשקל במנוע ובשלדה החדשה, לרבות שימוש נרחב במגנזיום ואלומיניום. מעטפת עזרי רכיבה מלאה מגבה את הנתונים המרשימים של האופנוע הזה, כשימאהה מצהירה על הספק של 200 כ”ס ומשקל רטוב מוכן לנסיעה של 199 ק”ג.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
עידן חדש, עמוס אלקטרוניקה ומראה שמתנתק לחלוטין מהמקור.

 

2020: שיפור מדוד

שוב R1 שעובר שינויים מדודים אבל רבים. החל בעיצוב חדש, כזה שאמור לייצר קורלציה ברורה יותר לאופנוע של רוסי, ועד לשדרוג למערכות העזר האלקטרוניות. ימאהה מצהירים עדיין על אותו ההספק, 200 כ”ס כשעמידה בתקנות יורו5 הן עיקר הסיפור ביחידת ההנעה. המשקל הרטוב המוצהר מטפס ל-201 ק”ג.

ימאהה R1 - סיפורו של סופרבייק
דומה אבל שונה. כמו לכל אורך חייו, וכמעט כל שנה, מקבל ה-R1 עוד עדכונים לשנת הדגם הבאה

R1 ימאהה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

למבורגיני דיאבלו: בעין אמריקנית

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

לנצ’יה דלתא אינטגרלה: האבולוציה

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

קלאסיקה שרירית: תאומות לא זהות

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

מזכרת משנות ה-90′: מאזדה במזוודה

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

שלושה גלגלים וכמה מחשבות

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

סיטרואן ג’אמפי (מבחן): המכונית כבית

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

אלפא-רומיאו ג’וליה ולוצ’ה (מבחן): הזדמנות נדירה

ב. מ. וו 840GC במבחן: תצוגת יכולת

ב. מ. וו 840GC במבחן: תצוגת יכולת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד