בדיוק לפני חודש חשפה ימאהה מערכת חדשה להחלפת הילוכים אוטומטית המכונה Y-AMT. מדובר במערכת משולבת של שני מנועים חשמליים המבצעים עבור הרוכב את פעולות המצמד ושילוב ההילוכים, ובכך מאפשרית העברת הילוכים בדומה לגיר אוטומטי אך ללא המורכבות, המשקל והכי חשוב המחיר של תיבת הילוכים שכזו. בכך הצטרפה ימאהה להונדה ולב.מ.וו שפיתחו מערכות דומות.
כעת, זמן קצר לאחר שהוצגה, מגיעה המערכת ליצור סדרתי כאשר הדגם הראשון הזוכה להציע את שירותיה הוא MT09 – הספורט נייקד בעל מנוע הטריפל שהוא מהדגמים הפופולאריים של ימאהה וזכה השנה למהדורה עדכנית ומשופרת (שגם נחתה בישראל לאחרונה). מפתיע לאור העובדה שמערכת כזו משדרגת משמעותית את יכולת השיוט והתיור והיה צפוי שתופיע לראשונה דווקא במשפחת הטרייסר, אבל סביר להניח שגם זה יקרה בקרוב.
ימאהה MT09 בעל מערכת ה-Y-AMT מצויד במתג לבחירת מצב הפעולה של המערכת המאפשר בחירה בין מצב אוטומטי מלא, אוטומטי עם העברת הילוכים ספורטיבית עם החלפת הילוכים מאוחרת בסל”ד גבוה יותר ואפשרות העברת הילוכים ידנית ללא מצמד באמצעות מתגי פלוס ומינוס על הכידון. העברת ההילוכים האוטומטית אמורה לסייע לנוחותה רכיבה תוואי עירוני, אך אמורה לשפר גם את יכולת השיוט למרחקים ארוכים בעיקר בשילוב מערכת בקרת השיוט שהיא ציוד סטנדרטי ב-MT09.
מעבר להוספת מערכת ה-Y-AMT מדובר באופנוע זהה ל-MT09 החדש המציג את העיצוב הספורטיבי והחייזרי יחד עם המהדורה העדכנית של מנוע ה-CP3 בנפח 890 סמ”ק המספק 119 כ”ס ב-10,000 סל”ד, השלדה המחוזקת ומפרט המתלים המשלב מזלג קדמי 41 מ”מ ובולם אחורי של קאייבה עם אפשרויות כיוונון מלאות. גם כאן ישנה חבילת אלקטרוניקה מורחבת עם חיישן IMU חדש המשתלב יחד עם מערכות בקרת משיכה, בקחת החלקה, בקרת ווילי ובקרת בלימת מנוע. בדגם ה-Y-AMT ישנה גם תוספת בדמות מפתח חכם עם יכולת הנעה מאחור.
ימאהה MT09 ה”אוטומטי” אמור להיות זמין באירופה בחודשים הקרובים, אך כרגע לא ברור אם ומתי יגיע לישראל. בכל מקרה, זה לא צפוי לקרות לפני 2025.