יצרניות מתחילות בחשיפות המוקדמות לקראת תערוכת מילאנו שתיפתח בעוד שבועיים, וימאהה מזדרזת לחושף את הדור החדש והרביעי של MT07. בדיוק לפני עשור חולל ימאהה MT07 מהפכה כשהוכיח שאופנועי עירום בקטגוריית הביניים יכולים להביא אופי ועיצוב ייחודיים וספורטיביים ועדין לשמור על מחיר נגיש. ההצלחה הגיעה מהר מאד, וסדרת ה-MT של ימאהה גררה אחריה שלל חיקויים.
ימאהה MT07 החדש ממשיך לשמר את המתכון המוכר והמוצלח. העיצוב מיישר קו עם ה-MT09 החדש שהוצג בדיוק לפני שנה, כשבולטת מסכת החזית המינימליסטית החדשה בה משולב במרכזה פנס לד מרכזי קטן מממדים וצמד יחידות תאורת יום רוחביות. אל החזית החדשה מצטרפים כונסי אוויר וחיפויי צד חדשים, כשגם מיכל הדלק זכה לעיצוב חדש ומפוסל יותר.
מנוע הטווין המקבילי בנפח 690 סמ”ק לא עבר שינויים מהותיים מעבר להתאמתו לתקינת יורו 5+ והוספת מצערות חשמליות, ולמרות העמידה בתקן המחמיר הספק המנוע נותר ללא שינוי (74 כ”ס). בימאהה מציינים כי השקיעו לא מעט בשיפור הסאונד של המנוע למרות מגבלות התקינה, והוא נוכח ועמוק מבעבר. אבל החידוש המשמעותי הוא שימאהה MT07 החדש יהיה האופנוע השני של ימאהה שיציע כאופציה את תיבת ההילוכים האוטומטית Y-AMT שתגיע בשילוב מערכת בקרת שיוט, מה שיפוך את ה-MT07 לשימושי במיוחד לרכיבות ארוכות, כמו גם לרוכבים מתחילים שיוכלו לקבל את האופנוע בעבר גם בגרסה בעלת הספק מוגבל המותאמת לקטגוריית A1. מי שיעדיף את ה-MT07 עם תיבת הילוכים סטנדרטית יוכל ליהנות מעזרתו של מצמד מחליק חדש ומשופר.
לעומת המנוע, השלדה של ימאהה MT07 חדשה וקשיחה ב-13% יותר מהשלדה הקודמת ואליה מצטרפים זרוע אחורית חדשה ומשולשים חדשים מאלומיניום מכורסם הקלים בחצי ק”ג. מערך המתלים כולל מלפנים מזלג הפוך חדש בקוטר של 41 מ”מ, כשהבולם האחורי עבר כיול מחדש ומציע אפשרויות כיוון לעומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה. מערכת הבלימה השתדרגה וכוללת כעת לראשונה קליפרים קדמיים רדיאליים בעל 4 בוכנות וישנם גם חישוקים חדשים וקלים יותר העוזרים לרשום ירידה של ק”ג בסך הכל במשקל האופנוע העומד על 183 ק”ג לגרסה בעלת תיבת ההילוכים הסטנדרטית, כשהתיבה האוטומטית מוסיפה עוד כ-3 ק”ג למשקל הכולל.
ימאהה MT07 החדש קיבל מסך TFT חדש עם גרפיקה עדכנית וקישוריות גם לאפליקציית MyRide של ימאהה. לרוכב תהיה אפשרות בחירה בין שלושה מצבי רכיבה שונים (רגיל, ספורט ומותאם אישית) עם שליטה על שלושה מצבי כיול למנוע, שני מצבי התערבות של בקרת המשיכה עם אפשרות לניתוק מלא. ימאהה MT07 החדש יוצע בשלוש צביעות לבחירה: אפור בהיר בשילוב חישוקים בצבע תכלת, כחול ימאהה מסורתי עם חישוקים תואמים וצביעה כל שחורה. נכון לעתה בימאהה לא פרסמו מחירים או את מועד תחילת שיווקו של ה-MT07 החדש, אך זה אמור לקרות לפחות באירופה בשבועות הראשונים של 2025.