שנים ארוכות מנסות יצרניות האופנועים לפתח תיבת הילוכים אוטומטית עבור אופנועים, אשר תהפוך את הרכיבה לקלה יותר ותאפשר להנגיש את הרכב הדו-גלגלי גם עבור מי שמתקשים בתזמון בין מנוף המצמד לרגלית ההילוכים. עד כה הפתרונות להעברת הילוכים אוטומטית בתחום הדו-גלגלי היו מצומצמות. תיבת הילוכים רציפה (ואריאטור) שולטת בקטגוריות הקטנועים, אך פחות ישימה באופנועים. הונדה הצליחה לפצח את הנוסחה ולהגיש תיבה כפולת מצמדים משובחת (DCT) אך כבדה ויקרה למדי.
השנה הונדה עשתה צעד נוסף קדימה שהציגה מערכת חדשה של מצמד בשילוב אוטומטי שתגיע בקרוב למגוון דגמים סדרתיים. ימאהה מצידה מציגה בימים אלו את התשובה שלה למערכת ה- E-Clutch של הונדה שלוקחת את הרעיון צעד נוסף קדימה, ולמעשה מיישמת פעולה של העברת הילוכים מלאה באופן אוטומטי.
המערכת החדשה של ימאהה מכונה Y-AMT ראשי תיבות של Yamaha Automated Manuel Transmission. כלומר בימאהה מצהירים על תיבת הילוכים ידנית שזכתה לאוטומציה ומוגדרת על ידה כתיבת הילוכים ידנית-אוטומטית. הגדרה מעט מטעה כיוון שהמערכת החדשה של ימאהה היא לא תיבת הילוכים בעלת העברת הילוכים אוטומטית בפני עצמה, אלא מערכת עזר המולבשת על תיבת הילוכים רגילה של אופנוע המופעלת באמצעות רגלית. המערכת של ימאהה כוללת למעשה שני מנועים חשמליים בעלי תפקיד חשוב. בדומה להונדה, המנוע האחד מבצע את פעולת ההפרדה של המצמד, ואילו המנוע השני מבצע את העברת ההילוכים בפועל. פעולה דומה במידה רבה לזו של תיבת הילוכים רובוטית המוכרת לנו מעולם הרכב.
לרוכב ישנה אפשרות בחירה באמצעות מתג בצד ימין של הכידון בין שלושה מצבי פעולה של תיבת ההילוכים: אוטומטית מלאה, אוטומטית D+ שהיא בעצם מצב ספורט המאחר את החלפת ההילוכים, ומצב ידני. במצד הידני ניתנת לרוכב אפשרות לבצע העברת הילוכים באופן עצמאי על ידי מתגים הממוקמים בשני צידי הכידון.
משקל המערכת הוא 2.8 ק”ג בלבד, מה שיחד עם מידותיה הקומפקטיות מאפשר התקנה קלה יחסית על מגוון דגמי אופנועים אותם מייצרת יאמהה. גם מחיר המערכת הנמוך ביחס לפתרונות אוטומטיים אחרים ואמור לאפשר לימאהה להפוך את האופציה האוטומטית לזמינה ונגידה מאי פעם. עכשיו נותר רק להמתין ולראות מי הדגם הסדרתי הראשון שיזכה לעשות שימשו במערכת החדשה של ימאהה ועד כמה מחירה יהיה נגיש לקהל.