אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ימאהה לא מוותרת על רעיון האופנוע האוטונומי
ראשי » דו-גלגלי » ימאהה לא מוותרת על רעיון האופנוע האוטונומי
מוטורואיד 2.0

ימאהה לא מוותרת על רעיון האופנוע האוטונומי

ימאהה ממשיכה לפתח את רעיון האופנוע האוטונומי ותציג בתערכות המוביליטי של יפן קונספט נוסף בעל עיצוב יוצא דופן

אופיר דואק 23/10/2023 צלם: יצרן

באופן עקבי מאמצות יצרניות האופנועים רעיונות ופיתוחים מספר שנים לאחר שיושמו בתעשיית הרכב. בשנים האחרונות החלו מערכותה בטיחות האקטיביות להיות מוצעות ביותר ויותר אופנועים, אבל יש כבר מי שמסתכלים קדימה אל השלב הבא של הנהיגה האוטונומית. מכוניות אוטונומיות עוד רחוקות להיות ביצור סדרתית אם כי ישנם לא מעט ניסויים בשלבים מתקדמים שלהם.

בימאהה לוקחים ברצינות את רעיון האופנוע האוטונומי ומשקיעים בתחום לא מעט בשנים האחרונות (למרות שכל הרעיון של אופנוע שרוכב בעצמו מנוגד לכל רעיון האופנוענות באשר הוא). בשנת 2017 הציגה ימאהה קונספט ראשון לאופנוע אוטונומי בשם “מטורואיד”, ולאחר מכך אף הציגה את ה”מוטובוט” רובוט שיודע לרכב בעצמו על אופנוע. מוקדם יותר השנה הציגה ימאהה מערכת ייצוב עצמאית לאופנוע המבוססת על מנוע חשלי המותקן על הגלגל הקדמי.

לקראת תערוכת “יפן מוביליטי” שתיפתח בסוף השבוע, חושפת ימאהה עוד קונספט לאופנוע אוטונומי הנושא את השם מוטורואיד 2.0 ובא להציג את המשך האבולוציה של רעיון. העיצוב עתידני והמבנה הייחודי כולל שדרה מרכזית שמתחתיה מותקן מכלול הסוללות ואליה מחוברת הזרוע האחורית המשלבת בולם מרכזי אופקי ומנוע חשמלי בקצה המניע ישירות את הגלגל האחורי.


מה שמעניין הוא שכל מכלול הזרוע האחורית מחובר למיסב גדול המאפשר לבצע הטיה של הגלגל האחורי כחלק ממערכת הייצוב העצמאית של האופנוע, הכולל גם שני גשושים צידיים שנועדו לתמוך בגוף האופנוע גם בהטיה קיצונית. עוד חידושים בקונספט הם טכנולוגיה לזיהוי פנים המזהה את הרוכב ומשנה את צורת האופנוע בהתאם, כאשר כל מכלול המושב והסיפון העליון יכול להזדקר בעת הצורך כדי להקל את העליה על האופנוע.

ייקח עוד הרבה זמן פיתוח עד שנראה חלק מהיכולות הללו מגיעות גם לאופנוע סדרתי, אבל אנחנו צפויים לראות עוד קונספטים שיציגו את המאמץ אל ימאהה בתחום, כחלק מהחזון של החברה של אפס הרוגים בתאונות על כלים מתוצרתה עד לשנת 2050.

ימאהה ימאהה מוטורואיד 2.0 תערוכת מוביליטי יפן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד