באופן עקבי מאמצות יצרניות האופנועים רעיונות ופיתוחים מספר שנים לאחר שיושמו בתעשיית הרכב. בשנים האחרונות החלו מערכותה בטיחות האקטיביות להיות מוצעות ביותר ויותר אופנועים, אבל יש כבר מי שמסתכלים קדימה אל השלב הבא של הנהיגה האוטונומית. מכוניות אוטונומיות עוד רחוקות להיות ביצור סדרתית אם כי ישנם לא מעט ניסויים בשלבים מתקדמים שלהם.
בימאהה לוקחים ברצינות את רעיון האופנוע האוטונומי ומשקיעים בתחום לא מעט בשנים האחרונות (למרות שכל הרעיון של אופנוע שרוכב בעצמו מנוגד לכל רעיון האופנוענות באשר הוא). בשנת 2017 הציגה ימאהה קונספט ראשון לאופנוע אוטונומי בשם “מטורואיד”, ולאחר מכך אף הציגה את ה”מוטובוט” רובוט שיודע לרכב בעצמו על אופנוע. מוקדם יותר השנה הציגה ימאהה מערכת ייצוב עצמאית לאופנוע המבוססת על מנוע חשלי המותקן על הגלגל הקדמי.
לקראת תערוכת “יפן מוביליטי” שתיפתח בסוף השבוע, חושפת ימאהה עוד קונספט לאופנוע אוטונומי הנושא את השם מוטורואיד 2.0 ובא להציג את המשך האבולוציה של רעיון. העיצוב עתידני והמבנה הייחודי כולל שדרה מרכזית שמתחתיה מותקן מכלול הסוללות ואליה מחוברת הזרוע האחורית המשלבת בולם מרכזי אופקי ומנוע חשמלי בקצה המניע ישירות את הגלגל האחורי.
מה שמעניין הוא שכל מכלול הזרוע האחורית מחובר למיסב גדול המאפשר לבצע הטיה של הגלגל האחורי כחלק ממערכת הייצוב העצמאית של האופנוע, הכולל גם שני גשושים צידיים שנועדו לתמוך בגוף האופנוע גם בהטיה קיצונית. עוד חידושים בקונספט הם טכנולוגיה לזיהוי פנים המזהה את הרוכב ומשנה את צורת האופנוע בהתאם, כאשר כל מכלול המושב והסיפון העליון יכול להזדקר בעת הצורך כדי להקל את העליה על האופנוע.
ייקח עוד הרבה זמן פיתוח עד שנראה חלק מהיכולות הללו מגיעות גם לאופנוע סדרתי, אבל אנחנו צפויים לראות עוד קונספטים שיציגו את המאמץ אל ימאהה בתחום, כחלק מהחזון של החברה של אפס הרוגים בתאונות על כלים מתוצרתה עד לשנת 2050.