זרם החידושים של ימאהה לשנת 2025 לא עוצר. אחרי שהציגה את MT07 החדש, את הטרייסר 9 החדש ואפילו עדכנה את הטימקס 560 מגיע תורו של רב מכר נוסף של היצרן הכחול לקבל עדכון מהותי. מדובר בטנרה 700 שהיה מחלוצי אופנועי הראלי אדוונצ’ר כשהוצג ב-2019, וכיום כבר מוקף בשלל מתחרים ממזרח וממערב (וגם מסין).
למרות שהוא כבר בן 6, לא מדובר בדגם חדש אלה במתיחת פנים המתמקדת במספר פרמטרים חיוניים לא רק כדי ליישר קו, אלא כדי לשמר את מעמדו של ימאהה טנרה 700 בפסגת הקטגוריה שהופכת לפופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות.
עיצובית שומר ימאהה טנרה 700 על הקווים המוכרים, אך בוצע עדכון ליחידות התאורה הקדמיות הכוללות ארבעה גופי תאורה תחת המעטה השוקף, מיכל דלק מוקם בצורה שונה וישנה יחידת מושב מעוצבת מחדש. מנוע הטווין המקבילי בנפח 690 סמ”ק זכה מעתה למצערות נשלטות אלקטרונית והתאמה לתקינת יורו 5+. בימאהה טוענים לשינויים במערכת היניקה שמשפרים את אספקת הכוח בסל”ד נמוך. נתוני התפוקה נותרו ללא שינוי עם 74 כ”ס המתקבלים ב-9,000 סל”ד ומומנט מרבי של 6.9 קג”מ ב- 7,750 סל”ד.
בימאהה מספרים גם על שינויים פנימיים בתיבת ההילוכים לטובת עמידות גבוהה יותר והעברות הילוכים חלקות יותר תחת עומס. נכון לעתה, ובניגוד לדגמי ה-MT והטרייסר האחרונים שהוצגו, ימאהה טנרה 700 לא מקבל את תיבת ההילוכים Y-AMT האוטומטית. עם זאת, סביר מאד שהיא תוצע כאופציה כבר בעתיד הקרוב כאשר יוצגו הגרסאות המאובזרות והיקרות יותר של הטנרה.
שדרוג משמעותי נעשה בתחום המתלים, כאשר כבר בגרסה הסטנדרטית ישנם מתלים בעלי אפשרות כיוונון מלאה, כשמלפנים ישנו מזלג קאייבה הפוך בקוטר 43 מ”מ עם מהלך של 210 מ”מ שמחובר עם משולש תחתון חדש מאלומיניום מחושל. מאחור ישנו בולם אחורי חדש עשוי אלומיניום עם מיכל החזרת שמן נפרד בעל מהלך של 200 מ”מ. ימאהה תציע את הטנרה 700 גם בגרסה מונמכת עם מהלך מתלים מקוצר של 190 מ”מ מלפנים ו-180 מ”מ מאחור, כשמרווח גחון של 22.5 במקום 24 ס”מ.
בקוקפיט ישנו מסך 6.3 אינץ’ צבעוני אנכי חדש עם תצוגות מידע משתנות, ממשק בעל קישורית לטלפון הסלולרי ולאפליקציית התפעול של ימאהה. על הכידון ישנו סידור מתגים חדש עם ג’וייסטיק לתפעול באמצעותה אצבע של התפריטים השונים וההגדרות למערכות העזר לרוכב. אם כבר הזכרנו את מערכות העזר לרוכב, אז ימאהה טנרה 700 המחודש מגיע עם שתי מצבי ניהול מנוע לבחירה באמצעות מתג ייעודי. אליהם מצטרפים שלושה מצבי פעול למערכת ה-ABS כולל ניתוק מלא ומערכת בקרת משיכה עם אפשרות ניתוק מלא.
כל השינויים הללו הגיעו גם לגרסת הראלי של ימאהה טנרה 700 שמציעה מספר שדרוגים לטובת יכולת שטח משופרת בהם מתלי קאייבה Extreme עם מהלך מוגדל ב-20 מ”מ שמעלה את מרווח הגחון ל-25.5 ס”מ ומגן גלחון מאסיבי מאלומיניום בעובי של 4 מ”מ. גרסת הראלי מגיעה גם עם כנף קדמית גבוה, מושב משופר, מצב תצוגה ייעודי בלוח המחוונים, רגליות מטיטניום וצביעה ייחודית שהיא מחווה לדגמי הטנרה הקלאסיים משנות ה-80.