זה לא סוד שמנוע הצמיחה של העולם הדו-גלגלי נמצא בשווקי המזרח, וליתר דיוק בשווקים העצומים של סין והודו. יצרניות האופנועים המערביות הבינו שכדי לבסס את עצמן בשווקים הללו הן חייבות לשתף פעולה עם היצרנים המקומיים, מה שנותן להן מענה גם לייצור דגמים קטנים וזולים עבור שווקי המערב. הארלי דיווידסון, ק.ט.מ, ב.מ.וו, פיאג’ו, טריומף ועוד יצרניות יצרו שיתופי פעולה מעמיקים עם יצרניות כמו QJ Motors, CF מוטו, בג’אג’ ו-TVS שמצידן צמאות לידע וטכנולוגיה שיעזור להם לחדור לשווקי המערב.
היצרניות היפניות אמנם מייצרות בסין ובשווקי המזרח על ידי השלוחות המקומיות שלהן, אך שמרו עד כה על דיסטנס מסויים. אלא שבימים אלו מתחיל לצאת לדרך שיתוף פעולה בין ימאהה ל-CF מוטו, עליו הוכרז לפני מספר שבועות. במיזם החדש ל-CF מוטו ישנם 50% מהבעלות, לימאהה 44.2% והייתר בבעלות חברת השקעות מהונג קונג. בשלב ראשון כולל המיזם הקמת מפעל משותף בעיר ג’וגאו במרכז סין, שיעסיק יותר מ-500 עובדים.
שתי החברות לא פרסמו פרטים אילו דגמים ייוצרו במפעל, אבל סביר להניח שיהיה מדובר בדגמים של ימאהה עבור השוק הסיני כשלאחר מכן צפוי שיתוף הפעולה להעמיק ביצור דגמים בפיתוח משותף. עם זאת, בימאהה מדגישים כי המיזם המשותף בין שתי החברות יוגבל כרגע לשוק הסיני בלבד, שם היא מנסה לנגוס בנתח שוק משמעותי יותר, כך שלפחות בשנים הקרובות לא סביר תקבלו את ה-X מקס או ה-MT07 הבא שלכם מסין.
שיתוף הפעולה בין שתי החברות מעניין לא פחות מצידה של CF מוטו, אשר נשענת במידה לא מועטה על טכנולוגיה ועיצוב של דגמי ק.ט.מ וסדנת העיצוב קיסקה, בעיקר בדגמים החדשים שלה מיועדים גם לשווקי המערב. זה ממש לא אומר שב-CF מתכוונים לשנות כיוון, שכן כמו בתעשיית הרכב ליצרניות הסיניות אין בעיה לקיים שיתופי פעולה ולייצר דגמים של כמה חברות במקביל.