אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחי המלך החדש? ב.מ.וו R1300 GS נחשף סוף סוף רשמית
ראשי » דו-גלגלי » יחי המלך החדש? ב.מ.וו R1300 GS נחשף סוף סוף רשמית
ב.מ.וו R1300 GS

יחי המלך החדש? ב.מ.וו R1300 GS נחשף סוף סוף רשמית

ב.מ.וו חושפת סוף סוף את R1300 GS החדש שאמור להחזיר את ב.מ.וו למקום הטבעי שלה, בראש קטגוריית אופנועי האדוונצ'ר אותה ייסדה לפני ארבע עשורים

אופיר דואק 28/09/2023 צלם: יצרן

אחרי ציפייה ארוכה, טיזרים ולבסוף גם תמונות שדלפו לרשת יומיים ספורים לפני ההשקה הרשמית, נחשף סוף סוף הדור החדש של ב.מ.וו R GS, האופנוע שהמציא את קטגוריית האדוונצ’רים ונחשב מאז ועד היום לסמן המוביל שלה. באבולוציה הנוכחית השם של הדגם החדש הוא R1300 GS והוא חדש כמעט לחלוטין כשהוא יורש את מקומו של R1250 GS.

ב.מ.וו R1250 GS יצא לשוק בשנת 2019 כאשר החידוש העיקרי שלו היה בגזרת המנוע, עם מעבר לקירור נוזל ושילוב של מערכת תזמון שסתומים משתנה. אלא שבבסיסיו היה זה אותו R1200 GS מראשית העשור הקודם. לאור זאת, ולאור שפע המתחרים הכבדים, תרתי משמע, שהתווספו לקטגוריה בשנים האחרונות הבאווארים לא יכלו להסתפק בעדכון, וכאמור מדובר באופנוע חדש לחלוטין.

על העיצוב לא נכביר במילים. היו לנו כמה ימים לעכל את החזית החייזרית עם יחידת ה-LED  מטריקס בצורת X, וכנראה שנצטרך עוד זמן להתרגל לכיוון העיצובי של ה-GS החדש. לזכותה של ב.מ.וו יאמר שמעולם ה-GS לא התיימר להיות מלך היופי, ומאז ומתמיד הציג כיווני עיצוב לא שגרתיים כך שלפחות מהבחינה הזו ב.מ.וו R1300 GS שומר על המסורת.


 

והיא נשמרת גם בתחום מערכת ההנעה עם תצורת הבוקסר המזוהה. המנוע חדש לחלוטין וממשיך לעשות שימוש בקירור נוזל ותזמון שסתומים משתנה, כאשר מהלך הבוכנות התקצר מ-76 ל-73 מ”מ, מה שמאפשר לבוקסר הזה לטפס עד 9,000 סל”ד לא אופייניים. שקדח הבוכנה צמח ל-106.5 מ”מ, מה שמעניק נפח מדויק של 1,300 סמ”ק. יחס דחיסה שצמח ל-13.3:1, שסתומים חדשים וגדולים יותר לפליטה ויניקה ומערכת ניהול חדשה הופכים את המנוע הזה לבוקסר החזק ביותר בהיסטוריה של ב.מ.וו. המספרים הרשמיים הם 145 כ”ס המתקבלים ב-7,750 סל”ד ומומנט מרבי של 15.2 קג”מ בריאים המתקבלים ב-6,500 סל”ד, כאשר 13 קג”מ מתקבלים כבר מ-3,600 סל”ד.

תיבת הילוכים חדשה וקלה יותר משולבת בבלוק המנוע התחתון, והתאוצה היא שיחידת ההנעה החדשה קלה ב-6.9 ק”ג. השלדה חדשה גם היא, כאשר היא משלבת מלפנים את הדור החדש של מתלה הטלהלאבר הייחודית של ב.מ.וו, ומאחור תת השלדה עשויה כעת מאלומיניום. יחד עם מעבר לסוללת ליתיום במקום מצבר התוצאה היא ש-R1300 GS קל יותר ב-12 ק”ג מקודמו.

מעבר לכך, ב.מ.וו R1300 GS יוצע בכמה תצורות מתלים. בגרסה הבסיסית שנם מתלים מתכווננים בעלי מהלך של 200 מ”מ ו-190 מ”מ מאחור. תפריט האופציות כולל מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית ומתלי ספורט עם שנוי גובה אקטיבי ומהלך גדול יותר ב-20 מ”מ לטובת רכיבה בשטח.  עוד בשורה שמביא איתו ב.מ.וו R1300 GS החדש הוא בתחום הבטיחות ומערכות העזר לרוכב. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה עצמית היא ציוד סטנדרטי בכל הגרסאות, כאשר כאופציה ניתן להוסיף מערכות התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית והתראת סטייה מנתיב.

מלבד התצורה הבסיסית, ב.מ.וו תציע את R1300 GS בשלושה מפרטי אבזור שונים. Pure GS עם משקף נמוך, חישוקים יצוקים וצמיגי כביש, טריפל בלאק עם משקף גבוה יותר וחלקי גוף מושחרים ו-Option 719 עם חישוקי שפיצים מוזהבים אך עדין עם צמיגי כביש. בנוסף אליהן תוצע הגרסה המעניינת מכולן שהיא ה-GS Trophy המותאמת גם לרכיבת שטח עם צמיגיים ייעודיים בעלי פרופיל קרבי וחתך גבוה, מיגוניים היקפיים  וצביעת טריקולור אופיינית ל.ב.מ.וו.
כמובן שב.מ.וו תציעה רששימת אבזור אופציות בלתי נגמרת לאבזור, ציוד וזיווד מקורי בדיוק כמו שבעלי ה-GS אוהבים. המחיר הרשמי טרם נחשף, אבל תהיו בטוחים ששום התייקרות לא תרתיע את הבימריסטים האדוקים.

R1300 GS 2024 24R1300 GS 2024 24Preview
ב.מ.וו R1300GSב.מ.וו R1300GSPreview
ב.מ.וו R1300 GSב.מ.וו R1300 GSPreview
R1300 GS 2024 18R1300 GS 2024 18Preview
R1300 GS 2024 19R1300 GS 2024 19Preview
R1300 GS 2024 20R1300 GS 2024 20Preview
R1300 GS 2024 21R1300 GS 2024 21Preview
ב.מ.וו R1300 GSב.מ.וו R1300 GSPreview
R1300 GS 2024 23R1300 GS 2024 23Preview
R1300 GS 2024 11R1300 GS 2024 11Preview
R1300 GS 2024 12R1300 GS 2024 12Preview
R1300 GS 2024 13R1300 GS 2024 13Preview
R1300 GS 2024 14R1300 GS 2024 14Preview
R1300 GS 2024 15R1300 GS 2024 15Preview
R1300 GS 2024 16R1300 GS 2024 16Preview
R1300 GS 2024 06R1300 GS 2024 06Preview
R1300 GS 2024 07R1300 GS 2024 07Preview
R1300 GS 2024 08R1300 GS 2024 08Preview
R1300 GS 2024 09R1300 GS 2024 09Preview
R1300 GS 2024 10R1300 GS 2024 10Preview
ב.מ.וו R1300 GSב.מ.וו R1300 GSPreview
R1300 GS 2024 02R1300 GS 2024 02Preview
R1300 GS 2024 03R1300 GS 2024 03Preview
R1300 GS 2024 04R1300 GS 2024 04Preview
R1300 GS 2024 05R1300 GS 2024 05Preview

R1300 GS אדוונצ'ר אופנוע אדוונצ'ר ב.מ.וו ב.מ.וו GS ב.מ.וו R1300 GS
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

יותר מושחזת: אסטון מרטין ואנטג’ S

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד