אחרי ציפייה ארוכה, טיזרים ולבסוף גם תמונות שדלפו לרשת יומיים ספורים לפני ההשקה הרשמית, נחשף סוף סוף הדור החדש של ב.מ.וו R GS, האופנוע שהמציא את קטגוריית האדוונצ’רים ונחשב מאז ועד היום לסמן המוביל שלה. באבולוציה הנוכחית השם של הדגם החדש הוא R1300 GS והוא חדש כמעט לחלוטין כשהוא יורש את מקומו של R1250 GS.
ב.מ.וו R1250 GS יצא לשוק בשנת 2019 כאשר החידוש העיקרי שלו היה בגזרת המנוע, עם מעבר לקירור נוזל ושילוב של מערכת תזמון שסתומים משתנה. אלא שבבסיסיו היה זה אותו R1200 GS מראשית העשור הקודם. לאור זאת, ולאור שפע המתחרים הכבדים, תרתי משמע, שהתווספו לקטגוריה בשנים האחרונות הבאווארים לא יכלו להסתפק בעדכון, וכאמור מדובר באופנוע חדש לחלוטין.
על העיצוב לא נכביר במילים. היו לנו כמה ימים לעכל את החזית החייזרית עם יחידת ה-LED מטריקס בצורת X, וכנראה שנצטרך עוד זמן להתרגל לכיוון העיצובי של ה-GS החדש. לזכותה של ב.מ.וו יאמר שמעולם ה-GS לא התיימר להיות מלך היופי, ומאז ומתמיד הציג כיווני עיצוב לא שגרתיים כך שלפחות מהבחינה הזו ב.מ.וו R1300 GS שומר על המסורת.
והיא נשמרת גם בתחום מערכת ההנעה עם תצורת הבוקסר המזוהה. המנוע חדש לחלוטין וממשיך לעשות שימוש בקירור נוזל ותזמון שסתומים משתנה, כאשר מהלך הבוכנות התקצר מ-76 ל-73 מ”מ, מה שמאפשר לבוקסר הזה לטפס עד 9,000 סל”ד לא אופייניים. שקדח הבוכנה צמח ל-106.5 מ”מ, מה שמעניק נפח מדויק של 1,300 סמ”ק. יחס דחיסה שצמח ל-13.3:1, שסתומים חדשים וגדולים יותר לפליטה ויניקה ומערכת ניהול חדשה הופכים את המנוע הזה לבוקסר החזק ביותר בהיסטוריה של ב.מ.וו. המספרים הרשמיים הם 145 כ”ס המתקבלים ב-7,750 סל”ד ומומנט מרבי של 15.2 קג”מ בריאים המתקבלים ב-6,500 סל”ד, כאשר 13 קג”מ מתקבלים כבר מ-3,600 סל”ד.
תיבת הילוכים חדשה וקלה יותר משולבת בבלוק המנוע התחתון, והתאוצה היא שיחידת ההנעה החדשה קלה ב-6.9 ק”ג. השלדה חדשה גם היא, כאשר היא משלבת מלפנים את הדור החדש של מתלה הטלהלאבר הייחודית של ב.מ.וו, ומאחור תת השלדה עשויה כעת מאלומיניום. יחד עם מעבר לסוללת ליתיום במקום מצבר התוצאה היא ש-R1300 GS קל יותר ב-12 ק”ג מקודמו.
מעבר לכך, ב.מ.וו R1300 GS יוצע בכמה תצורות מתלים. בגרסה הבסיסית שנם מתלים מתכווננים בעלי מהלך של 200 מ”מ ו-190 מ”מ מאחור. תפריט האופציות כולל מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית ומתלי ספורט עם שנוי גובה אקטיבי ומהלך גדול יותר ב-20 מ”מ לטובת רכיבה בשטח. עוד בשורה שמביא איתו ב.מ.וו R1300 GS החדש הוא בתחום הבטיחות ומערכות העזר לרוכב. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה עצמית היא ציוד סטנדרטי בכל הגרסאות, כאשר כאופציה ניתן להוסיף מערכות התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית והתראת סטייה מנתיב.
מלבד התצורה הבסיסית, ב.מ.וו תציע את R1300 GS בשלושה מפרטי אבזור שונים. Pure GS עם משקף נמוך, חישוקים יצוקים וצמיגי כביש, טריפל בלאק עם משקף גבוה יותר וחלקי גוף מושחרים ו-Option 719 עם חישוקי שפיצים מוזהבים אך עדין עם צמיגי כביש. בנוסף אליהן תוצע הגרסה המעניינת מכולן שהיא ה-GS Trophy המותאמת גם לרכיבת שטח עם צמיגיים ייעודיים בעלי פרופיל קרבי וחתך גבוה, מיגוניים היקפיים וצביעת טריקולור אופיינית ל.ב.מ.וו.
כמובן שב.מ.וו תציעה רששימת אבזור אופציות בלתי נגמרת לאבזור, ציוד וזיווד מקורי בדיוק כמו שבעלי ה-GS אוהבים. המחיר הרשמי טרם נחשף, אבל תהיו בטוחים ששום התייקרות לא תרתיע את הבימריסטים האדוקים.