אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידה במינה: הקורבט ששווה 3 מיליון דולר
ראשי » מגזין » יחידה במינה: הקורבט ששווה 3 מיליון דולר
שברולט קורבט

יחידה במינה: הקורבט ששווה 3 מיליון דולר

במכירה פומבית שתיערך בחודש ינואר תעמוד למכירה קורבט קונברטיבל משנת 1969 עם תג מחיר שיכול להגיע גם ל-3 מיליון דולר. מאחורי תג המחיר השאפתני מסתתרת היסטוריה מעניינת

אופיר דואק 28/12/2022

שברולט קורבט היא אחד מהדגמים החביבים על אספני הרכב. ריבוי הדגמים והגרסאות שלה והיותה נפוצה למדי עוזרים לה להיות נגישה עבור אספנים הרוצים להגשים חלום של מכונית אמריקאית קלאסית, במחיר הגיוני יחסית. עם זאת, בהיסטוריה של הקורבט ישנן לא מעט גרסאות ייחודיות ונדירות שמחירן גבוה מאד.

אחת מהן מוצעת כעת למכירה פומבית על ידי בית המכירות RM Sotheby’s באריזונה, עם צפי להימכר בסכום מרבי של 3 מיליון דולר – סכום שבו נמכרות לרוב פרארי ודגמי ספורט אקזוטיים, בטח לא “מכונית הספורט העממית של אמריקה”.

המכונית המדוברת היא קורבט סטינגריי ZL-1 קונברטיבל, ומדובר בדגם נדיר במיוחד שהרבה מעריצי קורבט אדוקים אפילו לא ידעו על קיומו. אז מה עושה אותו לכל כך מיוחד שמצדיק תג מחיר שאפתני שכזה? בשביל זה צריך לצלול לתוך ההיסטוריה העשירה של הקורבט שעמוסה בפרטים בגלל הנטיה של האמריקאים להציע כל דגם עם עשרות אופציות ואפשרויות שונות. לכן, ננסה לפשט את העניין ככל הניתן.


1969 הייתה השנה השניה לדור השלישי (C3) של שברולט קורבט. בשנתיים הראשונות של דור זה ניצב בפסגת היצע המנועים מנוע ה”ביג בלוק” בנפח 427 אינצ’ים מעוקבים (כ-7.0 ליטר), בטרם הוחלף במנוע ה-454 (7.4 ליטר) בשנים שלאחר מכן. הורסיה הבכירה של מנוע ה-427 נמכרה תחת שם הקוד L88 וכללה ראשי אלומיניום, יחס דחיסה גבוה והספק של 430 כ”ס.

כיוון שאותם ימים היו תור הזהב של מכוניות השרירים בארה”ב, שברולט הציעה בשנת 1969 בלבד חבילת שדרוג למנוע בשם ZL-1 PRO. מדובר למעשה במפרט מנוע התואם לזה שפותח עבור מרוצי ה-CanAM וכלל שדרוגים כמו בלוק אלומיניום, גלי זיזים חמים ושסתומי פליטה מוגדלים. ביחד עם מערכת פליטה משופרת הפיק המנוע שדרש דלק באוקטן 103 הספק מדהים לאותם ימים של 560 כ”ס. במילים אחרות, שברולט אפשרה לכם באופן חוקי לקנות קורבט עם מנוע מרוצים.

העניין הוא שלמנוע הזה היה מחיר. אמנם חבילת ZL-1 כללה גם שדרוג לבלמים, לסרן אחורי ולמתלים אבל מחירה עמד על כ-4,700 דולר מה שהכפיל את מחירה של קורבט סטנדרטית. עם מחיר שכזה והעובדה שחבילה זו הוצעה במשך שנה בלבד, יוצרו רק יחידות בודדות של קורבט בתצורה זו. למעשה, יוצרה רק קורבט אחת במפרט ZL-1 בתצורת קונברטיבל וזו בדיוק המכונית המוצעת למכירה כעת.אגב, זוהי ה-ZL-1 היחידה שנמכרה ללקוח פרטי ולא לקבוצות מרוצים.

כדי להוסיף להילה האקסקלוסיבית, אז האקזמפלר נרכש על במקור על ידי בחור בשם ג’ון מהאר שהתחרה איתה בהצלחה במרוצי דראג וטיפוס גבעה בפנסיבלניה, והחזיק בה עד שנת 2007. מאז נמכרה המכונית לאספן פרטי ועברה שיפוץ ושחזור מלא בשנת 2014.

עם היסטוריה ונדירות שכזו ובמצב מושלם מחיר הפתיחה אותו דורש בית המכירות העומד על 2.6 כבר לא נשמע כל כך מופרז. למעשה הדבר היחיד שמונע מהמכונית להיות מקורית לחלוטין היא העובדה שמאהר פוצץ את בלוק המנוע באחד המרוצים וזה הוחלף בבלוק חדש תחת האחריות, כך שהמספר הבלוק לא תואם למספר המקורי איתו יצאה המכונית מהמפעל.
ביננו, העובדה הזו לא הייתה מונעת מאיתנו להרים את היד במכירה הפומבית אם רק יכולנו להרשות לעצמנו.

ZL1 מכירה פומבית קורבט C3 שברולט שברולט קורבט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד