אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידה במינה: אב הטיפוס של פורשה 910 עומד למכירה
ראשי » חדשות » יחידה במינה: אב הטיפוס של פורשה 910 עומד למכירה
פורשה 910

יחידה במינה: אב הטיפוס של פורשה 910 עומד למכירה

מכונית הפורשה 910 הראשונה שיוצרה הגיעה למכירה פומבית ולמרות שאין לה מורשת מפוארת במיוחד על המסלול, היא עדין יצירה חד-פעמית נחשקת עבור אספנים

אופיר דואק 20/05/2025 צלם: Bring a Trailer

ההיסטוריה של פורשה מלאה בשלל מכוניות מסלול שהשיגו אינספור ניצחונות במרוצים מסביב לעולם. מכוניות כאלו הופכות עם השנים לנחשקות בשוק האספנות, בעיקר אם מדובר במכוניות מתור הזהב משנות ה-60 וה-70 בהן נבנתה מורשת הספורט המוטורי של החברה משטוטגארט.

באותן שנים, ובכלל, זכורות בעיקר המכוניות שהתחרו במרוצי הסיבולת השונים ובאליפויות ה-GT, אבל לפורשה היו עוד מספר דגמים יוצאי דופן לסדרות מרוצים נוספות. אחת המכוניות המעניינות הללו היא פורשה 910 אשר נבנתה בעיקר כדי להתחרות במרוצי טיפוס גבעה באירופה.

פורשה 910, שכונתה גם קאררה 10,הייתה למעשה אבולוציה של פורשה 906 שהשתתפה במרוצי הסיבולת, כשבין השינויים העיקריים בה היה מרכב שונה ואווירודינמי יותר עם גג פריק, חישוקי 13 אינץ’ בסגנון מכוניות הפורמולה 1 של התקופה ושינויים בשלדה שאפשרו להתקין בחלק מהמכוניות מנועי שמונה צילינדרים. ה-910 יוצרה ב-29 יחידות בלבד בין השנים 1966 ל-1967 ופורשה השתמשה בה לתחרויות באופן רשמי במשך שנה אחת בלבד עד שהופיעה ה-907 רבת ההילה.


זה אומר שמדובר במכונית נדירה בכל קנה מידה אפשרי, וכעת מוצעת למכירה יחידה אחת כזו עם מספר השלדה הראשון 001. מדובר במכונית האב-טיפוס של פורשה 910 שעליה התבססה סדרת היצור הראשונה שכללה 12 מכוניות. אלו צויידו כאמור במנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הזרקת דלק מכאנית, לפני שזה כאמור הוחלף במנוע שמונה צילינדרים חזק יותר. המכונית שימשה את פורשה לזמן קצר באופן רשמי במרוצי טיפוס גבעה, ואחר כך נמכרה לנהג מרוצים פרטי שהתחרה בה במרוצי סיבולת, כשההישג הגדול ביותר הרשום על שמה של המכונית הספציפית הזו הוא ניצחון בקטגוריה שלה במרוץ מונזה 1000 בשנת 1968.

המכונית עברה מספר ידים במהלך השנים ובשנת 2000 החלה תהליך שיפוץ ושחזור מלא שהתרחש בהמשכים והסתיים רק בשנת 2019. כעת אחרי שהוצגה במהלך השנים במספר מפגשי רכב יוקרתיים, היא הגיע למכירה פומבית באתר Bring a Trailer. למרות שלא מדובר במכונית שהשאירה חותם יוצא דופן בהיסטוריה של פורשה, היא עדין בעל ערך גבוה גם ובעיקר כיוון שמדובר במכונית האבטיפוס של דגם זה מה הופך אותה ליחידה במינה במלוא מובן המילה. נכון לפרסום שורות אלו עומדת ההצעה העדכנית ביותר עבור המכונית על 1.5 מיליון דולר, כשנותרה עוד יממה עד לסגירת המכירה, למקרה שמתחשק לכם להגיש הצעה נגדית. אגב לפחות כרגע מדובר במחיר מציאה, שכן לפני שנתיים נמכרה מכונית דומה באותו אתר במחיר של 2.5 מיליון דולר.

מכירה פומבית פורשה פורשה 910 פורשה קלאסית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד