משפחת ה-911 של פורשה כולל מספר עצום של גרסאות שרק הולך ומתרחב. אחרי שה-911 קאררה זכתה למתיחת פנים השנה, שניה בדור הנוכחי (שם קוד 992.2 עבור מכורי פורשה), החלה פורשה לבצע בהדרגה בתהליך הארוך של עדכון של מגוון הגרסאות במשפחה. לצד מתיחת הפנים של דגמי הקאררה הציגה פורשה גם את ה-911 ההיברידית הראשונה (GTS T-Hybrid), לפני שבועיים הייתה זו ה-GT3 שזכתה לשינויים מינוריים וכעת מגיעה תורה של 911 קאררה T.
מבין שלל הגרסאות, פורשה 911 קאררה T היא לפחות לטעמנו ה-911 האידאלית, בטח לאור העובדה שבשנים האחרונות זכתה פורשה ללא מעט ביקורת על כך שה-911 גדלה, השמינה ובמקביל הפכה בגרסאות הבכירות לחזקה בצורה שמקרבת אותה לסגמנט מכוניות העל ומרחיקה אותה מרוח ה-911 הקלאסית. אגב, ה-T בדגם מסמלת אמנם Touring אבל בפועל לא מדובר בגרסה מרוככת ופורשה ממצבת אותה בין דגמי הקאררה הרגילים לקאררה S המחוזקים.
מה שהופך את הקאררה T ל-911 המועדפת עלינו היא העובדה שהיא מופחתת משקל לעומת הקאררה הרגילה, בעלת מראה נקי נטול ספויילרים וכנפונים ובעלת סממני עיצוב וגימור קלאסיים כמו ריפודי הבד המשובץ. ומה שהכי חשוב: היא מוצעת אך ורק עם תיבת הילוכים ידנית. מצד שני, היא הרבה יותר זולה ונגישה (יחסית) בהשוואה לגרסאות ה-S/T והקלאסיק ספורט שעולות כמעט פי 2. אם תרצו, אפשר להגדיר את פורשה 911 קאררה T כ-911 עם טכנולוגיה עדכנית בהגשה אולדסקול.
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה פורשה 911 קאררה T את מנוע ה-3.0 ליטר כפול המגדשים המעודכן של דגמי הקאררה ברגילים, שהספקו צמח ל-394 כ”ס עם מומנט של 55 קג”מ. תיבת ההילוכים הידנית שונה מזו של ה-T הקודמת, וכמו בכל הגרסאות הידניות של ה-911 העדכנית איבדה הילוך ומצוידת כעת בשישה הילוכים עם סידור קלאסי שבו ההילוכים האי זוגיים הם מול ההילוכים הזוגיים. עם זאת יחסי ההעברה שופרו ונוספה מערכת עזר לנהג המבצעת “גז ביניים” כדי להתאים את סל”ד המנוע לסל”ד תיבת ההילוכים.
פורשה קאררה T איטית יותר מהקאררה עם תיבת ה-PDK כפולת המצמדים, אבל להיות הכי מהירה זה לא הקטע שלה. עם זאת היא עדין מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות (4.7 בגרסת הקבריולה) ולהגיע למהירות מרבית של 295 קמ”ש (293 קמ”ש). קאררה T מצוידת כסטנדרט בחבילת Chrono הכולל בקרת שיגור, שעון עצר, בורר מצבי נהיגה על גלגל ההגה ומצב בוסט לתגבור הכוח בעת עקיפה או זינוק.
שמשות דקות יותר, הפחתת חומרי בידוד והעדר כמה פריטי אבזור הורידו 40 ק”ג ממשקלה של ה-T ביחס לקאררה הרגילה, והיא מצליחה להיות בין הדגמים היותר קלים של ה-911 עם משקל עצמי של 1,478 ק”ג. אגב, כדי להדגיש את הקו הקלאסי של ה-T בורר ההילוכים עשוי עץ. טאץ’ קטן ומדליק. וכדי להבדיל את ה-T מיתר דגמי ה-911 ישנה הטבעה של סידור ההילוכים של הגיר על חלון הצד האחורי ועל הפאנל שמול הנוסע. ישנה גם הקרנה של הלוגו על הרצפה עם פתיחת הדלת, כי בכל זאת אי אפשר בלי איזה גימיק מצועצע.
שינויים נוספים איתם מגיעה פורשה 911 קאררה T הם מערכת פליטה ספורטיבית יותר, כיול מתלים קשיח ושלדה מונמכת בס”מ, כאשר בולמים אדפטיביים והיגוי אחורי הם ציוד סטנדרטי. מערכת הבלמים משודרגת לעומת הקאררה הרגילה עם ארבעה דיסקים בקוטר של 350 מ”מ כאשר מלפנים ישנם קאליפרים בעלי 6 בוכנות. כל השינויים הללו דורשים תוספת של כ-13 אלף יורו בהשוואה לקאררה קופה סטנדרטית עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים. כן, פורשה כמו יצרני הרכב מנצלים את המצב ואם אתם רוצים להעביר הילוכים בעצמכם היום תצטרכו לשלם אקסטרה.