המעבר להנעה חשמלית בשנים האחרונות הוא משמעותי למדי וזוכה להד תקשורתי, במיוחד כשמדובר במי שבחרו לרכוש מכוניות טסלה. אלא שמתברר שאחרי ההתלהבות הראשונית מהטכנולוגיה החדשה, לא מעט אנשים ממצים אותה ונחשפים לחסרונותיה, מה שמביא לחזרתם למכוניות קונבנציונליות בעלות מנועי בעירה פנימית.
את הקביעה הזו מאששים נותני בדיקה שערכה חברת Edmunds המתמחה בייעוץ וליווי רוכשי רכב בארה”ב. על פי נתוני הבדיקה, 51% מבעלי מכוניות טסלה שביצעו עסקאות טריד אין מאז תחילת השנה החליפו את רכבם ברכב בעל מנוע בעירה פנימית. 10% נוספים ביצעו מעבר למכוניות היברידיות ואילו 6% נוספים בחרו להחליף את הטסלה החשמלית שלהם במכונית בעלת הנעה היברידית נטענת.
אלו בשורות לא טובות לטסלה, אך הן מחזקות את הלך הרוח והמגמה בשוק הרכב האמריקאי, כאשר לפני כחודש פורסם מחקר שגילה כי-46% מבעלי המכוניות החשמליות בארה”ב שוקלים לחזור למכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית. אל אלו מצטרפים גם הירידה במכירות טסלה מאז תחילתה שנה לא רק בארה”ב וההאטה בגידול נתח השוק של המכוניות חשמליות.
עוד עולה על פי הנתונים 32% מבעלי טסלה נשארו נאמנים להנעה החשמלית, וזהו דווקא גידול לעומת שנים קודמות כאשר בשנה שעברה עמד נתון זה על 29% ובשנת 2019 על 10% בלבד. עם זאת, לא מעט מהרוכשים לאו דווקא החליפו את הטסלה שלהם בטסלה חדשה, כשמספר הולך וגדל בוחר דווקא במכוניות חשמליות של יצרניות אחרות. עם זאת נתונים אלו הגיוניים למדי מכיוון שלפני מספר שנים היצע הדגמים החשמליים בשוק היה נמוך, כך שלא ממש היו אופציות אחרות עבורם.
עם זאת, באופן מפתיע נתוני הבדיקה מפתיעים דווקא על שיפור ביחס לשנים קודמות. על פי בדיקות דומות שערכה החברה בשנה שעברה 55% מבעלי טסלה החליפו את מכוניתם בחזרה למכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית כאשר בשנת 2019 בה נערכה הבדיקה לראשונה עמד הנתון על 71%. אך צריך לזכור פרט חושב, רמת המכירות של טסלה עלתה מאז בעשרות אחוזים כך שמבחינה אבסולוטית ישנם יותר בעלי טסלה כיום וכפועל יוצא מכך לא פחות מהם מחליטים לנטוש את ההנעה החשמלית.