אחרי טפטופים ותמונות “מודלפות” תחת הסוואה כבדה, חושפת פורשה בתערכות שנגחאי את מתיחת הפנים לדור השלישי של הקאיין המצליח. מדובר במתיחת פנים מקיפה שתאריך את חיי הקאיין הנוכחי עד לאמצע העשור, הכוללת שלל שינויים בתחום בעיצוב החיצוני, העיצוב הפנימי, האבזור, הטכנולוגיה ומערך המנועים.
העיצוב החיצוני מציג חזית חדשה בשילוב עם כנפיים קדמיות מנופחות יותר, מכסה מנוע חדש ויחידות תאורה חדשות מסוג לד מטריקס. גם יחידות התאורה שמאחור זכו לעיצוב חדש. מבט מהצד יחשוף קולקציית חישוקים חדשה בגודל “20 עד “22, תלוי בגרסה.
תא הנוסעים זכה גם הוא לעדכון משמעותי במראה ובהנדסת האנוש. תפעול מערכות הנמצאות בשימוש שכיח, עברו לגלגל ההגה או לסביבתו. כך למשל בורר ההילוכים, שהיה מותקן עד עכשיו בין זוג המושבים, עבר לצד גלגל ההגה. במרכז לוח המכשירים הותקן מסך מולטימדיה בגודל “12.6 ומסך נוסף בגודל “10.9 הותקן מול הנוסע, שם ניתן יהיה לראות סרטי וידאו מבלי שהנהג יוכל לצפות בהם. כמובן שמערכת המולטימדיה זכתה לממשק עדכני עם קישוריות מלאות, וישנה גם בקרת אקלים חדשה ומשופרת לטענת פורשה.
שנויים מהותיים נעשו גם מתחת למכסה המנוע עם תגבור ליחידות ההנעה המוכרות. גרסת הכניסה של פורשה קאיין תצויד במנוע V6 מוגדש בנפח 3 ליטר המפיק 353 כ”ס ו-51.0 קג”מ (תוספת של 10 כ”ס). לגרסה ההיברידית-נטענת ישודך, בנוסף למנוע הבנזין, מנוע חשמלי המפיק 174 כ”ס כאשר הספק המשולב, יעמוד על 464 כ”ס. הגרסה ההיברידית מציעה טווח נסיעה של עד 90 ק”מ באמצעות חשמל בלבד, כמעט פי 2 בהשוואה לגרסה ההיברידית הקודמת, הודות לסוללה שגדלה משמעותית מקיבולת של 17.9 ל-25.9 קוט”ש.
פורשה קאיין S מציעה מעתה רק מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4 ליטר שמפיק 468 כ”ס ומומנט של 61.2 קג”מ, מה שיאפשר להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 4.7 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית של 273 קמ”ש. הקרם דה-לה קרם, גרסת הטורבו GT תשווק מחוץ לאירופה ולצערנו גם מחוץ לישראל. הקאיין טורבו GT, שיוצע במרכב קופה בלבד, מסוגל להגיע למהירות מרבית של 305 קמ”ש ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 3.3 שניות באמצעות מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4 ליטר המפיק 650 כ”ס.
פרט למנועים החדשים, גם הצד הדינאמי שופר בזכות בולמי זעזועים חדשים בעלי 2 שסתומים השולטים באופן נפרד על הדחיסה ושיכוך ההחזרה. כמו כן, מוצעים גם מתלי אוויר אדפטיביים חדשים. כל אלו אמורים להספיק לקאיין עד שיוצג הדור הבא שיכלול גם גרסה חשמלית מלאה בעוד כשנתיים. פורשה קאיין מתוח הפנים כבר זמין לרכישה בישראל וצפוי להגיע לכאן כבר ברבעון השלישי של שנת 2023.