אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר טכנולוגיה במראה רטרו: טויוטה לנד קרוזר החדש נחשף
ראשי » חדשות » יותר טכנולוגיה במראה רטרו: טויוטה לנד קרוזר החדש נחשף
טויוטה לנד קרוזר

יותר טכנולוגיה במראה רטרו: טויוטה לנד קרוזר החדש נחשף

טויוטה חושפת סוף סוף את הדור החדש של לנד קרוזר פראדו המציע טכנולוגיה עדכנית, כולל אופציה להנעה היברידית, לא מוותר על יכולת שטח ואורז הכל בעיצוב רטרו מודרני

אופיר דואק 02/08/2023 צלם: יצרן

טויוטה לנד קרוזר פראדו נותר מאחרוני הדינוזאורים בקטגוריית רכבי ה-SUV המיועדים גם לנסיעה בשטח, וכיוון שנשאר כמעט בודד במערכה בטויוטה לא טרחו להציג לו יורש במשך שנים ארוכות. הדור היוצא הוצג למעשה לפני 15 שנים, הוא עצמו שדרוג של הפראד שהוצג בשנ אי שם בשנת 2003. כעת סוף סוף מציגה טויטה את לנד קרוזר פראדו החדש המקבל את שם הקוד 250, אח קטן ועממי יחסית ללנד קרוזר 300 העצום וללנד קרוזר 70 הקשיש.

בדור החדש של הלנד קרוזר מצטרפת גם טויוטה לאופנת הרטרו השוטפת את סגמנט רכבי השטח הנמתחת מסוזוקי ג’ימני ועד לפורד ברונקו. טויוטה לנד קרוזר החדש מאמץ קווים קובייתיים עם תפיחות שריריות על מכסה המנוע ובבתי הגלגלים, בדומה ללקסוס GX שהוצג לא מכבר ומהווה אחיו התאום והיוקרתי יותר, אך גם מוותר על הגלגל החילופי התלוי על הדלת האחורית. עיקר השוני ביחס ללקסוס בא לידי ביטוי בחזית בעלת פנסי LED רבועים וצרים, שבכה רבועה ופגוש קדמי בולט בהשראת לנד קרוזר 100 של שנות ה-90′.

בנוסף ניתן יהיה לקבל את הלנד קרוזר החדש במהדורת First Edition, שתיוצר ב-3,000 יחידות עבור השוק האירופאי אבל ככל הנראה תהפוך גם לאופציה קבועה בעתיד. במהדורה זו עיצוב הרטרו לוקח צעד אחד קדימה עם  שילוב של פנסים קדמיים עגולים וגג לבן בהשראת דגמי לנד קרוזר BJ הקלאסיים יחד עם צמיגי 33 אינץ’ בשרניים. אגב, טויוטה כבר היו מראשוני אופנת הרטרו בשטח כבר בתחילת שנות ה-2000 עם ה-FJ קרוזר. למרבה הצער גרסת 3 דלתות מקוצרת לא נראית כרגע באופק.

 



אופנת הרטרו די נעצרה במעבר לתא הנוסעים, ולמעט פתחי מיזוג עגולים המראה מודרני ועדכני, עם שילוב של לוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה משתנה ומסך 12.3 אינץ’ נפרד למערכת המולטימדיה. למרבה השמחה, המסך המרכזי לא שלט על כל הפונקציות הרכב ונשארו מתגים פיזיים לתפעול מהיר של בקרת האקלים, מצבי הנהיגה ופונקציות חיוניות נוספות.

לנד קרוזר 250 מתבסס על פלטפורמת TNGA-F המודולארית בעלת שלדת הסולם המשמשת גם את לנד קרוזר 300 הבכיר ואת טויוטה טאקומה החדש. הפלטפורמה החדשה היא בעלת קשיחות מבנית גבוהה ב-30% לעומת הדור היוצא, ואפשרה להגדיל את בסיס הגלגלים ב-6 ס”מ ל-285 ס”מ בסך הכל. גם יתר המידות צמחו ודומות לאלו של לקסוס GX. האורך הכולל צמח ב-12.5 ס”מ ועומד על 495 ס”מ, הרוחב צמח ב-10 ס”מ ועומד על 198 ס”מ ואילו הגובה צמח ב-3 ס”מ ל-187 ס”מ.




הבשורות הטובות הן שמתחת למראה הרטרו והפלטפורמה החדשה לנד קרוזר החדש שומר על מפרט שטח אמיתי, ואף מציע כמה שדרוגים לשיפור היכולת. כאמור, שלדת הסולם נשמרה והיא קשיחה יותר ב-50% מבעבר, מאחור ישנו מתלה אחרוי רב חיבורי חדש  ומערכת ההנעה הכפולה היא קבועה עם אפשרות לנעילת הדיפרנציאל המרכזי בתוספת יחס העברה נמוך (“הילוך כוח”) ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. מרווח הגחון עומד על קצת יתר מ-22 ס”מ עם חישוקי 18 אינץ’ כשזוויות המרכב הן 31 מעלות בזווית הגישה, 22 מעלות בזווית הנטישה ו-25 מעלות בזווית הבטן. קרוס לוודאי שבעתיד, בהתאם למגמה העולמית, תוצג גם גרסת שטח בעלת מפרט קרבי עוד יותר.

לראשונה בלנד קרוזר ישנו מוט מייצב קדמי הניתן לניתוק כדי להגדיל את מהלך המתלה ונוספה מערכת מצבי נהיגה לשטח המשנה בהתאם את תפקוד מערכת ההנעה ובקרות האחיזה. חידוש נוסף עבור הלנד קרוזר הוא הגה כח בעל תגבור חשמלי המאפשר היגוי קל יותר, כמו גם שילוב של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, לרבות מערכות למניעת סטייה ושמירה על נתיב.

Land Cruiser 250 10Land Cruiser 250 10Preview
Land Cruiser 250 08Land Cruiser 250 08Preview
Land Cruiser 250 07Land Cruiser 250 07Preview
Land Cruiser 250 06Land Cruiser 250 06Preview
Land Cruiser 250 05Land Cruiser 250 05Preview
Land Cruiser 250 04Land Cruiser 250 04Preview
Land Cruiser 250 03Land Cruiser 250 03Preview
Land Cruiser 250 02Land Cruiser 250 02Preview
Land Cruiser 250 21Land Cruiser 250 21Preview
Land Cruiser 250 19Land Cruiser 250 19Preview
טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזרPreview
Land Cruiser 250 20Land Cruiser 250 20Preview
Land Cruiser 250 14Land Cruiser 250 14Preview
Land Cruiser 250 01Land Cruiser 250 01Preview
Land Cruiser 250 13Land Cruiser 250 13Preview
Land Cruiser 250 17Land Cruiser 250 17Preview
Land Cruiser 250 16Land Cruiser 250 16Preview
Land Cruiser 250 15Land Cruiser 250 15Preview
Land Cruiser 250 12Land Cruiser 250 12Preview
Land Cruiser 250 11Land Cruiser 250 11Preview
Land Cruiser 250 09Land Cruiser 250 09Preview



היצע המנועים של הלנד קרוזר החדש עבר גם הוא רענון בהתאם לצו האופנה הירוק. באירופה (וגם אצלנו) ימשיך לנד קרוזר להציע את מנוע הטורבו דיזל המוכר בנפח 2.8 ליטר המספק 204 כ”ס, אך הוא יוצע בנוסף גם בגרסה בעלת תגבור היברידי קל (48V) לשיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בשתי הגרסאות המנוע ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה.

החידוש העיקרי מתחת למכסה המנוע הוא יחידת הנעה היברידית חדשה, שכבר הוצגה בטויוטה טאקומה החדש ובלקסוס GX. יחידת ההנעה ההיברידית משלבת בין מנוע 2.4 ליטר טורבו ומנוע חשמלי צמוד המייצרים יחד הספק משולב של 330 כ”ס ו-64.2 קג”מ בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. אלא שנכון לעתה המנוע הזה מיועד עבור השווקים בצפון אמריקה ובסין. שווקי מזרח אירופה והמזרח התיכון יוכלו לקבל את הלנד קרוזר החדש גם עם מנוע 2.4 ליטר טורבו בנזין המספק 280 כ”ס ומנוע 2.7 ליטר בנזין נטול טורבו בהספק של 163 כ”ס.

הזמנות ראשונות של לנד קרוזר 250 החדש יוכלו להתבצע בסתיו הקרוב באירופה, אך השיווק בפועל יחל רק במחצית הראשונה של 2024. מיבואנית טויוטה לישראל נמסר כי לנד קרוזר 250 החדש צפוי לנחות בארץ במחצית השניה של 2024.

טויוטה טויוטה לנד קרוזר לנד קרוזר 250 לנד קרוזר היברידי לנד קרוזר פראדו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד