היצע הדגמים הספורטיביים של אאודי עובר שינוי משמעותי בתקופה האחרונה. מצד אחד דגמים וותיקים ואייקונים כמו אאודי TT ואאאודי R8 מגיעים לסוף דרכם, כשמצד שני נערכת אאודי להיכנס לעידן החשמלי. בין לבין, ממשיכה החטיבה לשדרג את הדגמים הקיימים. אחרי המהדורה המיוחדת של RS6 אוואנט GTO שנחשפה בשבוע שעבר, חושפת חטיבת הספורט של אאודי פרטים ראשונים ותמונות תחת הסוואה של מתיחת הפנים אותה תעבור ה-S3 שהיא כיום דגם הכניסה לעולם הספורטיבי של אאודי.
התמונות של אאודי S3 ספורטבק ואאודי S3 שוחררו כשהן תחת מעטה של עיטוף הסוואה בצבעים מזעזעים בשילוב חישוקי גלגלים אדומים, אבל זה לא ממש משנה כי בלאו הכי אין יותר מידי מה להסתיר ולחשוף. כדרכן של מתיחות פנים באאודי, גם במקרה של ה-S3 השינויים הקוסמטיים אמורים להיות מינוריים למדי. מה שחשוב יותר הוא שורת שינויים מכאנים משמעותיים שתעבור אאודי S3 המחודשת כדי לשפר את הביצועים, היכולות ואת חווית הנהיגה.
בראש ובראשונה מנוע ה-2.0 ליטר טורבו זוכה לתוספת של 23 כ”ס ו-2 קג”מ, בין היתר בזכות מגש טורבו משופר, פרפר מצערת גדול יותר וניהול מנוע עדכני. שינויים אלו מעמידים את תפוקת המנוע על 333 כ”ס ו-42.8 קג”מ המתקבלים בין 2,100 ל-5,500 סל”ד. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים זכתה לצמדים מחוזקים ועמידים מבעבר המאפשרים לקצר במחצית את זמני החלפת ההילוכים. בפועל שינויים אלו מתורגמים בקיצור התאוצה ל-100 קמ”ש ל-4.7 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש.
שינויים מעניינים נעשו גם בשלל מערך המכלולים של אאודי S3. המתלה הקדמי זכה לעצמות עצה מחוזקות ולקאמבר שלילי בזווית כפולה מבעבר העומדת עתה על 1.5 מעלה לטובת שיפור תגובות ההיגוי והגדל שטח המגע של הצמיגים עם הכביש. מאחור מקבלת אאודי S3 המחודשת מפצל מומנט המאפשר לחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים ולתעדף את הגלגל הפנימי בעת פניה כדי “להדק” את הפניה. מערכת ההיגוי הפרוגרסיבית של אאודי, שבה יחס ההעברה משתנה בהתאם לזווית ההפניה, תהפוך להיות ציוד סטנדרטי, כשמערכת הבלימה תכלול מלפנים דיסקים מוגדלים בקוטר 357 מ”מ עם קלאפרים חדשים בעלי שתי בוכנות ורפידות בלימה חדשות בעלות שטח מגע גדול מבעבר. לבסוף, ישנם גם צמיגי 235/35 ספורטיביים מתוצרת פאלקן על חישוקי 19 אינץ’.
אאודי הוסיפה גם מצב נהיגה חדש הנקרא “דיינמיק פלוס” שבו מועבר מקסימום כוח אפשרי לגלגלים האחוריים, מפצל המומנט מתעדף את הגלגל האחורי חיצוני כדי לאפשר לנהג לבצע דריפט בקלות יותר כשמערכת בקרת היציבות עוברת למצב ספורט המתירני שלה. אל אלו מצטרפים תגובות חדות ומהירות יותר של תיבת ההילוכים והמצערת.
אאודי S3 המחודשת אמורה להיחשף רשמית בשבועות הקרובים, כאשר כרגע לא ידוע מה יהיה מחירה ההתחלתי בחו”ל ומתי תנחת גם בישראל.