זהו, יונדאי I30 N הוצגה רשמית. הקוריאנים נכנסים למקום בו לא היו מעולם – מלחמה בקטגוריית הקומפקטיות החמות, קטגוריה שהומצאה על ידי הגולף GTI. המכונית הזו היא חלק מתכנית העל של יונדאי: אחרי שכבשו את הראש הם מכוונים אל הלב. זו עבודה קשה וזה לא ייקרה ברגע, אבל החבר’ה האלו יודעים דבר או שניים על הצבת יעדים והשגתם.
אז איך מתכננת יונדאי לעשות את זה בדיוק? יונדאי I30 N מצוידת במנוע שני ליטרים מוגדש טורבו המשודך לתיבה ידנית בעלת שישה יחסי העברה. הוא מפיק בתצורה הבסיסית שלו 246 כ”ס ומי שייבחר בחבילת “ביצועים” האופציונלית ייקבל 271 כ”ס מאותו המנוע.
ההספק המשודרג יספיק בשביל לשלוח את היונדאי הזו ל-100 קמ”ש תוך 6.1 שניות (6.4 שניות בגרסה הרגילה). חבילת “ביצועים” המוזכרת כוללת גם בלמים גדולים יותר, חישוקי 19 אינץ’, דיפרנציאל מוגבל החלקה (אלקטרוני) ומערכת פליטה עליה יכול לשלוט הנהג (פתוח יותר ורועש יותר או להיפך).
מעבר לזה תציע יונדאי I30 N חמישה מצבי נהיגה ששולטים בין השאר בניהול המנוע והמתלים האדפטיביים. כך שהנהג יוכל לבחור בין מצב חיסכון, רגיל, מצב ספורט ומצב N (הקיצוני ביותר). ישנו מצב נוסף שנקרא N קאסטום, שיאפשר לך לתפור את הפעולות שלו לפי העדפתך האישית.
לפי הנתונים האלו ברור לחלוטין שיונדאי מכוונים היישר אל ה-GTI והם גם מציינים שזו לא מכונית המיועדת להיות הכי מהירה מסביב למסלול אלא להיות מהנה לנהיגה. היא אמורה להיות שימושית ביום-יום ולא להכביד על הנהג שלה בשום אופן מצד אחד ומצד שני להציע יכולת גבוהה ופוטנציאל חיוכים גבוה בסופי השבוע. נשמע מוכר…
בכל הקשור לעיצוב מקבלת ה-N פגושים עמוקים יותר ונגיעות אגרסיביות המתאימות לז’אנר. היא גם נמוכה יותר ב-4 מ”מ לעומת סתם I30. גם מבפנים קל לראות שזו גרסה חמה וזה מתחיל במושבים ובתגי זיהוי שונים ונגמר במערכת שליטה ותצוגה רלוונטיות לדגם במסך המרכזי ובהגה הייחודי עם הכפתורים הייעודיים ל-N.
נכון לרגעים אלו אין תאריך הגעה רשמי לישראל ובטח שלא מחיר. באירופה יתחיל השיווק בשלהי השנה הזו ואנחנו נופתע מאוד אם ה-N לא תנחת כאן זמן לא קצר אחרי. אנחנו גם משערים שהיא תשווק כאן במחיר אטרקטיבי מול המתחרות ותהווה מובילת תדמית משמעותית עבור יונדאי. גם בישראל.