במבט ראשון זה עלול להראות כאילו מישהו ביונדאי פתח בקבוק אחד יותר מדי באיזו ישיבת הנהלה וחילק הנחיות כשהוא מבושם מאלכוהול. טוב לא מבושם, שיכור לגמרי. אבל כמסתכלים על העבודה שיונדאי עושה בעשור האחרון ומבינים אילו מטרות הם מסמנים לעצמם, זה מתחיל להיות הגיוני יותר.
יונדאי רוצה להיות היצרן הגדול בעולם. המילה פולקסוואגן עולה לא פעם שאתה תופס בכיר מהחברה בשיחה ‘אחד על אחד’. ובשביל להיות יצרן גדול, או מותג ענק, לא מספיק לדבר על השכל, צריך גם להדליק את הלב. בשביל זה יונדאי עושה כמה מהלכים שיתפרשו על פני השנים הקרובות. שניה רגע הנה אני מפרט:
מותג N
למרצדס יש את AMG, לב.מ.וו את M ולפולקסוואגן את דגמי ה-R (וגם את בוגאטי…) – ליונדאי תהיה את חטיבת N. החטיבה הזו תייצר מכוניות ביצועים עם ניחוח יוקרתי. אפשר לקחת לדוגמא את ה-RM15 מכונית תצוגה שמזכירה קצת את הוולוסטר אבל אורזת את המנוע מאחורי המושבים ומעבירה את הכוח דרך תיבת שישה הילוכים לגלגלים האחוריים. המשקל נמוך, יחסית למקובל היום (1260 ק”ג) ובשילוב עם תפוקת המנוע (2 ליטר טורבו עם 300 כ”ס ו-39 קג”מ) מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.7 שניות. קצת יותר מלהיבה מהסונטה ההיברידית נניח…
אבל זה לא הכול. יונדאי הציגה (שוב) בתערוכת לוס אנג’לס את ה-N2025 – מכונית שרומזת איך תראה מכונית העל של העתיד. מעבר לעיצוב יש כאן ארבעה מנועים (אחד לכל גלגל) עם טכנולגית תא דלק והספק משולב של לא פחות מ-872 כ”ס. יונדאי אומרים שה-N2025 היא חלון לאופי הביצועים של העתיד, ניסוח קצת ערטילאי ומעורפל אבל מבט בתמונות מגלה תמונה משכנעת למדי.
ומה בעתיד הקרוב?
לגבי תוכניות לעתיד הקרוב יותר, יונדאי עומדת להציג מתחרה חדשה ב-WRC. אליפות העולם בראלי זו בחירה מצוינת למיתוג – מכוניות WRC דומות מאוד למכוניות שנעות בכביש הציבורי והתרומה לתדמית ברורה ומיידית. ה-I20WRC החדשה נמצאת כבר במבחנים ועתידה להתחרות באליפות העולם ב-2016. באופן מפתיע מבוססת ה-I20 ראלי החדשה על גרסת החמש דלתות. כדי שממש תחשוב שה-I20 של השכן שלך יכולה לנצח מרוצים.
לאן יביאו כל הצעדים האלה את יונדאי, יצרנית הרכב הרביעית בגודלה כיום, בעשור הקרוב? אם מביאים בחשבון איפה היתה החברה הזו לפני עשור ואיפה היא היום, להצהיר שהוא עומדת להיות אחת משלושת היצרניות הגדולות בעולם נשמע כמו הימור בטוח.