אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי מציגה מכונת דריפטים חשמלית על בסיס איוניק 5N
ראשי » חדשות » יונדאי מציגה מכונת דריפטים חשמלית על בסיס איוניק 5N
יונדאי RN24

יונדאי מציגה מכונת דריפטים חשמלית על בסיס איוניק 5N

יונדאי לקחו את המכלולים של איוניק 5N ויצרו מכונית דריפטים חשמלית חד-פעמית שביצעה תצוגת תכלית מעלת עשן בפסטיבל השנתי של חטיבת N

אופיר דואק 27/10/2024 צלם: יצרן

ביונדאי לוקחים ברצינות את כל העניין של יצירת מכוניות ספורט חשמליות שהן גם מהנות לנהיגה, מה שמשתלב עם הרצון שלהם לקבע את חטיבת הביצועים N כשם דבר בקרב חובבי הרכב. איוניק 5N היא חוד החנית בשילוב שתי המטרות ההלו, וכבר שפכנו לא מעט מילים (ושבחים) עליה בשנה האחרונה, כאשר היה ברור שהמפגן הטכנולוגי שלה יגיע גם לדגמים חשמליים ספורטיביים נוספים הנושאים את שם החטיבה.

חלק מתכנית ההתבססות של חטיבת N כוללת גם את פסטיבל N Day השנתי אותו עורכת יונדאי בקוריאה מידי שנה על מסלול המרוצים. בשנה שעברה ניצלה יונדאי את הפסטיבל כדי להציג את גרסת המסלול של איוניק 5N ואילו השנה הביאה יונדאי לפסטיבל מכונית נוספת לתצוגת תכלית. קוראים לה RN24 והיא מכונית מסלול חד פעמית שנועדה להראות כיצד מיושמת הטכנולוגיה החשמלית עבור מכונית דריפטים מקצועית.

לא מדובר במכונית תצוגה סטטית בשביל הרושם, אלא כפי שניתן לראות גם בוידאו המצורף, מכונה נוסעת ומעלת עשן שלא תגיע לייצור כלשהו אבל בהחלט מפגינה את הפוטנציאל הגלום ברעיון של “מכונית דריפטים חשמלית”  – גם אם הנעה חשמלית לא אמורה להיות תחליף בעתיד הנראה לעין בקרב נהגי הדריפטים המקצועיים.


יונדאי RN24 עושה שימוש במכלולי ההנעה של איוניק 5N וזה אומר צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 650 כ”ס (במצב “בוסט”) כאשר המנוע החשמלי אחורי חזק יותר (406 כ”ס) וזה הקדמי. לנהג מתאפשר לבצע תיעדוף של חלוקת הכוח בין הסרנים כמו גם בקרת מומנט נפרדת לכל אחד מארבעת הגלגלים, כשבנוסף ישנו בלם יד חשמלי המותאם לביצוע דריפטים שהפעלתו למעשה משנה את חלוקת המומנט בגלגלים האחוריים, כשהיא מדמה את אופי הפעולה של בלם יד הידראולי במכוניות דריפט וראלי.

כל החבילה הזו מותקנת בתוך שלדת צינורות ייעודית שנבנתה עבור יונדאי RN24 עם בסיס גלגלים קצר ב-34 ס”מ מאשר באיוניק 5N, מה שעוזר לשינויי הכיוון המהירים. שלדת הצינורות החשופה יחד עם משטחי מרכב מינימליים בעיקר בתחתי הרכב מאפשרים ל-RN24 להציג משקל עצמי של 1,880 ק”ג. 350 ק”ג פחות מאשר איוניק 5N סטנדרטית אבל עדין המון משקל עבור מכונית מסלול. ביונדאי טוענים שהמוטציה החשמלית הזו מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3.4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 240 קמ”ש. טווח נסיעה? זה לא באמת רלוונטי, אבל עם סוללת 84 קוט”ש יש אפשרות לנסוע תאורטית הרבה יותר קילומטרים על הצד מאורך החיים של הצמיגים.

ביונדאי גם מספרים על מערכת קירור משופרת שתוכל לעמוד בעומסי החום הגבוהים שמייצרת נהיגת דריפטים וחישוקי 19 אינץ’ ייעודיים, אבל עיקר גאוותם היא על מערכת הסאונד הכוללת שני רמקולים חיצוניים המשמיעים קולות של מכונית דריפטים בעלת מנוע בנזין בתיאום לצורת הנהיגה ברכב. מצטערים יונדאי אבל גם אם אנחנו יכולים לקבל את הרעיון של מכונית דריפטים חשמלית, אין דבר מגוחך יותר מלהצמיד לה צליל של מכונית דריפטים עם מנוע בנזין.

RN24 דריפטים יונדאי יונדאי RN24 יונדאי איוניק 5N מכונית דריפטים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד