יונדאי לקחה ברצינות את הרעיון של מכונית ספורט חשמלית, כשאחרי שהציגה את איוניק 5N עמוסת הטכנולוגיה היא מנסה להראות שהיא כיולה להתחרות ואף להתעלות מעל מכוניות ספורטיביות בעלות מנועי בעירה פנימית. אחרי שהקימה עבורה סדרת מרוצים עבורה עם גרסת מרוצים ייעודית ואף לקחה חלק במרוץ הפייקס פיק היוקרתי מנסה יונדאי להביא את הבשורה החשמלית גם לעולם הדריפטים.
רק לפני כחודשיים חשפה יונדאי מכונית דריפטים ייעודית שנבנתה על בסיס מכלולי האיוניק 5N שהפגינה את ביצועיה בפסטיבל N השנתי אותו היא עורכת על מסלול המרוצים בדרום קוריאה. כעת חושפת יונדאי מהדורה מיוחדת של האיוניק 5N שפותחה והותאמה במיוחד לנהיגת דריפטים. המהדורה המיוחדת מכונה DK, קיצור של Drift King שהוא כינוי של טאיצ’י טסוצ’יה שלקח חלק בפיתוח המכונית.
טסוצ’יה ובן ה-68 ידוע גם בכינויו Drift King הוא אחד מהנהגים המצליחים בז’אנר בכל הזמנים, ומאלו שהניעו את סצנת נהיגת הדריפטים בשנות ה-80 ביפן, כשהוא מייצא אותה לעולם כולו. אגב, ברזומו של קיטאצ’י ישנם גם שנים ארוכות של השתתפות במרוצי טורינג וסיבולת כולל מקום שני במירוץ 24 השעות של לה מאן בדירוג הכללי ב-1999 ושתי זכיות במירוץ בקטגוריות שונות.
קונסולת כביש: נהיגה ראשונה ביונדאי איוניק 5N
המהדורה המיוחדת של יונדאי איוניק 5N הנקראת על שמו של טסוצ’יה נבדלת קודם כל בקיט אווירודינמי חדש הכולל חרב תחתונה, חצאיות צד וספויילר אחורי בולט וגדול העשויים כולם מסיבי פחמן, כשביונדאי מצהירים שיש להם גם תפקיד חושב בשיפור האווירודינמיקה ולא רק בנראות הכללית של המכונית, עם תוספת של 94 ק”ג של כוח הצמדה במהירות של 140 קמ”ש.
המתלים כויילו מחדש על פי ההנחיות של טסוצ’יה והם כוללים קפיצי הנמכה קשיחים יותר מתוצרת H&R המנמיכים את המרכב ב-15 מ”מ מלפנים ומאחור. הבלמים שודרגו עם קאליפרים בעלי שש בוכנות בעלי שטח כיסוי גדול ב-54% של צלחות הבלימה ורפידות חדשות בעלות עמידות גבוהה יותר. לבסוף, ישנם חישוקי אלומיניום מחושל חדשים בקוטר 21 אינץ’ קלים וחזקים יותר מהחישוקים הסטנדרטים של איוניק 5N. כל אלו אמורים לשפר את יכלות הדריפטינג של יונדאי איוניק 5N.
לפחות כרגע ביונדאי לא מסרו פרטים מתי תיכנס לייצור המהדורה המיוחדת, כמה יחידות ייוצרו ממנה ומה יהיה מחירה בהנחה שהיא תוצא מחוץ לגבולות דרום קוריאה, כך שנצטרך להסתפק בינתיים ביכולות הדריפטים של איוניק 5N המוכרת לנו.