אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי חושפת טכנולוגיית הנעה היברידית חדשה עם שני מנועים חשמליים
ראשי » חדשות » יונדאי חושפת טכנולוגיית הנעה היברידית חדשה עם שני מנועים חשמליים
הנעה היברידית

יונדאי חושפת טכנולוגיית הנעה היברידית חדשה עם שני מנועים חשמליים

ביונדאי מציגים מערכת דור חדש של מערכת הנעה היברידית שעורכת בכורה בדור החדש של הפאליסייד, אך צפויה להגיע בשנים הקרובות לרוב דגמי החברה הגדולים

אופיר דואק 22/04/2025 צלם: יצרן

לצד השקעות ענק בטכנולוגיית הנעה חשמלית, מבינות יצרניות הרכב כי העתיד הקרוב לפחות שייך עדין למערכות ההנעה ההיברידיות שיאפשרו לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים ויהפכו ליותר ויותר נדרשות על ידי רוכבי הרכב שלא ממהרים להתחבר לשקע בשווקים האירופה וארה”ב. בהתאם לכך אנחנו צפויים לראות בשנים הקרובות דור חדש של מערכות הנעה היברידיות יעילות, כאשר גם יצרניות שטרם הציעו מערכות היברידיות מלאות, כמו פולקסווגן למשל, צועדות בכיוון.

יונדאי לא מבזבזת זמן וחושפת בימים אלו מערכת הנעה היברידית מדור חדש שלא רק נחשפת על הנייר, אלא במקביל כבר נכנסת לייצור בדור החדש של הפאליסייד שנחשף לפני מספר ימים בתערוכת ניו יורק ויחל להימכר בארה”ב בשבועות הקרובים. מערכת ההנעה ההיברידית החדשה נועדה לתמוך במנועי בעירה פנימית בהספקים שבין 100 ל-350 כ”ס, מה שאומר שהיא צפויה להגיע לרוב המכריע של דגמי המאסה בקבוצת יונדאי.

מערכת ההנעה ההיברידית החדשה של יונדאי כוללת שני מנועים חשמליים המותקנים כחלק מתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה שתשמש אותה. המנוע הראשון משמש כיחידת מתנע שנועדה להעיר את מנוע הבנזין בצורה חלקה יותר לאחר דימומו בעמידה או בשיוט. המנוע השני נועד לתגבר את מנוע הבנזין בעת הצורך, כאשר חיבורו הישיר לתיבת ההילוכים מאפשר גם להניע את המכונית באמצעות חשמל בלבד לטווחים קצרים. מנוע זה אחראי גם לפעולת המערכת הרגנטיבית לאחזור אנרגיית הבלימה וטעינת הסוללה.


בשלב ראשון מוצמדת מערכת ההנעה ההיברידית החדשה למנוע 2.5 ליטר טורבו עם הספק משולב של 350 כ”ס, כאשר המערכת ההיברידית תורמת בשיאה 90 כ”ס. על פי יונדאי צריכת הדלק הממוצעת בפלייסד בעלת יחידת ההנעה החדשה עומדת על 14.1 ק”מ לליטר – שיפור של 45% בצריכת הדלק לעומת גרסת 2.5 ליטר טורבו ללא המערכת ההיברידית. בהמשך הדרך  צפויה יונדאי להציע את המערכת ההיברידית החדשה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש. שילוב זה אמור להחליף את יחידת ההנעה ההיברידית המשמשת כיום מגוון גדול של דגמים של החברה בהם נכללים הגרסאות ההיברידיות של טוסון, סונטה, סטאריה וסנטה פה, כמו גם בדגמי קיה המקבילים.

המערכת ההיברידית החדשה מותאמת לשימוש גם בגרסאות הנעה כפולה אותה מכנה יונדאי eAWD, המשלבת מנוע חשמלי נוסף המניע באופן ישיר את הגלגלים האחוריים בעת הצורך.
ביונדאי לא חושפים פרטים על קיבולת הסוללה למעט העובדה שהיא ממוקמת ברצפת הרכב לטובת מרכוז המאסה והורדת מרכז הכובד. הסוללה תאפשר מצב המתנה של שעה שבו ניתן יהיה להשתמש בצרכני החשמל ברכב ובמיזוג המכונית ללא צרוך בהנעת מנוע הבנזין. בנוסף, לסוללה תהיה פונקציית V2L המצויה כיום בעיקר במכוניות חשמליות ומאפשרת אספקת כוח למכשירי חשמל חיצוניים. ביונדאי טוענים להספק חיצוני של 3.6 קילוואט/שעה בדומה למקובל במכוניות חשמליות, כשהמערכת יכולה לנצל עד 50% מקיבולת הסוללה ללא צורך בהנעת מנוע הבנזין.

HEV הנעה היברידית יונדאי יונדאי היברידית יונדאי פאליסייד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד