הרבה מילים נשפכו על יונדאי איוניק 5N בשנה האחרונה בעולם וגם אצלנו, זאת לאור הניסיון היומרני של יונדאי להמציא מחדש את המכונית הספורטיבית בעידן ההנעה החשמלית. את היומרה הזו מנסים ביונדאי לגבות בדרך הטובה ביותר עבור מכוניות ספורטיבית, על המסלול, כשאחרי הצגת גרסת מרוצים וסדרת מרוצים יעודית נשלחה ה-5N גם למרוץ הפייקס פיק.
אחרי שהתרשמנו ממנה לראשונה לפני מספר חודשים על המסלול הגיע כעת רגע האמת, כאשר הבוקר החל שיווקה הרשמי של המכונית בישראל. המכירה המוקדמת אמנם החלה לפני מספר שבועות, אבל כבר ביונדאי יכולים להתגאות ב-30 מכוניות שהוזמנו – נתון מרשים עבור כל מכונית בעלת אופי ספורטיבי ממוקדם בשוק הדל בימנו.
זה המקום להזכיר שבעוד יונדאי איוניק 5 המחודשת שנחתה גם היא זה עתה בישראל נמכרת במחירים ממוצעים לז’אנר החשמליות שנע בין 210 ל-250 אלף שקלים, מחירה של יונדאי איוניק 5N הוא כפול מזה של איוניק 5 הרגילה. במהלך המכירה המוקדמת עמד מחיר המכונית על 400 אלף שקלים לזריזים שהספיקו להזמינה, וכעת עם תחילת השיווק הרשמית כאשר המשלוח כבר הניח את גלגליו בנמל עומד מחירה של איוניק 5N על 440 אלף שקלים.
יונדאי איוניק 5N מצוידת בצמד מנועים חשמליים המספקים יחד 610 כ”ס, כאשר במצב boost מצטרפים 40 כ”ס נוספים המאפשרים להאיץ את המכונית ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות עם מהירות מרבית המוגבלת ל-260 קמ”ש. הכוח מגיע מסוללת 84 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה תיאורטי של 448 ק”מ, זאת בהנחה הלא סבירה שממש תשדלו לא למצות את פוטנציאל הביצועים של המכונית.
בהתאם למיצוב הטכנולוגי, יונדאי איוניק 5N רותמת את האלקטרוניקה כדי לייצר חווית נהיגה דומה לזו של מכונית ספורטיבית בעלת מנוע בעירה פנימית. בין היתר כוללת המכונית מערכת המדמה תחושה וצליל של העברת הילוכים בהאצה, סאונד מנוע מדומה הבוקע מהרמקולים, מספר מצבי נהיגה עם אפשרות לדמות פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה ומצב “דריפט” כמו גם אפשרות בחירה בין 11 מצבים של הכוונת מומנט וחלוקת הכוח בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים.