יונדאי היא מיצרניות הרב שלקחו ברצינות את האתגר לפתח מכונית ספורטיבית חשמלית ראויה, למרות כל המגבלות שתצורת ההנעה הזו מביאה איתה. והכוונה היא למכונית שהיא עדין שימושית ובעלת טווח נסיעה ראוי (מצטערים אבארט) ולא מכונית על אקזוטית שאף אחד באמת לא יכול להרשות לעצמו. יונדאי איוניק 5N שנחשפה לפני שנה בגודווד היא בהחלט מצליחה לעמוד בדרישות ולהציע גם הנאה לא מעטה, כפי שכבר חווה מיודענו אלסיבוני שבחן אותה בהשקה העולמית.
אבל עם כל הכבוד, תעודת הכשרות ליכולות ספורטיביות עובדת דרך המסלול, רצוי באירועים מיתולוגיים ולא בסדרות מרוצים ייעודיות. לשם בדיוק מכוונת יונדאי כשהודיעה כי תיקח חלק במרוץ הפייקס פיק (Pikes Peak), אחד ממרוצי הטיפוס הקשוחים בעולם שיערך בסוף החודש.
עוד לפני הזינוק, חשפה יונדאי כעת פרטים ראשונים על המכונית איתה תגיע להתמודד עם האתגר. בניגוד לרוב המפלצות המזנקות למרוץ שהקשר בינן לבין המכונית עליה הן מתבססות מקרי בהחלט, ביונדאי החליטו להגיע ולהשתתף במרוץ בקטגוריה בה מתבססים על רכבים ביצור סדרתי ולא בקטגוריית אבות הטיפוס.
המכונית שזכתה לכינוי TA (קיצור של Time Attack) מתבססת על איוניק 5N eN1 שהוצגה מוקדם יותר השנה כגרסת המסלול של המכונית. בהתאם לכך מגיעה ה-TA עם כלוב בטיחות תקני וכל הציוד הנדרש בתקינת המרוצים, אחרי דיאטה שהסירה את הדיפונים וחלקי הפנים המיותרים. עדי להתמודד עם תוואי המסלול במרוץ הטיפוס קיבלה האיוניק חבילת תוספות אווירודינמיות, ובראשן הספוילר הקדמי בסגנון “מפלסת השלג” האופייני למכוניות המשתתפות במרוץ הפייקס פיק, כשמאחור ישנה כנף אחורית עצומה שאמורה למנוע מהמכונית להמריא על הפסגה.
לצד זאת הועלה ההספק המרבי המשולב של צמד המנועים החשמליים ל-687 כ”ס, עם תוספת של 37 כ”ס למנוע האחורי, כאשר מדובר באותם מנועים הנמצאים גם בדגם הסדרתי הנמכר באולמות התצוגה. מערכת המתלים קיבלה בולמים מתכווננים לשלושה מצבים ואפשרות לכיוון גובה המרכב וזווית השפיעה (קאמבר) של הגלגלים. מערכת הבלימה מתבססת על המפרט המקורי אך רפידות ספורטיביות ועמידות יותר כשישנם חישוקי 18 אינץ צנועים יחסית בהשוואה לחישוקים המקוריים של איוניק 5N עם צמיגי סליקס של יוקוהאמה.
יונדאי תביא להר שתי מכוניות כשמאחורי ההגאים ישבו רובין שוטה אשר מחזיק בארבע זכיות במירוץ ואלוף ה-WRC דני סורדו המחזיק בתואר “מלך הגבעה” בו זכה במרוץ השנה שעברה, שגם מתחרה עבור יונדאי באליפות הראלי העולמית. לצידם יזנקו גם צמד מכוניות יונדאי איוניק 5N סדרתיות בהם ינהגו פול דאלנברך שזכה 11 פעמים בקטגריות השונות של המרוץ ונהג רוקי נוסף.