הרבה באז עשו ביונדאי בשנה האחרונה מאז חשיפתה הרשמית של האיוניק 5N. במסע של חטיבת הביצועים של יונדאי לנסות ולהמציא מחדש את המכונית הספורטיבית בעידן החשמלי לא פסחו הקוריאנים על שום שלב כדי לבנות את הציפיה.
פגשנו את איוניק 5N לראשונה בחשיפה הרשמית לפני שנה בפסטיבל המהירות של גודווד, טעמנו והתרשמנו מהתוצאה הסופית בהשקה הדינמית על המסלול בספרד כשבין לבין הכריזה יונדאי על גרסת מסלול קיצונית, הקמת סדרת מרוצים ייעודית לדגם ואף השתתפות במרוץ הפייקס פיק שיערך בסוך השבוע הבא.
כעת אנחנו מתבשרים שהחלה המכירה המוקדמת של יונדאי איוניק 5N בישראל, לקראת נחיתת המשלוח הראשון והמצומצם בנמלי הארץ בשבועות הקרובים. תג המחיר שנקבע במהלך המכירה מוקדמת עבור איוניק 5N עומד על 399 אלף שקלים – במפתיע, נמוך מהתחזיות. לשם השוואה, מחיר גרסת ההנעה הכפולה ברמת האבזור הבכירה של יונדאי איוניק 5 עומד על 275 אלף שקלים. מצד שני, איוניק 5N זולה בכ-125 אלף שקלים מגרסת האולטימייט השרירית של ג’נסיס GV60 היוקרתית יותר, אך החלשה משמעותית. ואם כבר השוואות, אז המחיר דומה לזה של אאודי S3.
אמנם שלושת המכוניות חולקות פלטפורמה בסיסית זהה, אך איוניק 5N זכתה לטיפול מקיף כדי להבדיל ולחדד אותה בהתאם לייעוד הספורטיבי. המרכב הונמך, מפשק הסרנים הורחב לטובת היציבות ונוספו שפע של תוספות אווירודינמיות מועילות יותר או פחות התורמות גם לנראות הקרבית. צמד המנועים החשמליים של יונדאי איוניק 5N מספק 610 כ”ס המסוגלים לקפוץ ל-650 כ”ס במצב Boost עם תיעדוף לגלגלים האחוריים, מה שמתורגם לזינוק ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ”ש.
מעבר לחבילת הביצועים המרשימה ישנם מתלים אדפטיביים בעלי מספר מצבי כיול, מערכת אלקטרונית המדמה נעילת דיפרנציאל בעלת 11 מצבי פעולה ומערכת בלימה אימתנית הכוללת דיסקים קדמיים בקוטר 400 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות ודיסקים אחוריים בקוטר 360 מ”מ. האלקטרוניקה מתגייסת כדי לאפשר לנהג לכייל כמעט כל פרמטר אפשרי, כשבנוסף ישנה מערכת המדמה החלפת הילוכים בזמן תאוצה כדי להעניק תחושה דומה לזו של תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה אותה משלימה מערכת להתאמת סאונד מלאכותי. טווח הנסיעה, עניין קריטי במכונית חשמלית כל כך חזקה, עומד על 448 ק”מ עם אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט.