לפני מספר חודשים חשפה יונדאי בפסטיבל גודווד את גרסת ה-N קיצונית של איוניק 5. עם 650 כ”ס ושפע טכנולוגיה שמה לעצמה חטיבת N של יונדאי מטרה לנסות ליצור את הדור הבא של ההוט האצ’ בעידן החשמל. החשיפה בגודווד הייתה הצהרת כוונות, אבל בחטיבה לא מסתפקים רק בכך. בסוף השבוע ערכה נעירך בסיאול אירוע של חטיבת הספורט של יונדאי הנקרא “פסטיבל N” ובו נחשפה הכוונה של החטיבה לרחת את איוניק 5 N גם למסלול.
הכוונה של יונדאי היא לקיים סדרת מרוצים ייעודית עבור איוניק 5 N ובהתאם לכך להציג גרסת מסלול ייעודית שתכונה איוניק 5 eN קאפ, כאשר איור ופרטים ראשונים על גרסת המסלול נחשפו במצגת באירוע. בדרך למסלול צפויה לקבל יונדאי איוניק 5 N שורה של שדרוגים ושיפורים שיתעימו אותה לייעודה החדשה.
חיצונית אמורה המוכנית לקבל שורת שדרוגים אווירודינמיים אופיינים למכונית מסלול, עם כונסי אוויר עצומים חזית, כנפונים אווירודינמיים, חצאיות צד, דיפיוזר מאסיבי וכמובן אי אפשר בלי ספויילר אחורי גדול בקצה הזנב. בדרך למסלול תעבור איוניק 5 N דיאטה משמעותית שאמורה להשיל ממשקלה קרוב ל-250 ק”ג, בין היתר הודות להשלת הדיפונים הפנימיים, חלונות צד מפוליקרבונט במקום זכוכית. עם זאת, עדין היא אמור לשקול קצת יותר מ-2 טונות כולל כלוב בטיחות תקני של ה-FIA.
כרגע לא ידוע אם מערכת ההנעה תעבור שדרוגים, אבל לבטח הפחתת המשקל תתרום לשיפור הביצועים. מה שכן ידוע הוא שמכלולי השלדה ישודרגו עם מתלים מוקשחים והנמכת מרכב של 7 ס”מ, מערכת הבלימה תשודרג לכזו עם רפידות ספורטיביות וקאליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור. יותקנו חישוקים חדשים בקוטר 18 אינץ’ בעלי אום מרכזי לשחרור מהיר כמקובל בעולם המרוצים והם ינעלו צמיגי סליקס במידה 280 מ”מ.
ביונדאי מתכוונים להציג רשמית את איוניק 5 N למסלול במהלך חודש פברואר, כאשר ליגת המרוצים הייעודית עבורה אמורה לצאת לדרך במהלך חודש מאי 2024, כרגע בקוראיה אך יתכן מאד ובהתאם לשאיפות הגלובליות של החברה וחטיבת הספורט היא תתרחב גם לשווקים אחרים ברחבי העולם.