- למרות עיצוב לא שגרתי, זרם בלתי נגמר של מתחרות סיניות וטסלה אחת שמייצרת מלחמות מחירים הצליחה יונדאי איוניק 5 לשמור על הצלחה יציבה שממצבת אותה כאחת המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר בשלוש השנים האחרונות. למעלה מ-5,000 יחידות של איוניק 5 עלו לכבישים מאז השקתה בארץ, ובימים אלו מתחיל שיווקה של המכונית בגרסה עדכנית ומשודרגת.
מתיחת הפנים לה זכתה יונדאי איוניק 5 נועדה לשפר את נקודות החוזק שלה, וגם ליישר קו טכנולוגי מול קצב העדכונים המהיר בתעשייה. הבשורה העיקרית באיוניק המחודשת היא סוללה חדשה בעלת קיבולת מוגדלת של 84 קוט”ש אשר תוצע בגרסאות ההנעה האחורית עם מנוע משודרג בהספק של 229 כ”ס (במקום 217 כ”ס בעבר).
יונדאי איוניק 5 בגרסה המחוזקת מאיצה ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 185 קמ”ש, כאשר טווח הנסיעה נע בין 530 ל-570 ק”מ בהתאם לגודל החישוקים ברמות הגימור השונות. לשיפור בטווח תורמים גם שיפורים אווירודינמיים שבוצעו במכונים בהם עיצוב מחודש לכונסי האוויר בחזית והוספת ספוילר אחורי המאריך את קו הגג ב-5 ס”מ ותורם לזרימת אוויר חלקה יותר בקצה המכונית.
שדרוגים נוספים שנעשו במסגרת מתיחת הפנים הם ממשק תפעול ומולטימדיה משופרים, גלגל הגה חדש ושדרוג מערך מערכות הבטיחות האקטיביות בהם מערכת חדשה לשמירת נתיב הנסיעה ומערכת לזיהוי ידי הנהג על ההגה. ברמת האבזור הבכירה ישנה גם מערכת לשליטה ברכב מרחוק לכניסה ויציאה נוחה מחניה.
יונדאי איוניק 5 בעלת הסוללה המשודרגת תוצע בישראל בשלוש רמות גימור, כאשר המחיר ההתחלתי מתחיל ב-230 אלף שקלים עבור רמת גימור “אנלימטד”, ממשיך ב-249 אלף שקלים לרמת גימור “אנלימטד” ומגיע עד 279 אלף שקלים לרמת גימור “עילית” הבכירה. נכון לעתה גרסאות ההנעה הכפולה החזקות יותר לא מגיעות ארצה.
לצד זאת, מן הצד השני של ההיצע מגיעה כעת גרסת כניסה חדשה תחת השם “פרימיום”. גרסה זו נושאת תג מחיר מוזל של 210 אלף שקלים, אך לשם כך היא מסתפקת במנוע המספק 170 כ”ס וסוללה צנועה בקיבולת של 63 קוט”ש. בהתאם לכך התאוצה ל-100 בגרסה זו אורכת 8.5 שניות, כאשר טווח הנסיעה המוצהר הוא 440 ק”מ. מעבר לכך כוללת גרסה זו את כל שדרוגי הממשק והעיצוב של יתר גרסאות האיוניק 5.