יונדאי איוניק 5 הוא אחד מהדגמים שמצליח להפגין ייחודיות בין שלל דגמי הקרוסאובר החשמליים, אפילו שעברו כבר מספר שנים מאז הצגתו לראשונה. עם זאת, אחת התלונות הבולטות על עיצובו של האיוניק 5 היא שהוא לא בדיוק נראה כמו קרוסאובר אלא יותר כהאצ’בק, מה שקיבל חיזוק עם ההנמכה הנוספת של גרסת ה-N הספורטיבית.
ביונדאי לקחו את עניין לתשומת ליבם ומציגים בימים אלו גרסה חדשה וקרבית למראה של האיוניק 5 תחת השם XRT. במבט ראשוני ניתן להבחין בפגושים השונים המשלבים פלסטיק קשיח במראה מחוספס וצבע שמזכיר סיבי פחמן לא מלוטשים, עם טקסטורת הפיקסלים שהם אלמנט עיקרי בעיצוב של האיוניק 5. הפגושים חדשים משלבים בתוכם טבעות גרירה אדומות שנמצאות שם בעיקר ליופי, ומחוברים לחיפוי בתי גלגלים וחצאיות פלסטיק היקפיות
ביונדאי לא הסתפקו רק בקוסמטיקה, והגביהו את המרכב את גרסת ה-XRT ב-2.3 ס”מ מה שתרם למרווח הגחון ויחד עם העיצוב השונה של הפגושים מושגות זוויות גישה משופרות של 19.8 במקום 17.5 מעלות וזווית נטישה של 30 במקום 25.4. לא משהו שמעודד לנסות לרדת לשטח טכני אבל בהחלט משפר את המראה הכללי והיכולת על שבילים. את החבילה הקרבית משלימים חישוקי 18 אינטש חדשים עליהם מורכבים צמיגים בעלי פרופיל A/T קרבי במידה 235/60, קצת Over Kill לטעמנו בשביל קרוסאובר, אבל בהחלט נראה טוב.
חבילת ה-TRX כוללת גם מספר שינויים פנימיים בהם גימור שונה ומחוספס ללוח המכשירים, ריפוד מושבים שונה עם הטבעת האותיות XRT ושטיחי גומי שניתנים לשטיפה לאחר מסע שטח רווי בוץ – בדיוק מה שאיוניק 5 נועדה עבורו. יונדאי תציע את חבילת ה-XRT רק בתצורת שני מנועים והנעה כפולה, כי בכל זאת מדובר כאן ברכב בעל אוריינטצית שטח, אם כי לא פורסם האם יוצעו גם מצבי נהיגה ייעודים לשטח שישפיעו על חלוקת הכוח ופעולת מערכות בקרת האחיזה.
הסוללה תהיה סוללת ה-84 קוט”ש המוגדלת לה זכתה איוניק 5 במהלך מתיחת הפנים האחרונה, אם כי טווח הנסיעה יהיה מעט נמוך יותר מאשר בגרסאות הסטנדרטיות בגלל תוספת הגובה הפוגמת באווירודינמיות ופרופיל הצמיגים הקובייתי. נכון לעתה תוצע חבילת ה-XRT בצפון אמריקה ולא ידוע על כוונה להביאה גם לישראל, אם כי זו הייתה יכולה להיות אלטרנטיבה חשמלית מעניינת לסובארו פורסטר.