טנדר הוא כלי הרכב המובהק והמזוהה ביותר עם אמריקה מזה עידנים. טנדר עם מנוע V8 הוא התגלמות החלום האמריקאי. למרות הקשר המובהק בין השניים, ראם, שהיא חלק מקבוצת סטלנטיס, הציגה בסוף השנה שעברה ראם 1500 חדש אותו תוכלו לקבל עם מנוע V6 היברידי, עם מנוע שישה צילינדרים כפול מגדשים ואפילו בגרסה חשמלית רחמנא לצלן, אבל לא עם מנוע V8. אפילו לא בגרסת השטח המחליפה את ה-TRX. צעד שלא ממש מתקבל בברכה אצל אדומי הצוואר.
סדנת הנסי מטקסס מנצלת את ההזדמנות וחושפת כעת, רגע לפני יום העצמאות האמריקאי, מהדורת פרידה מהראם 1500 היוצא עם מנוע V8, שתהיה ההזדמנות האחרונה לרכוש את הטנדר המגודל עם המנוע בתצורה הקלאסית. מהדורת הפרידה המיוחדת נושאת את השם Mammoth 400 והיא תיוצר ב-250 יחידות בלבד בצבעי הדגל האמריקאי: אדום, כחול ולבן עם שילוב של פסי מרוצים לאורך המרכב בהשראת הדודג’ וויפר.
מדובר במנוע ה”המי” בנפח 5.7 ליטר המספק 400 כ”ס. בהנסי התאפקו ולא התפרעו בכל הקשור ליחידת ההנעה שלא זכתה לשיפורים מיוחדים, למעט מערכת פליטה ספורטיבית של בורלה שמעניקה סאונד רועם ומחלצת עוד כמה סוסים המנוע. יחסית ליצירות אחרות של הנסי מדובר בביצועים צנועים, אבל עדין יש לטנדר הזה מספיק כוח כדי להעלות עשן מהצמיגים האחוריים ולהשאיר פסי גומי על האספלט כפי שניתן לראות בסרטון שלפניכם.
השינוי המשמעותי לו זכה הראם 1500 הוא בתחום השלדה. המרכב הונמך משמעותית עם ערכה של Ridetech בשילוב בולמי זעזועים ספורטיביים מתוצרת Fox. אל הלוק הספורטיבי לאחר ההנמכה מצטרפים בודי קיט היקפי מסיבי פחמן, פגושים גדולים וספורטיביים, כונסי אוויר מוגדלים ומסיטי רוח מסיבי פחמן. את חבילה הקוסמטית משלימים שבכה בצבע הגוף, כנפוני פלסטיק לבתי הגלגלים בצבע הגוף וחישוקי 22 אינץ’ מושחרים עם צמיגים ספורטיביים. מראה שמזכיר את הראם SRT10 השרירי מראשית שנות ה-2000.
סביר להניח שהנסי עוד יציגו בעתיד גרסאות משופרות על בסיס הראם 1500 החדש בעל מנוע ההוריקאן, אבל מי שירצה טנדר ביצועיסט עם מנוע V8 שעבר טיפול של הסדנה יאלץ להסתפק בשנים הקרובות בקיטים שלהם לטנדרים מתצורת שברולט ופורד בתקווה שהן לא יוותרו על מנוע ה-V8 כל כך מהר.