מכוניות ראלי נראות כמו האוטו של השכן שקיבל מנת סטרואידים (אבל רק נראות). אולי זו הסיבה שהפרויקט העדכני של יגואר מדליק אותנו כל-כך. כי הוא לוקח את אחת המכוניות היפות ביותר בייצור מודרני והופך אותה למכונית ראלי עם טעם אחר. טעם של פעם.
למה יגואר בנתה מכונית כזו (שתיים אם לדייק)? תרגיל שיווקי שאמור לחבר בין ה-XK מלפני 70 שנה למכוניות הספורט העדכניות של החברה. פעם היית יכול לקנות מכונית כזו ולגשת לראלי הקרוב לביתך, היום אף אחד לא ייקח F-טייפ כבסיס למכונית ראלי. חוץ מיגואר כאמור, שהתקציב שלהם בחסות הבעלות החדשה יחסית, בלתי מוגבל.
אז עם בסיס בדמות F-טייפ רודסטר עם מנוע 2.0 ליטר (296 כ”ס) והנעה אחורית התחילו יגואר בבנייה. או בפירוק אם לדייק. כי בהתחלה הם הסירו כל רכיב נוחות אפשרי מהרכב ובעיקר מתא הנוסעים. לאחר מכאן הוסיפו גם מכלולים המתאימים לנהיגת ראלי, בסיום התקינו דיפרנציאל מוגבל החלקה שונה מאחור וחישוקים עמידים יותר מאלו המקוריים. כלוב התהפכות מגן על הנהג בפנים וכל הפנים הפך תכליתי יותר. הספק נאה, מרכב בעל משקל קל יותר ומכלולים שיכולים להתמודד עם התעללות בשבילים מהירים? נשמע לנו כמו מתכון מוצלח למדי. תראו בעצמכם: