אחד האתגרים הגדולים של תעשיית הרכב במעבר להנעה חשמלית הוא ייצור מכוניות חשמליות קטנות שיציעו ביצועים וטווח טובים, אך לא יהיו יקרות מידי. נכון לעתה מתקשות היצרניות, אפילו אלו מסין, לפצח את המשוואה הזו. באופן מעניין, MG שנותנת דגש בשנים האחרונות על קו דגמים חשמלי חדש המיועד לאירופה החליטה לחשב מסלול מחדש כשניגשה לתכנן את הדור הבא של מכונית הסופרמיני שלה.
עם פתיחת תערוכת ג’נבה חשפה MG את הדור החדש של MG3 עם הצהרה שעדין לא אפשרי ומשתלם לייצר סופרמיני חשמלית עממית, לכן הנעה היברידית היא הפתרון הנכון לעת עתה בקטגוריה. מדובר בהצהרה מעניינת שנותנת חיזוק לגישה של טויוטה שמככבת עם היאריס ההיברידית, בזמן שיצרניות כמו פולקסווגן עובדות על פיתוח סופרמיני חשמלית ייעודית.
מבחינה חיצונית ל-MG3 פרופורציות מקובלות לקטגוריה וכך גם המידות, עם אורך כולל של 411 ס”מ ובסיס גלגלים של 257 ס”מ והצהרה על תא מטען שימושי בנפח של כמעט 300 ליטרים. העיצוב מודרני אבל לא יוצא דופן, כשאת עיקר תשומת הלב מושך החרטום המחודד המשתפל מטה המזכיר את דגמי MG מהדור האחרון, כשבמרכז החזית ישנה שבכה גדולה שמזכירה שאין מנוע חשמלי מאחוריה. עיצוב תא הנוסעים מאמץ מראה דומה לזה של ה-MG4 עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן מאחורי גלגל ההגה, מסך רוחבי גדול יותר לתפעול המולטימדיה והמערכות השונו, כולל בקרת האקלים, וחוגה גדולה המשמשת כבורר הילוכים.
כאמור, הבשורה המשמעותית של MG3 החדשה היא יחידת ההנעה ההיברידית. מלפנים ישנו מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי הפועל בשיטת מחזור אטקינסון המספק 102 כ”ס ו-13 קג”מ המסוגל להניע את הגלגלים הקדמיים בעת הצורך, אך רוב הזמן הוא משמש כגנרטור על מנת לטעון את סוללת ליתיום-יון בקיבולת של צנועה של 1.83 קוט”ש. לצידו של מנוע הבנזין ישנו מנוע חשמלי בהספק של 136 כ”ס ו-25.5 קג”מ, הרבה יותר מהמנועים החשמליים המקובלים במערכות היברידיות בעלות טעינה עצמאית. המנוע החשמלי מסוגל להניע את הגלגלים במצב פררלי יחד עם מנוע הבנזין כמקובל ברוב המכוניות ההיברידיות, אז מתקבל הספק משולב מרשים של 191 כ”ס.
עם זאת, ברוב הזמן אמור המנוע החשמלי להספק הנעה ישירה כאשר מנוע הבנזין משמש ברקע כגנרטור לייצור החשמל שמזין אותו. זאת הסיבה שבמפתיע מסתפקת MG3 בתיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחס העברה בלבד בהנחה שהמנוע החשמלי מספיק חזק כדי לפצות בזמן הפעולה המשולבת. ישנה גם אפשרות לנסיעה חשמלית בלבד ללא הפעלת מנוע הבנזין כגנרטור, אך לאור קיבולת הסוללה הצנוע הטווח אמור להספיק לקילומטרים בודדים בלבד.
כל המופע הטכנולוגי הזה אמור לספק צריכת דלק ממוצעת של 22.7 ק”מ לליטר, די דומה לנתונים של טויוטה יאריס ההיברידית. מצד שני, MG3 מציגה נתוני ביצועים עדיפים עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-8 שניות ותאוצה מ-80 ל-120 קמ”ש ב-5 שניות, לא רע בהתחשב בעובדה שהקטנה הזו שוקלת 1,300 ק”ג. המהירות המרבית עומדת על 170 קמ”ש. יחד עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות תנסה MG3 לנגוס נתח משמעותי בשוק הסופרמיני האירופאי, שדווקא נמצא בשנים האחרונות, זאת לאחר שהדור הראשון של MG3 לא ממש הצליחה להשאיר חותם ולהוות אלטרנטיבה לדגמים הפופולאריים בקבוצה.
מחברת לוביסנקי יבואנית MG לישראל נמסך כי MG3 החדשה צפויה לנחות בישראל ברבעון השלישי של השנה.