אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יאריס על הכוונת: MG חושפת סופרמיני היברידית
ראשי » חדשות » יאריס על הכוונת: MG חושפת סופרמיני היברידית
MG3

יאריס על הכוונת: MG חושפת סופרמיני היברידית

MG מציגה דור חדש לחלוטין למכונית הסופרמיני שלה MG3 כשהיא מעדיפה להעניק לה מערכת הנעה היברידית על פני חשמלית

אופיר דואק 27/02/2024 צלם: יצרן

אחד האתגרים הגדולים של תעשיית הרכב במעבר להנעה חשמלית הוא ייצור מכוניות חשמליות קטנות שיציעו ביצועים וטווח טובים, אך לא יהיו יקרות מידי. נכון לעתה מתקשות היצרניות, אפילו אלו מסין, לפצח את המשוואה הזו. באופן מעניין, MG שנותנת דגש בשנים האחרונות על קו דגמים חשמלי חדש המיועד לאירופה החליטה לחשב מסלול מחדש כשניגשה לתכנן את הדור הבא של מכונית הסופרמיני שלה.

עם פתיחת תערוכת ג’נבה חשפה MG את הדור החדש של MG3 עם הצהרה שעדין לא אפשרי ומשתלם לייצר סופרמיני חשמלית עממית, לכן הנעה היברידית היא הפתרון הנכון לעת עתה בקטגוריה. מדובר בהצהרה מעניינת שנותנת חיזוק לגישה של טויוטה שמככבת עם היאריס ההיברידית, בזמן שיצרניות כמו פולקסווגן עובדות על פיתוח סופרמיני חשמלית ייעודית.

מבחינה חיצונית ל-MG3 פרופורציות מקובלות לקטגוריה וכך גם המידות, עם אורך כולל של 411 ס”מ ובסיס גלגלים של 257 ס”מ והצהרה על תא מטען שימושי בנפח של כמעט 300 ליטרים. העיצוב מודרני אבל לא יוצא דופן, כשאת עיקר תשומת הלב מושך החרטום המחודד המשתפל מטה המזכיר את דגמי MG מהדור האחרון, כשבמרכז החזית ישנה שבכה גדולה שמזכירה שאין מנוע חשמלי מאחוריה. עיצוב תא הנוסעים מאמץ מראה דומה לזה של ה-MG4 עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן מאחורי גלגל ההגה, מסך רוחבי גדול יותר לתפעול המולטימדיה והמערכות השונו, כולל בקרת האקלים, וחוגה גדולה המשמשת כבורר הילוכים.


 

כאמור, הבשורה המשמעותית של MG3 החדשה היא יחידת ההנעה ההיברידית. מלפנים ישנו מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי הפועל בשיטת מחזור אטקינסון המספק 102 כ”ס ו-13 קג”מ המסוגל להניע את הגלגלים הקדמיים בעת הצורך, אך רוב הזמן הוא משמש כגנרטור על מנת לטעון את סוללת ליתיום-יון בקיבולת של צנועה של 1.83 קוט”ש. לצידו של מנוע הבנזין ישנו מנוע חשמלי בהספק של 136 כ”ס ו-25.5 קג”מ, הרבה יותר מהמנועים החשמליים המקובלים במערכות היברידיות בעלות טעינה עצמאית. המנוע החשמלי מסוגל להניע את הגלגלים במצב פררלי יחד עם מנוע הבנזין כמקובל ברוב המכוניות ההיברידיות, אז מתקבל הספק משולב מרשים של 191 כ”ס.

עם זאת, ברוב הזמן אמור המנוע החשמלי להספק הנעה ישירה כאשר מנוע הבנזין משמש ברקע כגנרטור לייצור החשמל שמזין אותו. זאת הסיבה שבמפתיע מסתפקת MG3 בתיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחס העברה בלבד בהנחה שהמנוע החשמלי מספיק חזק כדי לפצות בזמן הפעולה המשולבת. ישנה גם אפשרות לנסיעה חשמלית בלבד ללא הפעלת מנוע הבנזין כגנרטור, אך לאור קיבולת הסוללה הצנוע הטווח אמור להספיק לקילומטרים בודדים בלבד.

כל המופע הטכנולוגי הזה אמור לספק צריכת דלק ממוצעת של 22.7 ק”מ לליטר, די דומה לנתונים של טויוטה יאריס ההיברידית. מצד שני, MG3 מציגה נתוני ביצועים עדיפים עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-8 שניות ותאוצה מ-80 ל-120 קמ”ש ב-5 שניות, לא רע בהתחשב בעובדה שהקטנה הזו שוקלת 1,300 ק”ג. המהירות המרבית עומדת על 170 קמ”ש. יחד עם מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות תנסה MG3 לנגוס נתח משמעותי בשוק הסופרמיני האירופאי, שדווקא נמצא בשנים האחרונות, זאת לאחר שהדור הראשון של MG3 לא ממש הצליחה להשאיר חותם ולהוות אלטרנטיבה לדגמים הפופולאריים בקבוצה.

מחברת לוביסנקי יבואנית MG לישראל נמסך כי MG3 החדשה צפויה לנחות בישראל ברבעון השלישי של השנה.

 

MG3 11MG3 11Preview
MG3 13MG3 13Preview
MG3 08MG3 08Preview
MG3 14MG3 14Preview
MG3 09MG3 09Preview
MG3 10MG3 10Preview
MG3 01MG3 01Preview
MG3 07MG3 07Preview
MG3 12MG3 12Preview
MG3 02MG3 02Preview
MG3 03MG3 03Preview
MG3 04MG3 04Preview
MG3 05MG3 05Preview
MG3MG3Preview

MG MG3 NG3 הייבריד סופרמיני סופרמיני היבירידית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד