לטריומף ישנה משפחה עניפה של דגמי עירום ובראשה עומד באופן מסורתי הספיד טריפל, המיועד להתחרות באופנועי העירום הגדולים וחזקים של דוקאטי, ב.מ.וו ושות’. הדור הנוכחי של טריומף ספיד טריפל הוצג בדיוק לפני 4 שנים עם מראה עדכני ומנוע שצמח לנפח של 1,160 סמ”ק, מה שהעניק לו את השם ספיד טריפל 1200.
מאז הציגה טריומף מספר גרסאות קצה לספיד טריפל 1200, האחרונה שבהן הייתה ה-RR בשנה שעברה עם מפרט משודרג וחצי פרינג מעוגל בסגנון רטרו. לכבוד 2025 מציגה טריומף בימים אלו את הספיד טריפל בגרסת RS, עם שדרוגים קרביים בלוק הערום והמוכר של הדגם, עם יחידות התאורה החרקיות וללא משקף.
בגרסת ה-RS מנוע הטריפל בנפח 1,160 סמ”ק מותאם לתקינת יורו 5+ ועל הדרך זכה למערכת פליטה משופרת של אקרפוביק בעל דוד אחורי מטיטניום שחוסך כמה ק”ג מיותרים. מערכת הפליטה המשופרת עוזרת לחלץ עוד 3 כ”ס נוספים, ובסך הכל 183 כ”ס המתקבלים ב-10,750 סל”ד. גם נתון המומנט תוגבר קלות ועלה ל-13 קג”מ המתקבלים ב-8,750 סל”ד.
שדרוג משמעותי נעשה למערכת המתלים שכוללת מזל ובולם אחורי חצי אקטיביים מסדרת SmartEC 3.0 של אוהלינס, המשנה את אופי השיכוך אוטומטית במהלך הרכיבה וגם מאפשרת שליטה אלקטרונית של הרוכב על מאפייני השיכוך בשבעה פרמטרים שונים הניתנים לכיול אישי. בנוסף כולל ה-RS גם משכך היגוי מתכוונן ומערכת בלימה משודרגת מתוצרת ברמבו, עם קאליפרים קדמיים רדיאליים מסדרת Stylema.
חבילת האלקטרוניקה של ספיד טריפל 1200 RS שודרגה אף היא, כשהאופנוע מגיע עם חמשיה מצבי רכיבה קבועים מראש, ABS הפועל גם תחת פניה, בקרת משיכה הניתנת לניתוק, בקרת בלימת מנוע, בקרת החלקה צידית ובקרת שיוט. קוויקשיפטר דו-גיווני הינו ציוד תקני בדגם ה-RS כמו גם חשוקים חדשים וקלים יותר העוזרים להעמיד את משקולו הרטוב של האופנוע כל 199 ק”ג.
נכון לעתה גרסת ה-RS תהיה הגרסה היחישת של טריומף ספיד טריפל 1200 שמוצעת למכירה כדגם 2025. האופנוע יגיע לאולמות התצוגה בחודש אפריל הקרוב עם תג מחיר של 17.5 אלף פאונד בבריטניה.